Gå til innhold

Hvilket skjerkort skal jeg velge?


lfnsr

Anbefalte innlegg

heisann, jeg skal bestille meg et gaming skjermkort nå.

 

Pris klasse fra 1000 til 1500. ( evnt 1700 osv vis d er et som er SYKT mye bedre) :cool:

Vil at den skal støtte DX 10, å noen flere viktige ting som trenges til gaming framover som kanskje dere vet om?

 

Det skal være et PCI- Express.

 

Kan noesn forklare forskjellen på et 156mb å 512mb å evnt 1024mb kort? Kan ikke være stort siden de har ca samme pris??

 

Takker!

Endret av lfnsr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann, jeg skal bestille meg et gaming skjermkort nå.

 

Pris klasse fra 1000 til 1500. ( evnt 1700 osv vis d er et som er SYKT mye bedre) :cool:

Vil at den skal støtte DX 10, å noen flere viktige ting som trenges til gaming framover som kanskje dere vet om?

 

Det skal være et PCI- Express.

 

Kan noesn forklare forskjellen på et 156mb å 512mb å evnt 1024mb kort? Kan ikke være stort siden de har ca samme pris??

 

Takker!

9371670[/snapback]

 

Kort i den prisklassen med DX10 er 8600GTS.

 

Du får ingen ytelsesforskjell med 256, 512 eller 1024MB minne på et slikt kort. Gå for billigste.

Lenke til kommentar

Vil ikke 8600GTS yte svært dårlig i DX10? Mener jeg har forstått det slik.. Personlig venter jeg med å kjøpe et billig DX10 kort til det finnes noe særlig spill som utnytter seg av det, og man da får et bedre kort for pengene i forhold til nå. Men hvis du har et elendig kort i dag og vil ha et brukbart billig et, som da i det minste støtter dx10, men som sagt ikke yter noe særlig i det så burde du jo gå for 8600.... husk at dette er 1. generasjon dx10 "mainstream" kort.

Lenke til kommentar
heisann, jeg skal bestille meg et gaming skjermkort nå.

 

Pris klasse fra 1000 til 1500. ( evnt 1700 osv vis d er et som er SYKT mye bedre) :cool:

Vil at den skal støtte DX 10, å noen flere viktige ting som trenges til gaming framover som kanskje dere vet om?

 

Det skal være et PCI- Express.

 

Kan noesn forklare forskjellen på et 156mb å 512mb å evnt 1024mb kort? Kan ikke være stort siden de har ca samme pris??

 

Takker!

9371670[/snapback]

 

Kort i den prisklassen med DX10 er 8600GTS.

 

Du får ingen ytelsesforskjell med 256, 512 eller 1024MB minne på et slikt kort. Gå for billigste.

9372203[/snapback]

 

Hvor lenge burde jeg vente da?? :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor lenge burde jeg vente da?? :thumbup:

9373012[/snapback]

 

Du kan vente så lenge du vil. Det vil ALLTID være slik at det kommer nye og bedre kort om noen måneder.

 

Om du skulle kjøpe et DX9 kort, så får du X1950XT innenfor budsjettet, og det vil yte en del bedre i spill ja, men da selvfølgelig uten DX10 effekter. Ca 30% bedre enn 8600GTS. X1950pro koster det samme som 8600GTS, og yter kanskje 10% bedre. Så å si at 8600GTS er et dårlig kort stemmer ikke, det matcher nesten X1950pro, som fremdeles holder seg godt.

 

Det er ikke et toppkort, da bør du opp på 8800GTS 320MB. I overkant av 2000,- men mye kort for pengene.

Lenke til kommentar

Vært artig å prøvd ut et 8600 kort egentlig.. har jo lest at på tester så yter det som sagt dårlig i DX10, men det er jo da med drivere på et tidlig stadium kanskje? Og om man føler at ytelse er dårlig eller bra er jo også svært subjektivt. Jeg er iallefall ikke så ille kresen i og med at jeg ikke pleier å kjøpe toppkort, men mainstreamkorta når man får mye for penga. Har nå et x1600xt som egentlig er over all forventning syns jeg, mens veldig mange syns det er for dårlig seff :roll: Tror nok også jeg ville gått for 8600 kort hvis jeg skulle kjøpt noe nå siden det nok kan yte nogenlunde i dx10 hvis man tweaker det godt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...