Gå til innhold

EA: ps3 dev tools sucks!

_KroSjefen_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, nettopp. Derfor er det reaksjoner på påstandene fra Sony om dette.

9389702[/snapback]

:no: Kanskje det at i DERES øyne er den perfekt. Samme som at xbox 360's arkitektur er perfekt i MS sine øyne. Og at AEG sine oppvaskmaskiner er perfekt i deres øyne og Ford's nye Mondeo er den perfekte bilen i deres øyne osv osv.

Lenke til kommentar

Jeg sa at det ikke var feil på PS3-hardwaren, og de hadde velgt en meget ideel løsning.. Bare enkelte idioter her (hei trydis) som ikke er i stand til å lese det jeg skriver, å påstår at jeg sier at de har valgt en perfekt løsning istedenfor en meget ideel løsning.

Alt arbeid som kan flyttes over på SPU blir gjort mye bedre på PS3, medmindre du overbelaster dens cache..

Cell er genial for spill-produksjon i en konsoll synes jeg, den krever lite strøm og den kan levere enorme arbeidsmengder..

Du vil garantert aldri finne en utvikler som sier at det er en svak prosessor, problemene til utviklerene har heller vært at utviklerene ikke holder mål iforhold til hardwaren de koder til.

Det problemet ville ikke blitt noe særlig bedre med en quad-core prosessor.

RSX er ett veldig bra skjermkort, og minnet er satt opp på tradisjonell måte.

Minneopsettet er forskjellig ja, noen foretrekker det ene, noe det andre.

Sony har valgt å øke båndbredden til Cell ved å sette inn Rambus XDR-minne i PS3, det er derfor såpass mange av 360-portene ikke sliter selv om de koder alt mot 2 PPU, mot PS3 sin ene, selv om de ignorerer SPU.

Microsoft har ikke XDR-minne, men de har konsentrert seg om å øke GPU sin minnetilgang ved å prioritere det over CPU.

Det er to forskjellige løsninger, begge er gode løsninger når de virker, men de har forskjellige styrker og svakheter, og begge løsningene kommer til å bli mye bedre i fremtiden, det neste store er når texture streaming blir vanlig i de fleste spillmotorer, så vil 360 bl.a. få mere minne til prosessor og kan gjøre endel av de samme tingene som PS3 kan idag. Mens PS3 vil kunne pushe mye mere polygoner, og vi vil igjen få enda bedre spill. :)

PS3 vil nok tjene endel mere på dette tror jeg, pga. bluray-driven spiller en rolle i dette, men også 360 vil få en god del flere fordeler.

OK, nå gidder jeg ikke mere, thread derailed..

Lenke til kommentar
RSX er ett veldig bra skjermkort, og minnet er satt opp på tradisjonell måte.

Minneopsettet er forskjellig ja, noen foretrekker det ene, noe det andre.

Sony har valgt å øke båndbredden til Cell ved å sette inn Rambus XDR-minne i PS3, det er derfor såpass mange av 360-portene ikke sliter selv om de koder alt mot 2 PPU, mot PS3 sin ene, selv om de ignorerer SPU.

Microsoft har ikke XDR-minne, men de har konsentrert seg om å øke GPU sin minnetilgang ved å prioritere det over CPU.

XDR minnet har ikke så mye mer peak båndbredde, men det har en del lavere latency som CPU'er generellt er glad i. En annen viktig fordel i henhold til båndbredde er at Cell har sin egen dedikerte båndbredde og samme med GPU'en.

Med Xbox360 sin minnestruktur er det viktig å få med seg eDRAM'en som gir den massiv båndbredde for framebuffer operasjoner samtidig som den tar bort det store båndbredde bruket for dette fra UMA GDDR3 minnet.

RSX er en bra GPU, men en GPU som er designet for PC er ikke helt ideelt for en spill konsoll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Du må kanskje lese litt mer i ordboka, Rudi. Ideell betyr fullkommen, altså uten feil(perfekt med andre ord). Du sier senere i innlegget at ps3 (og X360) har sine styrker og svakeheter, altså har den svakheter og ergo er den ikke fullkommen. Det var nok dette det ble reagert på. :)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Takk Camrot, skulle akkurat til å skrive det samme. For you reading pleasure KongRudi ;)

Les og lær.

Hvem er idioten nå....

9394279[/snapback]

ideel'l adj -elt, -e (ty., sideform av *ideal) 

1 som bare eksisterer i tankene, uvirkelig jur.: i- part tenkt part med hensyn til verdi 

2 fullkommen, utmerket i-e arbeidsforhold 

3 som er preget av høye idealer, er etisk høyverdig ideelt arbeid / en i- organisasjon 

Ser hvis ut at PS3 meget fulkommen... :love:

Et fulkomment produkt, preget av høye idealer, og etisk høyverdig ideelt arbeid Sony organisasjonen.. Hehe, Ken Kuturagi ville tilogmed at du skulle få en ekstra jobb, slik at arbeidet edler mannen nok til å eie en PS3, og er ikke det etisk og høyverdig kanskje? (spøk)

I ordlisten du linker til, betyr forøvrig ordet perfekt, ideelt det samme, nemlig fulkomment, men det er ikke det samme i alle sammenhenger..

Ideelt sett ville det bare finnest ett ord, men det er tre forskjellige ord, og alle formene for ord har forskjellige betydninger i forskjellig sammenhenger, selv om de har samme betydning så du må tenke litt selv hvilket formål ordet er brukt.

Så om jeg sier ideelt, så sier jeg ikke nødvendigvis perfekt, eller fulkomment, selv om de er synonym med ideelt.

Og hvis du sier jeg sa perfekt, så lyver du.

Og når du lyver, så blir ikke gjengivelsen din av min melding verken fulkommen, eller preget av høye idealer, eller etisk høyverdig arbeid.

Og siden du lyver i meldingen din, er den ikke perfekt.

Og når du ikke engang klarer å gjengi mine ord riktig, selv om de står rett over i min egen melding i samme tråd, så har du ikke sett hva jeg skrev.

idiot idio't m1 (fra gr, eg 'privatmann, uvitende person', av idios 'egen') 

1 person som oppfører seg svært dumt, tosk den i-en kjørte mot rødt lys / se deg for, din i-! / jeg er en i- når det gjelder teknikk helt uvitende 

2 med., foreld: person som lider av idioti (2) 

3 i sms: person med svært ensidige interesser fagi-, sportsi- 

Så der har du svaret ditt..:)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

* Ro, ro, til fiskeskjær *

Ordboken jeg linker til er utviklet ved Universitetet i Oslo i samarbeid med Språkrådet, men det er kanskje ikke godt nok for deg?

Ja det betyr akkurat det som står der, fordi det er det ordet betyr. At du bruker et ord du ikke i utgangspunktet vet hva betyr er ikke min feil, eller hva?

Lenke til kommentar
* Ro, ro, til fiskeskjær *

Ordboken jeg linker til er utviklet ved Universitetet i Oslo i samarbeid med Språkrådet, men det er kanskje ikke godt nok for deg?

Ja det betyr akkurat det som står der, fordi det er det ordet betyr. At du bruker et ord du ikke i utgangspunktet vet hva betyr er ikke min feil, eller hva?

9395731[/snapback]

Ifølge den ordboken er du en idiot, for du så deg ikke for...

Du påstår ihvertfall at jeg brukte et annet ord enn det jeg gjorde. :)

Lenke til kommentar

Har ikke noe med hvilken konsoll det gjelder for min del, bare det at han nekter for at uttalelsen hans betyr at PS3 sin arkitekturen er fullkommen og uten feil.

PS3 har ingen feil på hardwaren, det er en meget ideell løsning de har valgt.

9388738[/snapback]

Endret av trydis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...