Gå til innhold

HP Mobile Workstation 8510w

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser at de har oppdatert prisene på 8510w, den koster nå 10500. Vurderer å legge inn bestillingen på nytt, evt høre om jeg kan få ny pris...

det er jo latterlig hvis vi ikke for den nye prisen, jeg sitter her med ekstra utstyr jeg ikke kan bruke. bestilte min pc 28 august, og bestilte ekstrautstyr\minne den 30 august, har fått dette for 1 måned siden, kan ikke sjekke om det er i orden eller noe.

har nå ventet i over 1 mån på pc. så skal de ihverfall gi meg den nye prisen...

men der er noe jeg ikke skjønner.. der er en annen 8510w med akkurat de samme specs. som koster 17636,- det som er forskjellen er varenr. den vi har bestillt har varenr GC114EA-HP. den andre har varenr GC114EA#ABN. noen som vet hva det etter pc nummeret er?

Annen skjerm/cpu/skjermkort? Trykkleif et sted?

Selv har jeg sittet på en 8510w med 1920x1200 skjerm i noen uker, og det er en OK maskin, spesielt liker jeg oppløsningen, men som andre skriver så er innsynsvinkelen så som så. Fingeravtrykksleseren bruker jeg til pålogging, men den er i veien av og til. Vifta går kontinuerlig ved 3D bruk, riktignok ikke plagsom støy.

Lenke til kommentar

Ser nå at det er en bitte liten prikk bortenfor den minste av de avmerkede også, ser det bare når det er svart på skjermen, men er fortsatt veldig irriterende!, særlig når jeg har ventet en måned på PC-en, og betalt en del for den...

Noen som vet hva det kan være? Jeg bør vel sende den inn, men har ikke akkurat lyst til å være uten pc heller da..

Lenke til kommentar

Fikk endelig min pc nå. Har brukt den en liten dag. PC-en virker veldig solid bygd og bråker mindre enn kompisens t61p. Skjermen er en fryd å bruke, men jeg har en grønn piksel i nedre høyre kvadrant. Strømforsyningen min hviner og space-knappen reagerer kun på hvert andre trykk. Heldigvis var det bare å ringe ( brukte to dager på å komme gjennom) til hp support, så sender de nytt adapter og tastatur.

Ellers har jeg lagt inn kubuntu gutsy og nesten alt fungerer perfekt. Lydkort, skjermkort, nettkort, søvn osv. Har ikke fått opp fingeravtrykksleser, men det skalfungere ifølge ting jeg har lest. Justering av lysstyrke på skjerm fungerer heller ikke.

Simen

(Skriver kanskje mernår det dukker opptastatur somfungerer.)

Lenke til kommentar
Ba de deg skifte tastatur selv? Ville de ikke ha den inn for å gjøre dette på verksted?

Jeg ba de sende meg et. Om de sender en kar for å skifte det, eller om jeg får tastaturet er meg likegyldig. Jeg vil bare ha et tastatur som fungerer og en strømforsyning som ikke hviner.

Har forresten funnet ut at det for øyeblikket ikke er mulig å forandre lysstyrke på skjerm på quadro-kort i linux. Har fått opp a2dp på blåtann som gir meg trådløs musikk uten dongler. Har ennå ikke fått søvn og dvale til å fungere bra nok ennå.

Simen

Lenke til kommentar

Det varierer vel litt fra modell til modell hvor vanskelig det er å bytte, og så vidt jeg kan se får man tilgang til RAM-slotene fra luke under denne modellen. Men så lenge det kan skiftes uten å risikere garantien er det vet ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Vurderer en EN489AA dockingstasjon, og deretter kjøpe en HP LP3065 for å kjøre 2560x1600. Noen som har/vurderer dette?

Fikk du bedre ytelse etter installering av ny minnebrikke?

Jeg kjøpte en EN488AA til å ha på kontoret, men det mest for å slippe å drasse med lader og slikt. Samt å slippe å ha masse kabler stikkende ut fra sidene.

Har ikke målt minneytelse med 1 vs. 2 brikker, men med en del bruk av virtuelle maskiner så sprenger jeg 2GB temmelig kjapt. Ideelt er 6GB, men maskinen har tak på 4...

Har kjøpt en EN489, og koblet denne til en Aten CS1762 KVM. Får kun oppløsning på 1024x768 på en 1280x1024-skjerm (DVI). Har installert drivere til skjermen, men får ikke noen annen oppløsning. Noen som har vært borte i lignende problemer?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...