H0mer Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har nettopp kjøpt meg ny router og nettverkskort. Router er av typen D-Link DIR-655 (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=46387) og nettverkskortet er DWA-547(http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42024). Er det noen som har noen gode forslag/tips på hva som gjør at jeg mister forbindelsen med routeren ca hvert 5 min?? Signalstyrken varierer mellom bra og sterkt så det burde jo ikke være noe problem med signalet. Det som skiller router og pc er 1 vegg, denne er i treverk. Har prøvd å sette opp routeren til å sende på forskjellige kaneler/frekvenser men det er ingen forskjell. Har også forsøkt å sette routeren på samme rom som pc, da med signalet veldig strerkt. Men mister fortsatt forbindelse. Så alle gode forslag mottas med glede og håp om en løsning på et siiinsykt irriterede problem Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Prøv å bytte mellom oppkoblingsprogrammene til nettverket. Vanligvis har du trådløs kortets egen programvare, som somregel er best. Du har også Wireless Zero Configuration. For å bytte må nok gjøre følgende: Trykk på "kjør" under start knappen. Skriv "services.msc". Scroll deretter ned til Wireless Zero Configuration. Start evt stopp denne. Lenke til kommentar
H0mer Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Har prøvd med begge oppkoblingsprogrammene, både det som følger med nettverkskortet og XP's Wireless Zero Configuration. Fortsatt likt... Fant et annet tips på forumet her, det var å legge inn drivere fra Atheros. http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm Lastet ned Atheros AR5008 Serie v. 6.0.2.75. Fikk heller ikke dette til å fungerer. Når jeg installerte Atheros drivere så falt signalstyrken til svakt. Og jeg detter fortsatt ut Kan det være en feil med det kortet jeg har kjøpt som gjør at jeg ikke får det til fungere? Så i mellomtiden så bruker jeg en Linksys usb penn, den holder forbindelsen til routeren hele tiden, og med signalstyrke veldig sterkt. Endret 1. september 2007 av H0mer Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har prøvd med begge oppkoblingsprogrammene, både det som følger med nettverkskortet og XP's Wireless Zero Configuration. Fortsatt likt... Fant et annet tips på forumet her, det var å legge inn drivere fra Atheros. http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm Lastet ned Atheros AR5008 Serie v. 6.0.2.75. Fikk heller ikke dette til å fungerer. Når jeg installerte Atheros drivere så falt signalstyrken til svakt. Og jeg detter fortsatt ut Kan det være en feil med det kortet jeg har kjøpt som gjør at jeg ikke får det til fungere? Så i mellomtiden så bruker jeg en Linksys usb penn, den holder forbindelsen til routeren hele tiden, og med signalstyrke veldig sterkt. 9407466[/snapback] Hmmm....så da er det vel ikke routeren din som er problemet?? Ettersom det funker med Linksys usb penn? Har også samme problem. Har D-link dir-655 og D-link usb adapter DWA-142. Har sterke og gode signaler, men med jevne mellomrom vises ikke sidene i "Internet Explorer". Får feilmelding nr 43. Dersom ejg drar ut usb-kontakten fra adapteret (DWA-142), så funker alt bra igjen....vaffal for ett par minutter. Har lasta ned de siste driverene fra D-link (Norge). Noen som har gode tips? Vurderer sanrt å finne frem boremaskinen og legge kabel, men det er jo ikke særlig pent da.... Lenke til kommentar
lehaug Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Sliter også med nøyaktig samme problem, med DWA-142 og DIR-635. Utrolig irriterende. Noen ganger kan det virke helt fint i flere timer, også kan det dette ut 5 ganger på fem minutter. Har testet å oppgradere til 1.0.4.2 driveren på DWA, men uten hell. Håper noen har noen ide om hva dette kan være. //lehaug Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Sliter også med nøyaktig samme problem, med DWA-142 og DIR-635. Utrolig irriterende. Noen ganger kan det virke helt fint i flere timer, også kan det dette ut 5 ganger på fem minutter. Har testet å oppgradere til 1.0.4.2 driveren på DWA, men uten hell. Håper noen har noen ide om hva dette kan være. //lehaug 9477043[/snapback] HURRA!! Våkna til en god nyhet nå! Etter å ha slitt med ustabilt nett som datt ut i hytt og dyne vær, så håper jeg at nå er den tiden slutt!! (dir-655 og dwa-142) Nå har dataen stått og streamet radio i hele natt! Det har den aldri klart før! Hvordan dette er mulig? vel, dette kom jeg over på ett forum ett eller annet sted: Last ned programmet: "WirelessFiXP" http://www.overclockers.com/tips1190/ Kom som en zip-fil. Pakket den ut til skrivebordet, høyreklikket på den, valgte "Fest til startmenyen" (lurer på om jeg dobbeltklikket på den først, men vet ikke om det er nødvendig) (har Vista, har du XP så bare fest den til Startmenyen/startup), restart, så er du good to go :-) Endret 12. september 2007 av thorvald30 Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Sliter også med nøyaktig samme problem, med DWA-142 og DIR-635. Utrolig irriterende. Noen ganger kan det virke helt fint i flere timer, også kan det dette ut 5 ganger på fem minutter. Har testet å oppgradere til 1.0.4.2 driveren på DWA, men uten hell. Håper noen har noen ide om hva dette kan være. //lehaug 9477043[/snapback] HURRA!! Våkna til en god nyhet nå! Etter å ha slitt med ustabilt nett som datt ut i hytt og dyne vær, så håper jeg at nå er den tiden slutt!! (dir-655 og dwa-142) Nå har dataen stått og streamet radio i hele natt! Det har den aldri klart før! Hvordan dette er mulig? vel, dette kom jeg over på ett forum ett eller annet sted: Last ned programmet: "WirelessFiXP" http://www.overclockers.com/tips1190/ Kom som en zip-fil. Pakket den ut til skrivebordet, høyreklikket på den, valgte "Fest til startmenyen" (lurer på om jeg dobbeltklikket på den først, men vet ikke om det er nødvendig) (har Vista, har du XP så bare fest den til Startmenyen/startup), restart, så er du good to go :-) 9477206[/snapback] Hm, jeg har akkurat det samme problemet som du hadde....men jeg har det fortsatt. Har lastet ned dette prg og starter det, men da får jeg plutselig ikke koblet meg til nettverket....Dersom jeg kobler meg til nettverket og deretter setter i gang programmet er alt som det var tidligere....faller ut.... Fungerer dette for deg fortsatt eller? Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hm, jeg har akkurat det samme problemet som du hadde....men jeg har det fortsatt. Har lastet ned dette prg og starter det, men da får jeg plutselig ikke koblet meg til nettverket....Dersom jeg kobler meg til nettverket og deretter setter i gang programmet er alt som det var tidligere....faller ut.... Fungerer dette for deg fortsatt eller? 9481013[/snapback] Men alt varer jo ikke evig.... Etter å ha kjørt nettradio i endel timer, begynnte jeg å surfe på nettet (bruker Maxthon), så slutta browseren å virke......fikk ikke opp siden, og fikk feilmelding.....endte med at jeg IGJEN, måtte trekke ut ledningen til adapteret Så gikk jeg inn på d-link sine sider, og kom over en side som jeg ikke har funnet før......lasta ned og innstallerte dette (etter instruksjonsboka...), og nå funker alt som bare njuling! Ikke bare er alt ok når det kommer til streamin av tv/radio, men jeg har nå sittet og trykket her inne på nettet siden kl 1200 (med endel pauser innlagt.... ) Anbefaler de som har problemer med at de faller ut, om å klikke på linken og forsøke denne løsningen.....funker for meg... http://www.dlink.co.uk/?go=jN7uAYLx/oIJaWV...DkvEyjtyyJB+Q== ps: Jeg fjernet wirelessfixp fra oppstarten...... Endret 13. september 2007 av thorvald30 Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hei. Hva var det nøyaktig du lastet ned på denne siden? Høres jo fantastisk bra ut dersom du har funnet løsningen.....i så fall håper jeg at jeg kan klare dette også! Er så vanvittig irriterende når dette ikke fungerer (kombinert med at jeg ikke er utdannet innen IT!!) Håper du kan ta deg bryet med å forklare meg litt hva du nå har gjort slik at jeg kan klare dette jeg også..... Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hei. Hva var det nøyaktig du lastet ned på denne siden? Høres jo fantastisk bra ut dersom du har funnet løsningen.....i så fall håper jeg at jeg kan klare dette også! Er så vanvittig irriterende når dette ikke fungerer (kombinert med at jeg ikke er utdannet innen IT!!) Håper du kan ta deg bryet med å forklare meg litt hva du nå har gjort slik at jeg kan klare dette jeg også..... 9486791[/snapback] Sjekk denne heller: http://www.dlink.co.uk/?go=gNTyP9CnptFMIC4...DrqyC5H+4oBAtvh Her bare laste jeg ned "Vista Drivers, date 27.07.07". og "shipping drivers" Trakk ut usb til adapteret. startet først "Shipping drivers setuppen......deretter vistasetup.exe. Fulgte instruksjonene som dukket opp. Har nå stått på ett par dager her, og jeg har fallt ut ett par ganger i løpet av denne tiden. MEN det har blitt myyyyyyye bedre enn slik det var! Skal også prøve å bytte kanal på routeren fra 1 til f.eks 6. Håper det også skal hjelpe..... Good Luck! ufattelig irriterendes å falle ut i hytt og dynevær..... Endret 14. september 2007 av thorvald30 Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei igjen. Fant ut at Dlink har gratis support på 800 nr. Ringte dit og måtte vente litt, men fikk til slutt snakke med en fyr. Han regnet med at det var nettverkskortet som ikke var helt oppdatert og derfor ikke var helt med på hastigheten til routeren. Han guidet meg til å skru ned hastigheten litt og sa at dette da skulle fungere. Fantastisk service.....eneste minuset var at det ikke fungerte , men men...får ringe de tilbake til uka. Synes det er helt greit å vente litt i tlf så fremt man møter såpass imøtekommende og hjelpsomme folk i tlf...mange firmaer som har noe å lære der!! Vel vel, får irritere meg gjennom helgen...alternativt ta bryet med å rusle opp i 2 etg og sette meg ved den stasjonære....he he Dersom jeg ikke får noe greit svar til uka så skal jeg teste ut dette du skrev. Ps. jeg har ikke Vista, så det er vel da ikke noe poeng å laste ned vista oppdatering? Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei igjen. Fant ut at Dlink har gratis support på 800 nr. Ringte dit og måtte vente litt, men fikk til slutt snakke med en fyr. Han regnet med at det var nettverkskortet som ikke var helt oppdatert og derfor ikke var helt med på hastigheten til routeren. Han guidet meg til å skru ned hastigheten litt og sa at dette da skulle fungere. Fantastisk service.....eneste minuset var at det ikke fungerte , men men...får ringe de tilbake til uka. Synes det er helt greit å vente litt i tlf så fremt man møter såpass imøtekommende og hjelpsomme folk i tlf...mange firmaer som har noe å lære der!! Vel vel, får irritere meg gjennom helgen...alternativt ta bryet med å rusle opp i 2 etg og sette meg ved den stasjonære....he he Dersom jeg ikke får noe greit svar til uka så skal jeg teste ut dette du skrev. Ps. jeg har ikke Vista, så det er vel da ikke noe poeng å laste ned vista oppdatering? 9494943[/snapback] hehehe.....trenger nok ikke vista greia da nei :-) Kundeservice er til tider ufattelig dårlig.......også hos d-link.....du kan være heldig å treffe en som virkelig har peiling, eller du kan treffe på en som sitter der på tiltak.... Skal sjekke litt rundtomkring, så skal jeg poste dersom jeg finner noe som kan passe deg :-) Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Veldig bra, takker for all hjelp jeg kan få! Regner med at jeg skal handle ny bærbar i slutten av oktober (da skal det jo arrangeres Electro World igjen på Lillestrøm), så da får jeg vel et litt mer oppdatert nettverkskort også. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har dere samme problemer med kortene om hastigheten er 54Mbit? Har lest at det lønner seg å laste ned drivere fra Atheros (chipsetprodusenten) og bruke disse istedet for de som leveres med for D-link. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei. Har ikke hatt tid til å kikke mer på dette jeg, men må ta tak i dette nokså snart. Takk og lov for at den stasjonære fungerer....hvis ikke hadde jeg løpt i veggen! Dersom noen finner ut av om det kun er noen innstillinger så si ifra... Lenke til kommentar
Redman Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Regner med dere prøver å kjøre 300Mbps(20/40MHz channel width)? Det er et kjent fenomen på forum rundt om at dette henter interference fra trådløstelefoner.blåtann utstyr o.s.v. sett channel width til 20MHz, da detter dere til 130Mbps men får det stabilt... tror jeg;) Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Da har jeg forsøkt å sette innstillingen til 20mhz, så da får vi sjå om dette ordner biffen...jeg krysser fingrene!! Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 .....og da har jeg falt ut 2 ganger til.. Så det hjalp dessverre ikke å endre til 20 Mhz....andre forslag?? Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ingen andre forslag? Glemte dessverre å ringe D-link i dag etter jeg kom hjem fra jobben, men men, får ta det til uka igjen. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ingen som vet noe om dette?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå