iver89 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har kjøpt meg P4 2.2 GHz med Boxed vifte. På kjøleribben er det en liten sølvgreie (er det dette som kalles ThermalPad) som kommer i kontakt med CPUen. Tjener jeg noe på å bruke kjølepasta i stedet for? Og finnes det noe annet sted enn Microplex og 3dfxCool som selger AS3 (er litt kjipt med 85 kr i frakt for noe som veier 10 gram)? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er ikke nødvendig siden Pentium 4 har så stor overflate å overføre varme fra prosessor til kjøleribbe, men hvis du skal overklokke hjelper det bestandig med lavest mulig tempratur. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 jeg fjerna den sølvtingen (helt riktig,thermalpad) og flekka på litt AS3, og tempen gikk ned med 4 grader uten noe særlig overklokking, så ja det lønner seg nok uansett sjekk om ikke netconnection.no har AS3, de godtar å sende det som vanlig brev hvis du forhåndsbetaler, da kommer det vel på 22 istede for 85 Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er advart mor å bruke activsilver på p4 prossesorer da de har en stor overflate, og da er det lett å få luftlommer under kjøleribba, og som kjent leder luft varme dårlig. Luftlomma vil også utvide seg og krympe etter varmen. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Du kan merke 2-3 grader eller no sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå