Gå til innhold

Skal ha ny 21 / 22 tommers skjerm, anbefalinger?

Helt1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste CRT-skjermen på markedet untatt Barco til 50000kroner, er Lacie. Dette er en modifisert Mitsubishi 22 tommer til 15000 kroner. Bildet er bare helt nydelig. Ikke kun se på tekniske spesifikasjoner når du skal ha skjerm. Prøv også skjermen før du kjøper den.

Hvis du bor i Oslo, så har Oslo Kameraservice en du kan prøve.

img_pro_elec22BIII.jpg

Ellers er jo LCD-skjermer gode da.

Hva er du på jakt etter?

Lenke til kommentar

hmm, joo riktignok er det ikke pris som styrer valget, men litt fornuft kan en godt ha inne i bildet :wink: . kunne kanskje brukt 15k på en skjerm hvis jeg VISSTE at det kom til å være det beste i lang tid framover, men det skjer ting på lcd fronten som gjør meg litt tilbakeholden i forhold til den øverste prisklassen.

vi får ta en grense på oppunder 10k, men jeg tar heller en til 5k som er så godt som like bra

synes det er veldig vanskelig å bedømme skjermer sånn uten videre. bor i bergen, er det noen som har tips om butikker der testing er "lett tilgjengelig"?

ellers kom gjerne med flere inspill. har nemlig en Viecsonic P225f nå, men den skal leveres tilbake på garanti. så jeg tenkte jeg kunne prøve noe nytt :-?

Lenke til kommentar

CTR skjermer har fortsatt bedre bildekvalitet enn LCD, så jeg ville gå for en CTR.

Et annet spm er om du ønsker å bruke Triniton teknologi. Jeg har selv en 21" Dell skjerm, derhvor Triniton teknologien er brukt. Det gir meget god bilde kvalitet, men man får 2 horisontale streker. Disse er tydelige på hvit bakgrunn, men blir lite syndlig dersom en mørkere farver er brukt...

Lenke til kommentar
CTR skjermer har fortsatt bedre bildekvalitet enn LCD, så jeg ville gå for en CTR.

Det kommer vel an på hva du mener med bildekvalitet. LCD-skjermer har jo et mye skarpere bilde, så til tekstbruk er de overlegne. Derimot har CRT-skjermer bedre fargegjengivelse og responstid, og vil derfor egne seg bedre til bildebehandling, spill og video.

Lenke til kommentar
Den beste CRT-skjermen på markedet untatt Barco til 50000kroner, er Lacie. Dette er en modifisert Mitsubishi 22 tommer til 15000 kroner.

Hmm, på http://www.lacie.com/news/news.cfm?id=9C1A...8260090278D3ED0 koster den 899USD :-? .

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/...data/valuta.htm

En USD er 6,9kr, det er 6200kr! :o

Hvis jeg kunne fått den til den prisen til norge er det faktisk aktuelt. Men dette virker litt for godt til å være sant :-?

Skal brukes til spilling og vanlig bruk

Lenke til kommentar

det vil jo uansett bli billigere.

men hva om dette skal kjøpes inn til en bedrift, hva slipper jeg av moms og annet tullball da?

hva blir totalsummen på dette, andre faktorer inne i bildet osv?

og hvor har du lest at denne skjermen er så bra som de sier c.alshus? testet den sjøl eller har noen tester å vise til? noen refereanser når du sier hvor bra den er ?

takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar

Ta en titt på LG CRT N2200P, det er en 22" Flatron med både D-Sub, 5xBNC og innebygd USB-hub. Det er en veldig god skjerm til en forholdsvis billig penge(ca. 7500,-). Siden LG og Phillips har et ganske tett samarbeid ville jeg ikke bli overasket om det sitter et Phillips billedrør i denne.

Lenke til kommentar
naa, har liksom ikke hørt om denne i noen sammenheng der topp skjermer testes, noen som kan si mer

KOM IGJEN VIL HA MER AKTIVITET HER, SKAL JEG KJØPE KATTA I SEKKEN KANSKJE? :evil:

Må det værra så nytt'a? På QXL er det en ett år gammel Compaq P1210 til 5300,- eller en 24" widescreen til samma prisen (Kjøp nå-pris)

Lenke til kommentar

jeg bor i bergen, og jeg har helst lyst på ny. kjøper jeg en brukt på qxl er det sikkert en sånn oter som klarer å snike en skjerm med riper på meg, uten at dette gis beskjed om på forhånd, og så bare driter han fullstendig i det når jeg tar kontakt igjen. :p

hehe, er litt redd for det ihvertfall

men hva sa du prisen var c.alshus? 15000? hva sier du til at den koster 899USD på hjemmesiden da? er det noen grunn til det? virker jo litt mistenkelig :)

er det noen webshoper som har denne skjermen, og har du sett den selv c.alshus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...