nebrewfoz Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) For de som ikke lar seg skremme av språket til Shakespeares etterkommere, så fant jeg en fin liten oppsummering i artikkelen Motorcycle Stability and Steering. kortversjonen: "The stabilizing effect of inertia increases with speed. The stabilizing effect of steering geometry increases with speed. The stability brought about by gyroscopic effects increases with speed." Alle tre effektene har vært diskutert her. edit: For de matte-interesserte fant jeg noe her. Endret 29. august 2007 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 kortversjonen:"The stabilizing effect of inertia increases with speed. The stabilizing effect of steering geometry increases with speed. The stability brought about by gyroscopic effects increases with speed." 9385660[/snapback] Noen her som vil oversette dette til brukbart norsk? Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 kortversjonen:"The stabilizing effect of inertia increases with speed. The stabilizing effect of steering geometry increases with speed. The stability brought about by gyroscopic effects increases with speed." 9385660[/snapback] Noen her som vil oversette dette til brukbart norsk? 9387552[/snapback] Massetregheten virker stabiliserende med økende fart. Styregeometriens stabiliserende effekt (som jeg forklarte i en tidligere post) er mer stabiliserende ved økende fart. Gyroeffekten fra hjulene virker stabiliserende ved økende fart (snurrebass) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Takker så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå