amundsf Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei! Jeg driver og tar backup av mine EGNE dvd'er, men det er enkelte jeg ikke får gjort det med fordi de har kopibeskyttelse. Har benyttet DVDShrink (av den gamle typen - uten "Easy") så langt. Og presiserer igjen: Dette er til eget backup-bruk. - Amund Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) http://www.mrbass.org/dvdrip/ Et konge program som fungerer udmerket! Endret 27. august 2007 av Selvin Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Takk for tipset, ser ut til å fungere godt Jeg har bare et problem: Hvordan får jeg programmet til å endre størrelsen slik at det blir plass til hele filmen på en DVD? For jeg brenner ut backup'en på DVD... Og har den ene hos mine foreldre og den andre på hybelen... - Amund Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Og selv om det er til eget bruk så er det ulovlig å bryte kopisperren... Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Og selv om det er til eget bruk så er det ulovlig å bryte kopisperren... 9372490[/snapback] Er lov å ta backup til eget bruk... Endret 27. august 2007 av _Viper_ Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Så vidt jeg veit skal det vel være lov å ta kopi til eget bruk ja? MEN: Noen må vel vite hvordan jeg koder ned kvaliteten på filmen slik at jeg får den på en DVD? Gjerne i det programmet over, alternativt et annet.... - Amund Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Har du først fått til å kopiere DVDen til HD, så kan du bruke DVDshrink til dette. Bare hent opp mappen med imaget eller video_ts filene, så er du i gang Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det enkleste er å bruke DVD Decrypter til å kopiere Dvden til harddisk hvis den er kopibeskyttet, og deretter bruke DVD shrink til å komprimere filmen. Finnes også bedre programmer med mye bedre encoding algoritmer(bedre kvalitet) som DVD rebuilder med CCE, men dette er både dyrt og vanskeligere Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Takk for tipset, ser ut til å fungere fint :-) Litt kjedelig å måtte kjøre to prosesser selvsagt, men absolutt en brukbar løsning Takk for hjelpen! - Amund Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Takk for tipset, ser ut til å fungere fint :-) Litt kjedelig å måtte kjøre to prosesser selvsagt, men absolutt en brukbar løsning Takk for hjelpen! - Amund 9377429[/snapback] Du kan jo alltids kjøpe AnyDVD da, det fjerner kopisperren uten at du trenger å legge filmen på HD, du kan bare bruke DVDshrink rett på DVDplaten Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Tja, akkuratt det med å gå via HD er greit. Det er jeg vant til Men det ble en ny "prosess" nå. Først DVD Decrypter Så DVD Shrink Også brenne. Så tenkter mer på det med å dekode kopisperren og kode kvaliteten ned i en og samme prosess.... Men du verden er egentlig kjempefornøyd - Amund Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hmmm... jeg fikk et par fine tips her Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Tja, akkuratt det med å gå via HD er greit. Det er jeg vant til Men det ble en ny "prosess" nå. Først DVD Decrypter Så DVD Shrink Også brenne. Så tenkter mer på det med å dekode kopisperren og kode kvaliteten ned i en og samme prosess.... Men du verden er egentlig kjempefornøyd - Amund 9379558[/snapback] Er på en måte det AnyDVD gjør. Det er et program som kjører hele tiden og når du setter inn en DVD så fjerner den kopisperren uten at du merker det. Det er som om DVDen du setter inn ikke har noen sperre så du kan kjøre DVDshrink med en gang å slipper å gå veien om HD:) Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvordan får man egentlig dvd decrypter til å kopiere inn hele filmen (meny og slikt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå