Erik B. Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Hei, jeg vil satse på en karriere som programmerer. Enten web- eller vanlig program relatert. Må jeg velge teoretisk matematikk for å kunne gå i en slik studieretning? Takk for raske svar:) Går forresten på videregående i 1. klasse. Endret 27. august 2007 av erixz Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Programmering er jo stort sett matte, så teoretisk matte er definitivt hva du burde velge. Ellers er jo også fysikk nyttig innen en del programmeringsjobber. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Programmering er jo stort sett matte, så teoretisk matte er definitivt hva du burde velge. Ellers er jo også fysikk nyttig innen en del programmeringsjobber. 9373399[/snapback] Det spørs veldig hva du jobber med. Jeg er utvikler og bruker ikke særlig mye matte i jobbsammenheng. Opptakskravet for tyngre IT-studier er i dag 2MX, noe somtilsvarer 2.klasse allmennmattematikk. (Teoretisk) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Opptakskravet for tyngre IT-studier er i dag 2MX, noe somtilsvarer 2.klasse allmennmattematikk. (Teoretisk) 9373483[/snapback] Og jeg vil tro det er en grunn til at de har slike krav; i hovedbulken av programmering, og en del annen IT og utvikling, får man bruk for teoretisk matte i varierende grad. Men f.eks en som utvikler programvare for analyse og simulering for oljeindustrien vil nok få bruk for matte over nivået til 3MX, men om man jobber i PHP holder det nok med 2MX. Lenke til kommentar