FrozenFish Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hjelp! Min kone (utlending) studerer norsk og trenger hjelp! Jeg kan mye rart, men regler for gramatikk er IKKE en av de tingene jeg kan. Problemet i kveld er: Før bodde jeg i Bodø. Før jeg bodde i Bodø, bodde jeg i Minsk. Spørsmålet er : - den vanlige regelen er at verb er nr.2. Hvorfor er det da av og til at verbet kommer som f.eks. nr.3? Kan noen hjelpe Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hjelp! Min kone (utlending) studerer norsk og trenger hjelp! Jeg kan mye rart, men regler for gramatikk er IKKE en av de tingene jeg kan. Problemet i kveld er: Før bodde jeg i Bodø. Før jeg bodde i Bodø, bodde jeg i Minsk. Spørsmålet er : - den vanlige regelen er at verb er nr.2. Hvorfor er det da av og til at verbet kommer som f.eks. nr.3? Kan noen hjelpe 9373190[/snapback] Før bodde jeg i Bodø. Jeg bodde i Minsk før jeg bodde i Bodø. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Jo, men hva er regelen som sier sier at i én setning kommer verbet som nr. 2 mens i en annen så er verbet ord nr. 3... Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jo, men hva er regelen som sier sier at i én setning kommer verbet som nr. 2 mens i en annen så er verbet ord nr. 3... 9373638[/snapback] Altså, poenget mitt var at setninga du satt opp ikke var så bra. Mer riktig norsk å sette den opp sånn jeg gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå