oro2 Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Vet ikke helt om dette er riktig kategrori, så flytt den dersom den passer bedre et annet sted.. Jeg har problemer med å installere få php til å fungere med Apache på Windows XP. Jeg har fulgt to ulike guider (blant annet denne og satt opp manuelt, og jeg har også installert WAMP, som jeg trodde skulle være ferdig satt opp. Problemet er i begge tilfeller at php-kodene ikke blir tolket. Apache fungerer ellers fint. Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Eit eksempel på ein kode som ikkje virker og utskrifta fra serveren hadde vert veldig nytting. Men ser to mulige feil. PHP er ikkje rett lagt til i httpd.conf Du bruker php short tags i kode eksempelet ditt og du har installert php5. Etter som at php ikkje har short tags aktivert som standar lengre så vil apache returnere heile koden. Eks <? echo 'Dette er feil'; ?> <?php echo 'Dette er rett'; ?> Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg anbefaler deg a installere XAMPP istedenfor. Mye enklere. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Største feilen av alle kan være at du ikke kjører koden gjennom localhost/kode.php. Men åpner selve filen direkte i nettleseren din. Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Dersom du kun trenger et lokalt utviklingsmiljø anbefaler jeg EasyPHP som er en bundle med Apache, Mysql og PHP5 Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 27. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Du bruker php short tags i kode eksempelet ditt og du har installert php5. Etter som at php ikkje har short tags aktivert som standar lengre så vil apache returnere heile koden. Eks <? echo 'Dette er feil'; ?> <?php echo 'Dette er rett'; ?> 9370278[/snapback] Takk Jeg har har alltid brukt bare <? ?>, men har nå gått over alle filene på siden jeg jobber med og det fungerer. Endret 27. august 2007 av oro2 Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Du bruker php short tags i kode eksempelet ditt og du har installert php5. Etter som at php ikkje har short tags aktivert som standar lengre så vil apache returnere heile koden. Eks <? echo 'Dette er feil'; ?> <?php echo 'Dette er rett'; ?> 9370278[/snapback] Takk Jeg har har alltid brukt bare <? ?>, men har nå gått over alle filene på siden jeg jobber med og det fungerer. 9371601[/snapback] Du kan skru på short open tags i menyen i wamp! Sammen med masse andre moduler som kan være kjekke å ha, som f.eks curl.... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Short tags er ikke kjekt a ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå