Pengu Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Min kjære fars gamle PC har takket for seg og han trenger en ny. De viktigste kriteriene er: - Stor og god skjerm (17"?) - 2 GB RAM (bør være utvidbart til 4 GB) - Pris ca. 10-12.000 kr Jeg vurderer denne: HP Pavilion dv 9575 Har kikket litt på Dell også, men etter det jeg kan se er det 4-6 ukers leveringstid på de aktuelle modellene, så da er Dell helt uaktuelt i og med at han trenger PC raskt når han kommer hjem fra ferie om snaut to uker. Endret 28. august 2007 av Pengu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hva for bruksområde er det snakk om her? Dersom han skal sjekke nettbank og surfe internett trenger han jo ikke så sprek maskin som om han skal bedrive foto- og videoredigering og andre tunge applikasjoner. Lenke til kommentar
Rubuno Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Med mindre faren din er gamer eller videoredigerer, bør den der holde en del år ut fra spesifikasjonene. Men på grafikkfronten kunne han sikkert klart seg med mindre også, men det er et luksusproblem hvis det er satt av det beløpet. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Pr. i dag driver han mest med tekstbehandling, regneark, mail og surfing, så ut i fra det kunne han sikkert klart seg med en rimeligere PC enn den jeg har antydet. Ut i fra erfaringen med hva tidligere servicepacks og andre opppdateringer har betydd for OS'ets minneforbruk og med nye programversjoner som krever stadig mer minne ønsker vi å gå for 2 GB RAM i utgangspunktet, med mulighet for å utvide. Siden vi snakker om en 70-åring er det veldig viktig med en stor og god skjerm slik at tekst og grafikk er klar og tydelig og at ikoner mm. ikke blir for smått. Det jeg har sett av 15,4-tommere blir nok i snaueste laget. Lenke til kommentar
Mr_Motsatt Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvis det er plass nok hos faren din ville jeg tatt en crt skjerm med høy oppløsning, med tanke på synet. Jeg har crt selv og er en relativ ung gamer som bruker mye tid foran skjermen, og idag er crt skjermer bare irriterende. Og cleartype er en selvfølge Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hvis det er plass nok hos faren din ville jeg tatt en crt skjerm med høy oppløsning, med tanke på synet. Jeg har crt selv og er en relativ ung gamer som bruker mye tid foran skjermen, og idag er crt skjermer bare irriterende. Og cleartype er en selvfølge 9372931[/snapback] CRT-skjerm er ikke aktuelt, da er jo hele vitsen med bærbar borte. Lenke til kommentar
Mr_Motsatt Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det er derfor jeg sa, hvis det er plass. Beklager hvis jeg tenker mer på situasjonen enn specs. Vi har alle fedre og bestefedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå