Gå til innhold

Nytt grafikk kort til rundt 1200-1300kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hket har både AGP og PCIe, men jeg antar PCIe er det beste valget. Vil kunne spille, men har ikkje i tankene å kjøre alt på high.

Er student jeg tar en ting av gangen... Skal jeg ha ny CPU må jeg ha nytt HK, og da må jeg ha ny ram..Så det er ikkje aktuellt no.

Ser at Hket mitt støtter både 939 og AM2. Hvordan kan dette være mulig når 939 bruker ddr og AM2 bruker ddr2? Høres klønete ut..

Har forresten en x800SE AGP fra før. Så jeg tror jeg vil få noe utbytte av nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Takker.. tror jeg går for det øverste:p (begge linkene er like) ..

Kortet er bestillt...

Kjøpte også ny ram for anledningen.. Har kjørt 512mb pc2700 ram, kastet den brikken ut og hev i 2 gig pc3200.. DU verden for en forskjell!

Edit:

Glemte å spørre om en ting.. Hvor fysisk langt er kortet? Må kanskje puffe vekk litt kabler og flytte en hdd hvis det er veldig langt..

Endret av jegerenfisk
Lenke til kommentar

Sorry å bryte inn, men jeg er i nesten samme situasjon selv.

Ville det ikke være lurer å kjøpe et koret som støtter DirectX 10?

F.eks. dette;

https://prisguiden.no/product.php?productId=71013

(dette kortet anbefales av HW.no - Se skjermkort anbefalinger)

Evt. et Geforce 8600.

Jeg er usikker på det ATI kortet (jeg vet for lite om det). Det er derfor jeg spørr.

Endret av TBJ
Lenke til kommentar
Sorry å bryte inn, men jeg er i nesten samme situasjon selv.

Ville det ikke være lurer å kjøpe et koret som støtter DirectX 10?

F.eks. dette;

https://prisguiden.no/product.php?productId=71013

(dette kortet anbefales av HW.no - Se skjermkort anbefalinger)

Evt. et Geforce 8600.

Jeg er usikker på det ATI kortet (jeg vet for lite om det). Det er derfor jeg spørr.

9385279[/snapback]

Ati kortet er MYE sterkere. Kortet du linker til støtter dx10, men er så svakt at det vil slite hardt! Bedre å kjøpe et kraftig dx9 kort syntes nå jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
Nortert!

Da heller nok mitt valg også mot det ATI kortet, selv om jeg blir skeptisk når jeg ser din avatar  :D

9385402[/snapback]

Hehe, har anbefallt mange nvidia kort gjennom tidene så ta det med ro :thumbup:

Som sagt har jeg det kortet selv, og jeg kjører alle nye spill med det meste på høyt (1280x1024). I bf2 f.eks er alt på fullt med 60-80 fps. :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke anbefalte directX10 var på grunn av hans hardware ellers i maskinen.

Uansett ville ikke et directX10 kort til 1200-1300 kr, være noe tess.

Trådstarter har kjøpt kortet som jeg har. Jeg er veldig fornøyd med det, enda jeg er en ganske hardcore gamer, og det holder tritt for meg :)

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...