shagg0r Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei hva slags databasesystem er det som gir råest ytelse i dag på en database med en 25 entiteter og med max en million rader i hver entitet? Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei hva slags databasesystem er det som gir råest ytelse i dag på en database med en 25 entiteter og med max en million rader i hver entitet? 9370728[/snapback] Sannsynligvis en eller annen embedded database, men hvis jeg var deg så ville jeg heller fokusert på hvilke krav du har til løsningen, og se på alternativer som dukker opp da. Jeg er sikker på at du har andre krav/behov/ønsker enn kun ytelse. Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 MS SQL eller Oracle Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det er godt mulig en mysql eller postgresql-database vil gi deg den samme ytelsen som du er ute etter. En million rader er strengt tatt ikke ekstreme mengder data. Så å bastant si mssql eller oracle kan være litt feil. Lenke til kommentar
roac Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 MS SQL eller Oracle 9437000[/snapback] Skivebom. MS SQL og Oracle er begge databaser som jeg setter ekstremt stor pris på, men dersom man kun er ute etter rå ytelse og kan fire på integritetshåndtering, transaksjonshåndtering etc så kommer de garantert til kort i forhold til andre databaser, som f eks MySQL og ikke minst diverse embedded databaser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå