Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Clarkconnect - Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

La inn Clarkconnect istad, men jeg får ikke kobla til hverken i.net eller admin greiene på servern. Jeg får pinga den og jeg finner den hvis jeg søker etter datamaskiner. Jeg har ip 192.168.1.2 og stillt inn allt det nettmaske, gateway, og dns. Men ikke alternativ dns som 0.0.0.0 det fikk jeg ikke lov til, men jeg regner med at den har lite å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La inn Clarkconnect istad, men jeg får ikke kobla til hverken i.net eller admin greiene på servern. Jeg får pinga den og jeg finner den hvis jeg søker etter datamaskiner. Jeg har ip 192.168.1.2 og stillt inn allt det nettmaske, gateway, og dns. Men ikke alternativ dns som 0.0.0.0 det fikk jeg ikke lov til, men jeg regner med at den har lite å si.

 

Du har ikke proxy påskrudd i nettleseren din?

Gateway og DNS adressen du satte opp i klientene er lik IP-en til Clarkconnect?

Hvilken ISP bruker du?

Lenke til kommentar
Kablene står riktig, men jeg får opp dette i oppstarten:

 

Etellerannet + ppp0 [FAILED]

 

Leste et annet sted at jeg skulle oppdatere en fil, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det!

 

Satt opp med rett brukernavn og passord?

Husk @online.no etter brukernavnet, regner med du bruker Telenor ADSL i og med du bruker PPPoE

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Har satt riktig brukernavn og passord... Var en fyr et annet sted som sa at jeg skulle oppdatere en fil, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det. Fila heter:

rp-pppoe-3.5-1.src.rpm

og jeg har den på en diskett. Hva skal jeg gjøre for å legge den inn?

 

For å bruke denne softwaren må du pakke ut .rpm pakken. Kommandoen for dette er " rpm -Uvh filnavnet.rpm" uten " selfølgelig..

Lenke til kommentar
Har satt riktig brukernavn og passord... Var en fyr et annet sted som sa at jeg skulle oppdatere en fil, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det. Fila heter:

rp-pppoe-3.5-1.src.rpm

og jeg har den på en diskett. Hva skal jeg gjøre for å legge den inn?

 

 

Dette er ei source RPM-fil som må kompileres og et er ikke den du ønsker, jeg tror ikke du ønsker deg noen fil og at problemet ligger andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...