discostu Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei, skal snart formatere min gamle maskin, og da skal jeg installere XP fra bunnen av, altså ikke bruke slik HP recovery sak. Eneste problemet er at da forsvinner også driverne. Skjermkort vet jeg hva er, men lydkortet er det litt værre med. Vet det er soundblaster Audigy, men aner ikke hvilken modell det er. Er det noen måte å finne ut av dette uten å måtte skru opp kabinettet og sjekke? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor ikke skru opp kabinettet og sjekke? Er ikke så mye bry egentlig, tar vel 10 minutter, maks. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor ikke skru opp kabinettet og sjekke? Er ikke så mye bry egentlig, tar vel 10 minutter, maks. 9371960[/snapback] Hehe, det er 10 minutter spart, så tar heller sjangsen å laster ned en driver. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Du kan finne det ut ved å benytte DirectX diagnoseverktøyet. Gå på start/kjør feltet og skriv; dxdiag I dialogboxen som da kommer frem ser du hovedkort type, og via fanearkene øverst kan du se info om lydkort, skjermkort, osv. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hadde tatt mindre tid enn å lage denne tråden og vente på svar. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bør for orden skyld nevne at dxdiag ikke alltid kommer opp med utfyllende informasjon hvis det dreier seg om Onboard lydkort og Onboard grafikkort. Lenke til kommentar
Faariulveklaer Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Et lite tips til dem som lurer på hva slags maskinvare som er innstallert; last ned Everest Home Edition: http://www.majorgeeks.com/download4181.html Det gir en grei oversikt over hva maskinen inneholder. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Takk for svar, det var ikke integrert, hvis det var det du mente med Onboard? Uansett. Er klar over at det hadde tatt mindre tid sånn rent tidsmessig, men det har jo ingenting med saken å gjøre, da jeg foretrekker heller å bruke 20 timer på å surfe enn 10 minutter på å skru opp maskina for å lese på lydkortet. Hvis du noengang har skrudd opp en gammel ferdigbygget HPmaskin før, så vet du at det tar gjerne mer enn 10 minutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå