Gå til innhold

HP Mobile Workstation 8510w

Anbefalte innlegg

Fikk en 8710w med Vista Business levert på døra i dag :)

9593226[/snapback]

Grattis!

Det skal slik jeg har forstått det ha ankommet et mindre parti 8710w til landet. Håper MPX har fått kloa i noen av disse slik at jeg kan få min.

Hold oss oppdatert ang ditt inntrykk av maskinen :)

Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...modellen av 8710w jeg bestilte fra MPX er GC125EA, som har abg-kort, og ikke abgn - og burde således ikke være rammet av leveringsproblemene til dette kortet. Hvilken modell bestilte du Olav, og fra hvor?

På min 8710w (GC124EA) så står det 'agn' på Mini-PCI kortet. Har ikke kommet så langt at jeg har sjekket at det faktisk er 'n'. Har heller ikke noe 'n' utstyr, men dette skal jeg få verifisert etter hvert.

Lenke til kommentar
Kan ikke se hvilket grafikkort denne har? Hvis den ikke har grafikkort er jo prisen helt latterlig..

9594033[/snapback]

Den har nVidia quadro FX 1600M, noe av det bedre du får til bærbar idag ;)

(Ihvertfall i bedriftsklassen)

Dessuten skal vel noe av prise forsvares med at det er en bedriftsmodell, den bør tåle litt mer enn vanlig etc...

Lenke til kommentar
Kan ikke se hvilket grafikkort denne har? Hvis den ikke har grafikkort er jo prisen helt latterlig..

9594033[/snapback]

Enig. Den er helt latterlig LAV. 12000 om du er student :)

Når det er sagt så var jeg nesten klar for å betale +/-19000 for den. Litt i overkant kanskje, men som noen har nevnt er det en bedriftsmodell som skal være godt skrudd sammen. WUXGA og 17"" var det som trakk mest, og der er ikke så altfor mye å velge i i det segmentet.

Olav

Lenke til kommentar

9594033[/snapback]

Enig. Den er helt latterlig LAV. 12000 om du er student :)

Når det er sagt så var jeg nesten klar for å betale +/-19000 for den. Litt i overkant kanskje, men som noen har nevnt er det en bedriftsmodell som skal være godt skrudd sammen. WUXGA og 17"" var det som trakk mest, og der er ikke så altfor mye å velge i i det segmentet.

Olav

9594875[/snapback]

Denne maskinen er vel kremen av det du får kjøpt til arbeidsbruk i Norge, for tiden. Den ser rimelig plain ut, men har det du trenger under panseret. Og maskinen er solid, lett og tynn i forhold til hva som er pakket inn. Du får 3 års garanti, og HP har godt renome for å lage solide business maskiner som holder lengre enn garantien...

19000,- for denne er ikke dyrt. Har vel nevnt det før, men HP nw8000 som jeg nå bytter ut kosta ca. 25000,- for 3,5 år siden. Det var da en kort kampanje, og IBM sitt alternativ var dårligere og kosta over 30000,-...

Nå finnes det ikke noe alternativ til 8710w. Dvs. muligens Dell sin 6300, men jeg tipper HP sin er skrudd bedre ;)

Lenke til kommentar

min 8710w ble i alle fall sendt i dag om det hjelper noen :) , venta over en og en halv mnd så.

og en på skolen fikk sin levert for 2 uker siden , det var en 8510p , han bestillte etter meg , så om du ikke har trang for å få det allerallerbeste så kan det muligens gå fortere og få desse :)

Endret av ViperOz
Lenke til kommentar
min 8710w ble i alle fall sendt i dag om det hjelper noen :) ,  venta over en og en halv mnd så.

og en på skolen fikk sin levert for 2 uker siden , det var en 8510p , han bestillte etter meg , så om du ikke har trang for å få det allerallerbeste så kan det muligens gå fortere og få desse :)

9618269[/snapback]

Jeg fikk min i dag og alt jeg kan si er WOW!! Den skjermen er helt syk! Hele maskina er ufattelig deilig.

Forøvrig var jeg i kontakt med markedssjefen for PC-er i HP Norge, og han sa at maskiner som er i bestilling vil bli dekket av leveranser som kom i går og en rest som kommer 9-ende oktober.

Olav

Lenke til kommentar
min 8710w ble i alle fall sendt i dag om det hjelper noen :) ,  venta over en og en halv mnd så.

9618269[/snapback]

Jeg fikk min i dag og alt jeg kan si er WOW!! Den skjermen er helt syk! Hele maskina er ufattelig deilig.

Forøvrig var jeg i kontakt med markedssjefen for PC-er i HP Norge, og han sa at maskiner som er i bestilling vil bli dekket av leveranser som kom i går og en rest som kommer 9-ende oktober.

Olav

9620480[/snapback]

Gjelder dette bare 8710w, eller er det en mulighet for at det kan gjelde 8510w også? ;)

Lenke til kommentar

9618269[/snapback]

Olav

9620480[/snapback]

Det vet jeg dessverre ikke

Olav

Gjelder dette bare 8710w, eller er det en mulighet for at det kan gjelde 8510w også? ;)

9620554[/snapback]

Lenke til kommentar

Min er på vei i posten nå... Eneste som kan ligne på et skår i gleden er at MPX satte ned prisen på 8710w med en tusenlapp for de som har studenttilbud, for deretter å sette den opp igjen til gammel pris noen timer etter. Kan tyde på at den er på vei ned nå, men at de vil vente til etter neste store leveranse med denne justeringen, ettersom mange vil avbestille for å bestille på nytt dersom de senker prisen nå.

Lenke til kommentar
Min er på vei i posten nå... Eneste som kan ligne på et skår i gleden er at MPX satte ned prisen på 8710w med en tusenlapp for de som har studenttilbud, for deretter å sette den opp igjen til gammel pris noen timer etter. Kan tyde på at den er på vei ned nå, men at de vil vente til etter neste store leveranse med denne justeringen, ettersom mange vil avbestille for å bestille på nytt dersom de senker prisen nå.

9621068[/snapback]

Er så latterlig billig uansett så det gjør ingenting :D

Lenke til kommentar

Har nå småbrukt 8710w noen dager nå, jobber med så sette den opp som utviklingsmaskin. Håper å ta den i "skarpt" bruk fom. neste uke. Det aller meste er positivt. Har re-installert Vista Business x64 etter egne preferanser, førte ikke med seg noen problemer ang. drivere. Skjermen er fin, men kanskje en anelse minus ang. innsynsvinkel? Batteritiden er ikke veldig lang, men det hadde jeg ikke forventet. Postivt er mye fart, den generelle ytelsen virker meget bra. Venter også på leveranse av en 200GB Hitachi 7200rpm disk, som skal erstatte 120GB disken fra HP.

Etter reinstall, så har jeg en Vista score på 4.8, dratt ned av minneytelsen. Installerte en Kingston 2GB modul i tillegg, og den ser jeg har noe lavere spec i forhold til brikka som sitter der (de to siste av de 5 tallene, husker ikke i farta hva de er).

Som vanlig er HP flinke med å tilby oppdaterte drivere på en oversiktlig måte.

Har ikke testa spill eller 3D grafikk, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Har nå småbrukt 8710w noen dager nå, jobber med så sette den opp som utviklingsmaskin. Håper å ta den i "skarpt" bruk fom. neste uke. Det aller meste er positivt. Har re-installert Vista Business x64 etter egne preferanser, førte ikke med seg noen problemer ang. drivere. Skjermen er fin, men kanskje en anelse minus ang. innsynsvinkel? Batteritiden er ikke veldig lang, men det hadde jeg ikke forventet. Postivt er mye fart, den generelle ytelsen virker meget bra. Venter også på leveranse av en 200GB Hitachi 7200rpm disk, som skal erstatte 120GB disken fra HP.

Etter reinstall, så har jeg en Vista score på 4.8, dratt ned av minneytelsen. Installerte en Kingston 2GB modul i tillegg, og den ser jeg har noe lavere spec i forhold til brikka som sitter der (de to siste av de 5 tallene, husker ikke i farta hva de er).

Som vanlig er HP flinke med å tilby oppdaterte drivere på en oversiktlig måte.

Har ikke testa spill eller 3D grafikk, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

9625101[/snapback]

Ang innsynsvinkel så synes jeg personlig den er meget bra. Alt i alt er det den beste skjermen jeg noen gang har sett på en bærbar. Kontrasten er vanvittig for en matt skjerm å være. Men slikt er vel basert på hva en sammenligner med, hvilket sammenligningsgrunnlag en har opparbeidet seg.

Ang minneytelse så har jeg også 4.8, med 1x2gb brikke. Så noe høres litt merkelig ut med den scoren din (?).

Kjører også 64bits Vista (clean install) og som du sier er dirvere inge problem. Veldig bra av HP.

Grafikkytelse har jeg testet for moro skyld og kom til ca 4400 i 3dmark 2006.

Eneste skår i gleden er at jeg ikke finner noen VPN-klient for 64-bits Vista. Det har dog ikke noe med maskinen å gjøre, men heller min mangelnde research før jeg bestemte meg for 64-bits OS.

Olav

Lenke til kommentar
Vurderer en EN489AA dockingstasjon, og deretter kjøpe en HP LP3065 for å kjøre 2560x1600. Noen som har/vurderer dette?

Fikk du bedre ytelse etter installering av ny minnebrikke?

9625160[/snapback]

Jeg kjøpte en EN488AA til å ha på kontoret, men det mest for å slippe å drasse med lader og slikt. Samt å slippe å ha masse kabler stikkende ut fra sidene.

Har ikke målt minneytelse med 1 vs. 2 brikker, men med en del bruk av virtuelle maskiner så sprenger jeg 2GB temmelig kjapt. Ideelt er 6GB, men maskinen har tak på 4...

Lenke til kommentar

Da er min 8710w også endelig i hus. Har bare rukket en liten time med førsteinntrykk enda, og stort sett alt er så bra jeg forventet at det ville være, bortsett fra noen småting:

- Rikelig mye lys fra nedre del av skjermen. Synes baklyset er litt for sterkt fra denne kanten i forhold til de andre.

- Innsynsvinkelen kunne vært bedre. Mens jeg surfet lente jeg meg til venstre, men måtte lene meg tilbake til midten for å kunne få nok dynamikk i et bilde som lå på høyre side av skjermen.

- Uvant med musknapper som går så dypt. Bruker nå nw8000, og liker (er vant til) den type knapper bedre. Mulig det er en vanesak.

Ellers er jeg veldig positivt overrasket over hvor stille den er. Har ikke kjørt noe som krever mye ressurser enda, men enn så lenge avgir den nesten ingen lyd!

Lenke til kommentar

Du har observert akkurat det samme som jeg har, spesielt lysstripa nederst. nw8000 har en vesentlig mere støyende vifte, men samtidig så går den ikke så ofte som den gjør på 8710w. Men det negative rundt skjermen er i grunnen bagatellmessig, den er meget behagelig å jobbe med.

Jeg bruker stort sett kun ekstern mus siden jeg sluttet med IBM Thinkpad'er, kjøpte en Logitech Nano VX nå, *meget* god samt at trådlåssenderen bare er noen mm lang. Men både pad og stick synes jeg har blitt bedre på 8710w, stick'en har nesten fått IBM kvaliteter.

Lenke til kommentar

Jeg kommer også til å bruke ekstern mus på denne, men sannsynligvis ikke trådløs. Enig i at paden er langt bedre på 8710w, og ikke minst scrollefeltet er genialt.

Ellers synes jeg strømforsyningen virket overdimensjonert i forhold til lignende modeller, og jeg fikk nærmest assosiasjoner til strømforsyningen til Xbox360...

Ser også at vifteplasseringen på undersiden kan by på problemer dersom maskinen blir plassert på mykt underlag, ettersom knottene under tydeligvis er laget for å gi luft til denne viften. Disse knottene vil synke ned i mykt underlag, og faren for oppheting vil da bli vesentlig større.

Og nok en gang blir det ikke levert deksel for dockingkontakten, noe jeg mener burde være standard på alle maskiner med en slik kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...