Gå til innhold

ixus 950 bedre enn 800?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer jammen på det hvorfpr japan photo oppgir en pris på vel 2300 på 950, men når man kommer til butikken koster det så ca2900..... oppgir dem prisen uten moms eller? det er jo lureri !

9375425[/snapback]

Hvis det er web kontra butikkpris, så er JP's politikk at når du påpeker slike store forskjeller, så reduserer de prisen til web + frakt (100,- - 200,- kr).

 

Tom

Lenke til kommentar

mente netbutikken, kika på oversikten over mange og der låg japan photo med en pris på vel 2300. når jeg nå 2 minutter etterpå at jeg skrev den kommentaren ovenfor, gikk tilbake for å se engang til, er det endret og ligger med pris på ca 2900... Hmmm... ja,ja kjøper iallefall ikke der.... om jeg kjøper det er jo det store spm. Vet enda litt lite om brukererfaringer med 950.

Lenke til kommentar

2900 for Ixus 950 må være en trykkfeil. Du har ikke tilfeldigvis sett feil, og en av gangene kikket på den nye 960 uten å være klar over det?

 

Hvor mye bedre 950/960 er enn 800 er et vanskelig spørsmål å svare på. Tror ikke forskjellene er så store, at det forsvarer 1500 kroner i prisforskjell om du fortsatt får tak i 800.

Lenke til kommentar
2900 for Ixus 950 må være en trykkfeil. Du har ikke tilfeldigvis sett feil, og en av gangene kikket på den nye 960 uten å være klar over det?

 

Hvor mye bedre 950/960 er enn 800 er et vanskelig spørsmål å svare på. Tror ikke forskjellene er så store, at det forsvarer 1500 kroner i prisforskjell om du fortsatt får tak i 800.

9378849[/snapback]

 

hmmmmm.. hva du mener med trykkfeil? viss du ser på akam sin oversikt står ixus 950 fra kr 2400 og oppover.... Mener du at det er for høy pris for 950? og 950 er i mange tilfeller faktisk billigere enn 800...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke bilder tatt med Ixus IS 950 er spesielt mye bedre enn de fra IS 800, Ixus IS 950 sliter en del med objektivet så kvaliteten til bildebrikken kommer ikke helt til sin rett. Hvis jeg var spesielt opptatt av kvalitet så ville jeg valgt et litt billigere PowerShot kamera.

 

Man betaler en del ekstra fordi det er Ixus men ingen av dem er dårlige så det er usannsynlig at du vil bli misfornøyd hvis du ikke har tenkt å lage store forstørrelser.

Lenke til kommentar
2900 for Ixus 950 må være en trykkfeil. Du har ikke tilfeldigvis sett feil, og en av gangene kikket på den nye 960 uten å være klar over det?

 

Hvor mye bedre 950/960 er enn 800 er et vanskelig spørsmål å svare på. Tror ikke forskjellene er så store, at det forsvarer 1500 kroner i prisforskjell om du fortsatt får tak i 800.

9378849[/snapback]

 

hmmmmm.. hva du mener med trykkfeil? viss du ser på akam sin oversikt står ixus 950 fra kr 2400 og oppover.... Mener du at det er for høy pris for 950? og 950 er i mange tilfeller faktisk billigere enn 800...

9380942[/snapback]

 

Netshop tar 2595 for samme kamera. Vurderer å kjøpe denne modellen sjølv, men handler i så fall ikke hos Japan Foto.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
hmmmmm.. hva du mener med trykkfeil? viss du ser på akam sin oversikt står ixus 950 fra kr 2400 og oppover.... Mener du at det er for høy pris for 950? og 950 er i mange tilfeller faktisk billigere enn 800...
Syntes det hørtes dyrt ut for den utgående 950, men mulig det ikke var det. Mulig de bare har et par igjen på lager, og da er det ikke så viktig for de å sette en lav pris bare for å bli kvitt restlageret.

 

800 bør man kunne få til under 2000, hvis det virkelig er mulig å fortsatt få tak i den noen steder. Og forskjellen mellom den og 950 er ikke stor.

Lenke til kommentar

Min oppfatning ut fra de eksempelbildene jeg har sett er at Ixus 800 har mer støy og Ixus 950 har litt mer kromatisk abberasjon og problemer med skarpheten i hjørnene. Siden bildene ikke er tatt under identiske forhold så vil jeg si at forskjellen er for liten til å si hvilket kamera som er "best". Det vil antakelig være en subjektiv avgjørelse når de er såpass like.

 

PowerShot kameraene er litt større med et annet design så mange velger Ixus på grunn av det. PowerShotkameraene har bedre optikk, noe de kan ha siden de er fysisk større og tyngre.

 

Selv den eldre 600 serien synes jeg er fullt på høyde med de nyeste Ixus når det gjelder bildekvalitet. Jeg ville valgt et litt nyere med bildestabilisator siden det kan hjelpe betydelig når det er dårlig lys.

Lenke til kommentar
åååå.... hmmm dette blir jeg jo ikke klok på! kommer aldri til å klare å bestemme meg for kamera!! powers. er større? trenger et som jeg kan ha i lommen/veska.... og bildekvaliteten og kjapphet er det viktigste..

9385500[/snapback]

Hvis bildekvalitet er viktigst så skal du hoppe bukk over alle kameraer som er små nok til å putte i lommen. Det er en selvfølge at god optikk tar større plass enn en tånegl.

Lenke til kommentar

begge deler er like viktig du.... :yes:

 

tror fortsatt at jeg holder en knapp på 950... pga litt flere funksjoner etter det jeg har funnet ut. hadde vert intr. å høre fra noen som har dette kameraet, og hvilken erfaringer dere har??

 

Ellers:

takk til alle som svarer en "uvitende"( les:kamera altså) blondine ;)

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...