paix Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har en volvo 740 gle 88mod gjekk tom for bensin for noen dager siden.. å greide akkurat å trille hjem.. bilen stod stille ca 2 dager før jeg fylte på den.. men den var vist tom for batteri også.. så trilla den igang.. da gjekk den nesten hele dagen.. fylte full tank å lot bilen gå hele tida for å lade batteriet.. på kvelden stoppa jeg bilen en stund å etter ca 20 min skulle jeg starte den igjen.. da var det berre så vidt den starta.. når jeg endelig fikk start hylte den noe jævli å turtallet hoppa opp å ned.. prøvde å kjøre hjem å etter litt stoppa bilen så jeg bare trilla den i gang ijen.. å når jeg svinga inn hjemme stoppa den helt... vis jeg prøver å starte den så er det ingen ting som sjer.. den bare rister i 2sek å gir opp livet noen som vet hva som kan gjøre dette?? dynamoen? startmotoren?? har ikke så mye peiling.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Hva med å lade opp batteriet igjen (enten via startkabler, eller med en helt vanlig batterilader for biler som du plugger i veggen) Og så kan du jo prøve såkalt "pedal pumping" også da. EDIT: har du sjekket bensinfilter og luftfilter? Endret 27. august 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Mulig du har en kobinasjon av flere problemer. Men for å ta det første først: Har du prøvd å starte den med startkabler? Edit: det var visst allerede foreslått ja Endret 27. august 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bensinpumper liker ikke å bli tørrkjørt. Sjekk trykket her. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Hvis du har kjørt tanken helt tom, kan det hende at det er mye dritt fra tanken som har kommet seg inn i rørene/filteret og tettet igjen. Har opplevd dette på et par biler. Hvis du har adgang til trykkluft, så kan du blåse inn i slangen som går fra filteret og bak til tanken, og deretter skifte bensinfilteret. Mulig det vil hjelpe... Dritten som blåses tilbake i tanken vil sansyneligvis flyte opp inne i tanken. Da kan du fjerne det via inspeksjonsluken på tanken (som jeg regner med at bilen din har). Endret 27. august 2007 av LiamH Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvis du har kjørt tanken helt tom, kan det hende at det er mye dritt fra tanken som har kommet seg inn i rørene/filteret og tettet igjen. Har opplevd dette på et par biler. Hvis du har adgang til trykkluft, så kan du blåse inn i slangen som går fra filteret og bak til tanken, og deretter skifte bensinfilteret. Mulig det vil hjelpe... Dritten som blåses tilbake i tanken vil sansyneligvis flyte opp inne i tanken. Da kan du fjerne det via inspeksjonsluken på tanken (som jeg regner med at bilen din har). 9374209[/snapback] Han sa jo at etter han hadde gått tom for bensin så gikk bilen i nesten et døgn. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Noen resultater, trådstarter? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Mulig bilen lader dårlig, defekte dioder på generator, eller et defekt batteri. Det er vel det greiste å sjekke ut først. Endret 30. august 2007 av sesteen Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvis du har kjørt tanken helt tom, kan det hende at det er mye dritt fra tanken som har kommet seg inn i rørene/filteret og tettet igjen. Har opplevd dette på et par biler. Hvis du har adgang til trykkluft, så kan du blåse inn i slangen som går fra filteret og bak til tanken, og deretter skifte bensinfilteret. Mulig det vil hjelpe... Dritten som blåses tilbake i tanken vil sansyneligvis flyte opp inne i tanken. Da kan du fjerne det via inspeksjonsluken på tanken (som jeg regner med at bilen din har). 9374209[/snapback] Han sa jo at etter han hadde gått tom for bensin så gikk bilen i nesten et døgn. 9382241[/snapback] Litt kjapp i vendinga der, ja... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hva med å lade opp batteriet igjen (enten via startkabler, eller med en helt vanlig batterilader for biler som du plugger i veggen) Og så kan du jo prøve såkalt "pedal pumping" også da. EDIT: har du sjekket bensinfilter og luftfilter? 9371588[/snapback] Hvordan lades batteriet med "pedal pumping"? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hva med å lade opp batteriet igjen (enten via startkabler, eller med en helt vanlig batterilader for biler som du plugger i veggen) Og så kan du jo prøve såkalt "pedal pumping" også da. EDIT: har du sjekket bensinfilter og luftfilter? 9371588[/snapback] Hvordan lades batteriet med "pedal pumping"? 9397207[/snapback] Hallo? Sykkel og dynamo vel! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hva med å lade opp batteriet igjen (enten via startkabler, eller med en helt vanlig batterilader for biler som du plugger i veggen) Og så kan du jo prøve såkalt "pedal pumping" også da. EDIT: har du sjekket bensinfilter og luftfilter? 9371588[/snapback] Hvordan lades batteriet med "pedal pumping"? 9397207[/snapback] Haha :!: Fint svar Jotun Nå var det ikke lade batteriet jeg mente, men når man "pedal pumper" så hjelper det ofte for å få motoren i gang. Dvs, trykke opp og ned gassen fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå