Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen finner ikke skjermkortet

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! Jeg søker hjelp til et problem:-)

Jeg har et xfx GeForce 6600 GT agp skjermkort. PCen har ikke vært i bruk på ett år, og i dag tenkte jeg at jeg skulle oppdatere driverne til skjermkortet. Jeg uninstallerte alle drivere og startet pcen på nytt, og påbegynte deretter installasjonen av de nye driverne (lastet ned fra NVIDIA.com).

Etter endt installasjon fikk jeg beskjeden "Your System has not been modified, please run setup again at at another time". Jeg forsøkte så med driverne jeg tidligere har brukt som har fungert og fikk samme beskjeden,

Jeg brukte deretter tools på NVIDIA.com som hjelper deg å finne ut hvilken driver du må ha til ditt skjermkort. Jeg fikk da beskjed om at den ikke kunne finne noen NVIDIA komponenter i PCen.

Jeg har sjekket om skjermkortet sitter løst og har tatt det ut og inn igjen av PCen. Viften til skjermkortet går rundt og det lyser svakt rødt i lampen ved siden av skjermkortet på hovedkortet, uten at jeg vet noe mer hva det betyr.. (har ikke veldig god peiling pc, men kan basics)

Jeg lurer på hva som kan være galt? Slik det ser ut for meg kan det være ganske mye som ikke stemmer.. Har tidligere hatt noen problemer med samme skjermkortet og har knotet ganske mye med drivere.. Har kjørt driver cleanup professional i dag og skulle tro at dette tok knekken på eventuelle "rester"..

Jeg har en AMD Athlon 1900+ prosessor, 1 gb ddr RAM, windows xp m/ Service Pack 2 installert. Sliter med å finne informasjon om hovedkortet.

God råd og hjelp mottas med stor takknemmelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du koblet til ekstra strøm til skjermkortet?

9369890[/snapback]

Det har jeg ikke gjort.. Tror ikke dette var gjort tidligere da kortet virket. Ser heller ikke noe inntak/uttak for strøm til skjermkortet.. Hvis dette må gjøres ville jeg satt stor pris på en nærmere forklaring om hvordan.. takker

Lenke til kommentar

9369890[/snapback]

Det har jeg ikke gjort.. Tror ikke dette var gjort tidligere da kortet virket. Ser heller ikke noe inntak/uttak for strøm til skjermkortet.. Hvis dette må gjøres ville jeg satt stor pris på en nærmere forklaring om hvordan.. takker

9369911[/snapback]

Det pleier å være et strøm inntak på skjermkorta, jeg har det og det er et 6600GT. Om du har det så er det på den sida med vifta på, på høyre side... se om du finner et slags inntak som er hvitt! Finner du ikke noe, så har du det ikke, og da er jeg ikke sikker på hva problemet kan være :hmm:

Lenke til kommentar

9369890[/snapback]

9369911[/snapback]

Det pleier å være et strøm inntak på skjermkorta, jeg har det og det er et 6600GT. Om du har det så er det på den sida med vifta på, på høyre side... se om du finner et slags inntak som er hvitt! Finner du ikke noe, så har du det ikke, og da er jeg ikke sikker på hva problemet kan være :hmm:

9369953[/snapback]

Oki, takker.. Har skrudd ut skjermkortet nå.. Har det foran meg.. Ser ikke noe hvitt uttak men ser derimot et svart uttak.. Dette er på høyre side av kortet.. Klarer ikke helt å tyde hva slags uttak dette er, det kan godt være et strømuttak.. En av disse ledningene med forskjellige farget på i pcen ser ut til å passe fint også.. Vil det være riktig av meg og forsøke å plugge dem sammen og skru på pcen? ;-P

Lenke til kommentar

9369890[/snapback]

9369911[/snapback]

9369953[/snapback]

Oki, takker.. Har skrudd ut skjermkortet nå.. Har det foran meg.. Ser ikke noe hvitt uttak men ser derimot et svart uttak.. Dette er på høyre side av kortet.. Klarer ikke helt å tyde hva slags uttak dette er, det kan godt være et strømuttak.. En av disse ledningene med forskjellige farget på i pcen ser ut til å passe fint også.. Vil det være riktig av meg og forsøke å plugge dem sammen og skru på pcen? ;-P

9370074[/snapback]

Ja:)

Av alle kabler i en pc er det vel strøm kabler/uttak du kan gjøre minst galt med:) Passer det så plugg i^^

Lenke til kommentar

9369890[/snapback]

9369911[/snapback]

9369953[/snapback]

9370074[/snapback]

Ja:)

Av alle kabler i en pc er det vel strøm kabler/uttak du kan gjøre minst galt med:) Passer det så plugg i^^

9370138[/snapback]

Takker for veldig god hjelp! Jeggir det et forsøk har en god magefølelse for at det kommer til å funke.. Hvis noe begynner å brenne skal jeg heller si i fra :-)

Lenke til kommentar
Takker for veldig god hjelp! Jeggir det et forsøk har en god magefølelse for at det kommer til å funke.. Hvis noe begynner å brenne skal jeg heller si i fra :-)

9370168[/snapback]

Jeg tviler på at det begynner å brenne :p Men den svarte kabelen er enten en vanlig strømkabel, eller en SATA strømkabel! Du få si i fra om det fungerer :)

Lenke til kommentar

9370168[/snapback]

Jeg tviler på at det begynner å brenne :p Men den svarte kabelen er enten en vanlig strømkabel, eller en SATA strømkabel! Du få si i fra om det fungerer :)

9370191[/snapback]

Det var et godt forsøk men det fungerte desverre ikke. pcen finner fremdeles ikke skjermkortet, jeg får opp installer ny programvare veiviser for "Video Controller VGA Compatible" istedet for Geforce skjermkortet.. Får derfor heller ikke installert driver.. flere gode råd mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Hm, det er utrolig merkelig! Jeg husker godt da jeg kjøpte meg nytt kort (6600 GT AGP, det jeg har nå) så avinstallerte jeg drivere, tok ut kortet, satte inn det nye, starte opp PCen og Installere drivere. Det var ingen problem...

Men prøv å installer driverene!

http://uk.download.nvidia.com/Windows/162....tional_whql.exe

9370582[/snapback]

Jah er utrolig merkelig dette her.. Må nesten tro skjermkortet er defekt? Har prøvd den driveren du refererer til samt veldig mange andre ;-P.. Takker for gode råd så langt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...