Talker Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kan jeg på noen måte ta inn et trådløst nettverk, og så spre dette videre via kabel/router/switch? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Tja, du har jo ICS (Internet Connection Sharing) i Windows XP (og Vista antar jeg). Da kobler du til med en PC og velger å dele internett-tilkoblingen med andre. Det skal være rimelig simpelt å sette opp. Finnes sikkert en guide på nettet en plass også om det trengs. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 men da trenger jeg jo en dedikert pc som står å tar imot trådløst nett med et wifi kort, og deler det ut på x-antall nettverkskort. Ser for meg at det kan være dyrt? Finnes det ikke noen router som kan gjøre hele jobben? Bruke trådløs delen til å ta imot istede for å sende Evt hva jeg skal søke på for å finne mer ut av dette... Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det du trenger er en boks som støter client modus. Denne kan du da koble opp til en switch og dele med flere maskiner. Et eksempel på en sånn boks er en Linksys WET54G. Link: http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=WET54G Tror også du kan klare det med en WAP54G, eller en WRT54GL med uorginal firmware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå