Bloody Mess Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Ah, nevermind, ser nå Uansett EA, er fisk i forhold. Endret 28. august 2007 av BTK Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Fordi de alltid lager spillet til konsollet med størst markedsandel først? PS2 i forrige generasjon X360 i denne? 9377643[/snapback] Wii er nå størst. 9377740[/snapback] Er Wii størst? Jeg kunne sverge på at den ikke hadde rukket å selge 115 millioner enheter enda. Wii blir en egen klasse, både på grunn av kapasitet og kontrolleren. Man kan kalle den "next gen" fordi den er ny, og har nye kontrollere, men der stopper også nyvinningene. Ikke missforstå - jeg liker Wii, men slik er det nå engang. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Eg hadde ikkje uroa meg så mykje. EA lager stort sett bare skrap uansett. Sjå her: http://www.gametrailers.com/player/24261.html Ser ut som epic får det til i såfall. UT III ser meget lovande ut. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det finnes andre utviklere ja, men det er ikke å legge under en stol at tunge selskap som EA og Ubisoft har en innvirkning på mindre utviklere som lurer på hvilken konsoll de skal utvikle for. Det kan vel så hende at de små, men viktige, utviklerne nærmest blir skremt bort fra å utvikle til PS3 og heller velge en lettere platform å utvikle til. Før noen har lyst å rive strupen av meg for overnevnte utsagn er dette bare en tanke, ikke noe mer. På forhånd takk for at jeg får beholde hodet en stund til. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg tror mindre utviklerhus hater EA av hele sine hjerter, og tar beslutningene selv. På samme måte er det i andre bransjer, f.eks. musikkbransjen. Musikalske talenter henter ikke nødvendigvis inspirasjon fra mainstream-artister som Britney Spears, bare fordi hun selger flest plater. Endret 29. august 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 PS3 har ingen feil på hardwaren, det er en meget ideell løsning de har valgt. Det er en del utviklere som er nokså uenig i det, så jeg lurer på hvilken forutsettning du har for å si det. Ingen løsninger er ideele, det er alltid tradeoffs. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tenkte akkurat det samme som MistaPi i går, men lot det gli forbi. Er også meget interessert i hvilke forutsetninger du har for å uttale deg om hardware løsningene de valgte. Jobber du med hardware arkitekturer til daglig? Driver du med utvikling, f.eks. C, C++, Java, .NET eller til nød PHP? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 eller til nød PHP? eyy...php er faktisk ikkje noko dårleg kode språk.. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det er helt fint til nettsider ja. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Java er sikkert eit bra språk, men nei so knotete og innvikla..håper inderlig dei stakkars utviklarane slipper og bruke det til og lage assasins creed, gta, mass effect..++.. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Java er sikkert eit bra språk, men nei so knotete og innvikla..håper inderlig dei stakkars utviklarane slipper og bruke det til og lage assasins creed, gta, mass effect..++.. 9387684[/snapback] De bruker C++. Det er langt mer knotete og innviklet å bruke enn Java. Men det er samtidig kraftig, fritt og vakkert. Me loves. Det er ikke som om GTA IV lar seg lage i PHP.. Men Naughty Dogs lager i motsetning til resten av verden store deler av sine spill i LISP. Endret 29. august 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Java er sikkert eit bra språk, men nei so knotete og innvikla..håper inderlig dei stakkars utviklarane slipper og bruke det til og lage assasins creed, gta, mass effect..++.. 9387684[/snapback] De bruker C++. Det er langt mer knotete og innviklet å bruke enn Java. Men det er samtidig kraftig, fritt og vakkert. Me loves. Det er ikke som om GTA IV lar seg lage i PHP.. 9387974[/snapback] har aldri satt meg inni C++ men har ønsket og lært meg det.. men har nok med java og php framover no trur eg.. det fleste spill i dag bruker vel faktisk C++ i bunnen sjølv om språket begynner og bli nokon år.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg tror mindre utviklerhus hater EA av hele sine hjerter, og tar beslutningene selv. På samme måte er det i andre bransjer, f.eks. musikkbransjen. Musikalske talenter henter ikke nødvendigvis inspirasjon fra mainstream-artister som Britney Spears, bare fordi hun selger flest plater. 9384460[/snapback] Mente ikke som inspirasjon, men at mindre utviklere ser at EA sliter med PS3 og velger da heller en "enklere" platform å utvikle på siden de har mindre resurser å bruke enn det EA har, selv om EA's spill gjenspeiler "maks profitt" prinsipet, dvs få mest mulig profitt ut fra så lite som mulig utgifter. Er bare en liten tanke jeg spinner på her, for mindre utviklere har jo mindre slingringsmonn enn hva EA har, EA har "råd" til å ha en tittel som går til nedre etasje, mindre utviklere har ikke nødvendigvis denne luksussen, skal de komme seg frem må de utvikle spill og selge dem, og de spillene må og slå ann. Kanskje de da heller velger en "lettere" platform å utvikle til, ettersom de kan se ut som det er lettere å utvikle for X360 fremfor PS3. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 PS3 har ingen feil på hardwaren, det er en meget ideell løsning de har valgt. Det er en del utviklere som er nokså uenig i det, så jeg lurer på hvilken forutsettning du har for å si det. Ingen løsninger er ideele, det er alltid tradeoffs. 9387080[/snapback] Har kranglet om dette tusen ganger før, gidder ikke enda en gang. Det er nok å vite at jeg har rett, de uenige utviklerene er bare en gjeng lathanser, om de kan gjøre så mye bedre enn Sony-inginørene så kan de jo bare bygge sin egen konsoll, isåfall skal jeg skal kjøpe den jeg. Men da vil jeg ikke ha slik tull med at quad-coren ikke kjøles ned skikkelig, og at det er 30% sjangse for at maskinen blir ødelagt og lignende dilldall. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Alltid lika bra med slike forum-go'ers som rudi som har så mykje betre peiling enn alle andre. Det blir såfall aldri gammalt. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jepp alltid morsomt når folk må rakke ned på noe annet istedenfor å svare på spørsmålet. "Hmm jeg har ikke noe godt svar så jeg slenger litt dritt om 360, that makes me feel strong and smart...MOHAHAHA." Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har kranglet om dette tusen ganger før, gidder ikke enda en gang.Det er nok å vite at jeg har rett, de uenige utviklerene er bare en gjeng lathanser, om de kan gjøre så mye bedre enn Sony-inginørene så kan de jo bare bygge sin egen konsoll, isåfall skal jeg skal kjøpe den jeg. smile.gif Men da vil jeg ikke ha slik tull med at quad-coren ikke kjøles ned skikkelig, og at det er 30% sjangse for at maskinen blir ødelagt og lignende dilldall. smile.gif Hvis du hele tiden visste du hadde rett, hvorfor startet du da diskusjonen? Playstation 3 har god hardware, og man kan lage utrolige ting på den. Men å påstå at løsningen deres er ideell for alle er bare dumt. Hva med at SPUene yter dårlig på kode med mye branching, er det ideelt? Som sagt tidligere, tradeoffs hele tiden. Men forklar gjerne hvorfor dårligere ytelse på branching er ideelt, siden du påstår du har rett. Lenke til kommentar
Elitespilleren Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jepp alltid morsomt når folk må rakke ned på noe annet istedenfor å svare på spørsmålet. "Hmm jeg har ikke noe godt svar så jeg slenger litt dritt om 360, that makes me feel strong and smart...MOHAHAHA." 9389471[/snapback] Eller omvent Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har kranglet om dette tusen ganger før, gidder ikke enda en gang.Det er nok å vite at jeg har rett, de uenige utviklerene er bare en gjeng lathanser, om de kan gjøre så mye bedre enn Sony-inginørene så kan de jo bare bygge sin egen konsoll, isåfall skal jeg skal kjøpe den jeg. smile.gif Men da vil jeg ikke ha slik tull med at quad-coren ikke kjøles ned skikkelig, og at det er 30% sjangse for at maskinen blir ødelagt og lignende dilldall. smile.gif Hvis du hele tiden visste du hadde rett, hvorfor startet du da diskusjonen? Playstation 3 har god hardware, og man kan lage utrolige ting på den. Men å påstå at løsningen deres er ideell for alle er bare dumt. Hva med at SPUene yter dårlig på kode med mye branching, er det ideelt? Som sagt tidligere, tradeoffs hele tiden. Men forklar gjerne hvorfor dårligere ytelse på branching er ideelt, siden du påstår du har rett. 9389481[/snapback] Skal ikke påstå at jeg har peiling på branching og slikt. Bare kom på en artikkel jeg leste. Of particular interest however was the bit Sony Computer Entertainment Worldwide (SCEWW) said about branching AI on the SPU. Branching is a common technique used in artificial intelligence where a program randomly chooses a few samples from a larger set of options, and then tests each to see which is the best. This method of AI can provide more realistic behavior, as humans often don’t choose the overall best option because it simply doesn’t occur to them, however it is very inefficient to begin with, and due to the nature of the type of process it is, most developers have claimed that the SPUs would be absolutely terrible for branching. As Sony put it however, branching is absolutely terrible for ALL processors. In their experience, they said, it is less terrible for the SPUs however. In the upcoming game Heavenly Sword, they said that moving the branching AI off of the Power Processor Unit (PPU) increased the performance of that particular process. In other words, the same branching ran better on the SPUs. Microsoft and Xbox fans have long claimed that the triple-core PPC setup which the 360 enjoys is far superior for AI, however it appears that Sony’s internal developers have had better success with the code on SPUs. Now that Sony is working with other developers to enable them to do the same methods of development, we can expect that developing and adapting current algorithms to the Cell will become much more manageable for many developers. Sony said that much of their success with the Cell has come from the development of a tool they call the SPURS Kernel, a small program which sits on each SPU and enables it to better perform the tasks that programmers use it for. This SPURS Kernel was included in the EDGE suite of tools, and we can expect that many of the developers who have been complaining of harsh learning curves, long development cycles and poor performance will soon be breathing a collective sigh of relief. Kilde Men så har man da den gamle ordtaket som sier når Sony sier det så er det ikke sant. Men uansett så har alltid inhouse utviklerene til Sony hatt ganske god kontroll på Ps3. Lenke til kommentar
Elitespilleren Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Når de klarte få til Oblivion bedre på PS3 enn Xbox 360 så betyr det at muligheten er der. Oblivion er et krevende spill med fantastisk grafikk og AI. Ta en titt på UT3, som også ser utrolig bra ut til PS3 med fin grafikk og fin flyt HD SD Endret 30. august 2007 av Elitespilleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå