Gå til innhold

[LØST] vista henger under installasjon

h0lg

Anbefalte innlegg

Har nettop anskaffet meg en ny pc, specs er i signatur.

Jeg skal installere vista ultimate, pcen booter fra dvd'en, den laster inn alle nødvendige vista filer. Det tar en evighet fra filkopiering starter til jeg får opp første del av installasjonsveiviseren. Jeg velger ønskede instillinger, klikker neste, velger "installer nå", venter en evighet på å få godkjent linsensvilkårene, diskene mine listes opp normalt, jeg formaterer og begynner installasjonen på ønsket harddisk. Den bruker litt tid her, går faktiskt ganske raskt over til "fullfører installasjon", og der henger den evig. Har latt den stå over natten i håp om et hopp frem, men uten suksess. har prøvd oppgraderingsversjonen min + min egen fullversjon av ultimate. og en annen for å teste, alle ender opp i samme uendelige installasjon. Xp derimot installerers uten problemer. Synes bare det er så trist at mitt nyanskaffede OS ikke vil installeres i det hele tatt! har prøvd alt, og da mener jeg alt av forskjellige BIOS instillinger, forskjellige cdrommer og forskjellige pcer (andre men eldre pcer klarte installasjonen uten problemer). Har også prøvd å ta disken min ut for så å sette den inn i en annen på huset, men da får jeg jo selfølgelig bluescreen (noe jeg regnet med å få pga hardware er annerledes). :cry:

Har noen vært borti samme problem?

Alle forslag er velkommne!

*edit: reprasjon av systemet etter jeg har flyttet disken over i e annen pc for så å flytte den tilbake fungerer heller ikke, den er også utrolig treg\henger!

Har forresten også flashet BIOS til nyeste versjon.

Endret av h0lg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøve følgende: åpne og lukke dvd spilleren din når du merker at det "henger"

Det er det første jeg tenkte på, etter å ha lest om problemet.

9373208[/snapback]

Hehe, takk for svar, men jeg fikk løst problemet på en eller annen merkelig måte :love: skal huske det du sa til en annen gang hvis det skulle skje.

Lenke til kommentar

Hvilken sata innstilling var det du endret? Har det samme problemet som deg, at Vista henger når den skal fullføre instalasjon... Var så likt det som skjedde meg, at jeg måtte sjekke at det ikke var jeg som hadde skrevet innlegget :!:

Snakket med Komplett, som jeg kjøpte OS av. De sa at jeg mest sannsynlig hadde HW feil, da Vista er mere "kilen" på det enn XP.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må nesten slenge meg på denne tråden, selv om den er en måned gammel. Opplevde nøyaktig samme problemet som dere. Når installasjonen kom til "Completing installation"-fasen ble den stående i evigheter uten aktivitet mot harddisk.

Løste seg ved at jeg, da skjermbildet hvor du velger harddisk dukket opp, trykte på "Load drivers", satte i driver-CDen som fulgte med maskina, og lette meg fram til 32bit AHCI-driverne.

Endret av Porki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...