Gå til innhold

Hvordan forandre Background på en skolepc?

LowBalls

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og et par til har akkurat fått ny skolepc i VGS1

Men bakgrunnen er litt kjedelig, og da kommer problemet!

Å forandre bakgrunn er blitt sperret, point?

Noen tips til åssen å komme seg forbi dette?:)

Dette kan vel ikke sees på som veldig ulovlig, med tanke på at det kun er bakgrunn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått en skole-PC som du skal bruke til skolearbeid, big deal om du ikke får ha et bakgrunnsbilde av Elin Grindemyr som ødelegger konsentrasjonen din til de grader. De som sitter på skolen og administrerer må nesten skjerme alt mulig på PC-ene, og jeg skjønner dem godt. Skole-PC-er med fri tilgang hadde skapt utrolig mye opprydningsarbeid.

Lenke til kommentar
Du har fått en skole-PC som du skal bruke til skolearbeid, big deal om du ikke får ha et bakgrunnsbilde av Elin Grindemyr som ødelegger konsentrasjonen din til de grader. De som sitter på skolen og administrerer må nesten skjerme alt mulig på PC-ene, og jeg skjønner dem godt. Skole-PC-er med fri tilgang hadde skapt utrolig mye opprydningsarbeid.

9374101[/snapback]

ENIG! Jobber som ikt-lærling på VGS, og en ting skal jeg si dere. Elever med administratrive rettigheter er noe av det værste som finnes. Fy faen så mye drit jeg må rydde opp i etter de har hatt maskinen i noen måneder. Spyware, dritprogrammer, virus og alt mulig. Pcen blir nesten komplett ubrukelig.

Også kommer de til meg og spørr hvorfor de ikke har lov til ditt og datt, å når jeg svarer at grunnen til at det er sperret diverse ting på skolemaskinene er nettopp det jeg skrev over, så svarer de tilbake at "vi gjør ikke sånt". Please...

Drit i bakgrunnen og konsentrer deg om skolearbeidet du.

Lenke til kommentar
ENIG! Jobber som ikt-lærling på VGS, og en ting skal jeg si dere. Elever med administratrive rettigheter er noe av det værste som finnes. Fy faen så mye drit jeg må rydde opp i etter de har hatt maskinen i noen måneder. Spyware, dritprogrammer, virus og alt mulig. Pcen blir nesten komplett ubrukelig.

Også kommer de til meg og spørr hvorfor de ikke har lov til ditt og datt, å når jeg svarer at grunnen til at det er sperret diverse ting på skolemaskinene er nettopp det jeg skrev over, så svarer de tilbake at "vi gjør ikke sånt". Please...

Drit i bakgrunnen og konsentrer deg om skolearbeidet du.

9376041[/snapback]

Kan ikke si meg mere enig.

Hvis du absolutt ville ha skiftet bakgrunnen, hvorfor går du ikke å spør IT ansvarlig?

Og hvorfor skal du i det hele tatt ha et annet bagrunnsbilde? Regner med at du ikke har planer om å sitte å se på det gjennom hele skoledagen :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er jo ikke noe vits i å spørre en IT-ansvarlig. Som Ilpostino sier her så er nok dette styrt via AD (Windows Server), noe som kjører ut registry-settings basert på opprettede grupper. Det vil si at din pc ligger i en gruppe sammen med alle de andre likestilt maskinene og da tviler jeg svært sterkt på at noen IT-ansvarlig gidder å opprette en egen Group Policy for deg alene! :) Et annet poeng hadde kanskje vært å be dem om å slå av den settingen som deaktiverer endring av bakgrunnsbilde. Men da ville sikkert det gjelde alle sammen, noe som kan gi problemer i timene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...