Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vedvarende pipelyd fra høyttalere

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig pcen min med nytt hovedkort, skjermkort og RAM. Installerte en ren versjon av Windows XP, men opplevde en pipelyd i høyttalerne. Installerte senere Vista 32 bits. Samme problem. Denne lyden starter når jeg loader Vista / XP, og varierer med volum på vanlig lyd. Siden det er et integrert lydkort i hovedkortet, regner jeg med at det er det som er synderen.

Hovedkortet jeg har er: ASUS P5K-SE

http://no.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=p5k+se

Forslag til hva som kan hjelpe, tas imot med takk!

Endret av Isildwen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppgraderte nylig pcen min med nytt hovedkort, skjermkort og RAM. Installerte en ren versjon av Windows XP, men opplevde en pipelyd i høyttalerne.

9370771[/snapback]

Oppfatter du får startet operativsystemet. Dermed kan vi utelukke POST-feilkoder. Har du mikrofon installert slik at det kan være feedback fra denne? Sjekk også at kabler til lydkortet/kretsen er riktig montert.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Oppfatter du får startet operativsystemet

Stemmer, sitter på samme pc akkurat nå, bare med høyttalere slått av.

Har ikke mikrofon for øyeblikket, men headsettet jeg testa med, hadde samme problem. Er usikker på om det kan være defekt hovedkort, men ser ut som det er noe spesielt med det, ifølge deres egne forum:

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Endret av Isildwen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Bumper denne tråden pga jeg vet om mange som har samme problem, og jeg regner med det er mange jeg ikke vet om og med samme problem :)

Kjøpte lydkort idag, ingen pipelyd. Uansett, har du ikke penger til lydkort akkurat nå, har jeg en egenfremforsket løsning.

1) Om kvelden før du legger deg, skru av pc, skru av strømforsyning, napp ut hovedstrømledningen. Lukk opp kabinettdøra.

2) Legg deg, med vinduet på vidt gap. Værgudene må være på vår side, det må nemlig være rundt 10grader celcius for at dette skal virke.

3) Stå opp neste morning, når rommet ditt er iskaldt, sett i strømmen, skru på strømforsyning, skru på pcen, og vips, pipelyden er borte.

Har levd på denne løsningen i 8mnd nå, men nå når varmen kom, kjøpte jeg like godt et lydkort til 500,- og lyden er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...