Jeger90 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hallo. jeg trenger hjelp, har trent ca 1 år nå, og har hørt at det hjelper en del med proteinpulver, så jeg har lyst til å prøve det, men problemet er at det finnes 100000000 ting å velge i og jeg har rett og slett ikke peiling. jogger 2 ganger i uka, sykler 1 gang og trener styrke 4 ganger i uka. Jeg ønsker å bli mer markert, kan noen hjelpe meg velge mellom alle forksjellige merker og typer ville jeg vært takknemelig.. alder 17 er ca. 1.83 høy vekt: 84 trent ca. 1 år. [første gang jeg er her på forumet så veit ikke helt hvor jeg skulle lagt denna posten, så jeg la den her] Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) vet ikke hva folket her bruker jeg men jeg bruker selv Whey og syns det funker bra Endret 27. august 2007 av vofif Lenke til kommentar
Jeger90 Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Hvor kjøper du? Lenke til kommentar
lupah Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvor kjøper du? 9377976[/snapback] Det finnes en hel del nettbutikker som selger proteinpulver o.l., eksempelvis Proteinfabrikken.no. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Smart club har også et godt utvalg selv kjøper jeg på smart club Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det er ikke nødvendig med proteinpulver for å få i seg protein, selvfølgelig. Jeg kan legge et eksempel her, på et simpelt måltid, som inneholder like mye protein som i en vanlig shake med whey tech fra proteinfabrikken. En shake (2 målebeger) med whey tech gir 37 g proteiner. Det måltidet jeg legger frem nå gir 37,326 g proteiner. Måltidet består av følgende: 3 brødskiver med ost og 1 lite glass melk (2 dl melk) hvor du bruker bare 1 skive ost pr brødskive. Brødtype: Lindbergs fullkornbrød Ost: Ferdigskåret Norvegia Ost (de brede skivene) Melk: Skummet melk (men samme proteinmengde i alle typer melk) Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvor ofte har du tenkt å bruke tilskudd? Har du tenkt å bare kjøpe et tilksudd bør du nok gå for Whey tech, fordi det innholder endel casein. Dette er frodi det blir mer alsidig. Casein, i motsetning til whey er et protein som fordøyes langsomt. Hvis du bare trenger et tilskudd til etter treningen bør du nok heller gå for 100% Whey, ettersom dette er hurtig virkende. Du kan i tillegg gå for en bøtte med Pure Casein som brukes som kveldsmat. Det er en dårlig ide å spise karbs til kvelden ettersom det blir til fett over natten. Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det er ikke nødvendig med proteinpulver for å få i seg protein, selvfølgelig. Jeg kan legge et eksempel her, på et simpelt måltid, som inneholder like mye protein som i en vanlig shake med whey tech fra proteinfabrikken. En shake (2 målebeger) med whey tech gir 37 g proteiner. Det måltidet jeg legger frem nå gir 37,326 g proteiner. Måltidet består av følgende: 3 brødskiver med ost og 1 lite glass melk (2 dl melk) hvor du bruker bare 1 skive ost pr brødskive. Brødtype: Lindbergs fullkornbrød Ost: Ferdigskåret Norvegia Ost (de brede skivene) Melk: Skummet melk (men samme proteinmengde i alle typer melk) 9395614[/snapback] Sant er det mann ikke trenger tilskudd for å få i seg "nok" protein. Det mann må sikre seg er høy kvalitets protein. Kroppen kan produsere alle de uessensielle aminosyrene ifra de essensielle. En annen ting er at det er overflod av de uessensielle aminosyrene. Det er lettere å sikre seg god-proteinet med tilskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Ser mange bruke myse protein her, det bruker man som regel i forbindelse med trening, taes opp fort , frigjør ikke over tid så om det er det dere drikker hele dagen så burde dere heller kjøpe noe med et bedre blanningsforhold 40/60 eller noe. http://www.myorevolution.com/nyheter2.asp?NyhetsID=24 Dette kommer opp hvert år og fortsatt er det en blanding som gir best resultat. Behøver ikke være 50/50 men ren myse gir ikke resultater pga kjappt opptak. Dette er noe man drikker små men flere drinker av under trening for klappt opptak og ikke 40 gram av 6 ganger om dagen. Kan vel ikke komme på noen situasjoner hvor man skulle foretrekke ren myse foran en miks. Man kan dra fram studier på ren myse så mye man vil, men da snakker vi ofte om tilstander der forsøkspersonene har fastet i 8-12 timer før inntak. Normalt sett har man jo en eller annen proteinkilde i magen fra forrige måltid, noe som vil forsinke opptaket og gi en annen fysiologisk respons. Endret 1. september 2007 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå