Gå til innhold

legge penger i ram eller cpu?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal straks bestille meg en pc fra komplett.no

-HK: asus p4pe/gl/f/s-ata

-HD: WD 120gig 8mb,c

-Skjemk: sapphire 9700 pro

Men! Hvordan ville dere prioritert når det kommer til Ram og Cpu.

Det er i utangspunktet 2 forskjellige Ram å velge imellom. Crucial pc2700 cl 2,5 6ns, DDR-DIMM unbuffered. Eller en som det bare står DDR-DIMM pc2700 cl 2,5 184p :roll: . Denne siste er mye billigere, men er den mye dårligere?

Hvis jeg går for den billigste har jeg råd til 1gig ram. Den dyreste 512 Ram. Hvis jeg går for 512 Ram av den billigste har jeg råd til en 2,53ghz cpu, men med den dyreste Ramen har jeg råd til en 2,4ghz Cpu.

Skjønner dere problemstillingen? :roll:

Detter er som dere kanskje ser mitt første innlegg her på hardware.no

Så bær med meg hvis jeg har mange mangler i fremstillingen av problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med TwinMos PC2700 minne? En 256MB brikke koster ikke mere enn 489 kroner. En CL2 brikke koster 37 kroner mere :-D Dette er brikker av god kvalitet.

Personlig ville jeg ha gått for en 2,4Ghz, og heller lagt prisforskjellen i mere minne, f.eks. TwinMos PC2700 CL2. Litt mere overklokkingsvennlig i forhold til Crucialbrikken (som forøvrig har CL2,5). Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Hva med TwinMos PC2700 minne? En 256MB brikke koster ikke mere enn 489 kroner. En CL2 brikke koster 37 kroner mere :-D Dette er brikker av god kvalitet.

Personlig ville jeg ha gått for en 2,4Ghz, og heller lagt prisforskjellen i mere minne, f.eks. TwinMos PC2700 CL2. Litt mere overklokkingsvennlig i forhold til Crucialbrikken (som forøvrig har CL2,5). Men det er min mening.

Twinmos er ikke en mulighet :cry: Kun de 2 forskjellige jeg nevnte i første "tråden". Den som het crucial, og den som tilsynelatende ikke hadde noe navn.

Jeg har ingen planer om å overklokke i det hele tatt, så jeg trenger ikke å tenke på hva som lønner seg for overklokking.

Men du konkluderer uansett med mere ram en cpu.?.

Lenke til kommentar

syns d er rart at du skal ha crucial ram, ville enten godt for twinmos cl2 eller corsair hvis du først skal ha merke ram.

kan ikke se noen gode grunner for og velge crucial rammen.

når det er sagt, så med mindre du skal drive på med noe sykt minne krevende holder 512 mb ram lenge....

Lenke til kommentar
syns d er rart at du skal ha crucial ram, ville enten godt for twinmos cl2 eller corsair hvis du først skal ha merke ram.

kan ikke se noen gode grunner for og velge crucial rammen.

når det er sagt, så med mindre du skal drive på med noe sykt minne krevende holder 512 mb ram lenge....

Problemet er at når jeg skal bruke det som heter "pc-byggern" på komplett så kan jeg kun velge mellom de 2 nevnte ram. Altså crucial og "noname" som er mye billigere.

Har ikke tenkt til å overklokke noe. Men jeg skal jobbe litt med video. Ellers blir det mest spilling tenker jeg :wink:

Da tror jeg at jeg konkluderer med at jeg går for mere ram og en 2,4ghz istedenfor mindre ram og 2,53ghz.

Bare synd at jeg ikke kunne velge mellom flere typer ram :(

Tusen takk for hjelpen skal dere ha ihvertfall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...