Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Kan du gi en oppklaring, klart og tydelig: - Hva har Komplett med saken å gjøre? - Hva har Netshop med saken å gjøre? - Hvor kjøpte du utstyret ditt? - Hvor lenge siden? - Hvor har du sendt det, og hva har du sendt? 9369894[/snapback] Hva har Komplett med saken å gjøre? Jeg kjøpte det av de. - Hva har Netshop med saken å gjøre?Jeg sendte inn delene til dem for og teste dem, jeg ringte de først og spurte om det var greit og det var det - Hvor kjøpte du utstyret ditt?Komplett.no - Hvor lenge siden? Husker ikke helt men ca 1,5 år - Hvor har du sendt det, og hva har du sendt? Hovedkort, CPU, Skjerkort til Netshop.net først for og teste de, de sa at alt var ok. Etter at jeg hadde testet de selv så sente jeg Hovedkort og CPU til Komplett.no for test og de fant ut at hovedkortet var ødelagt. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Å lyge er å bevisst formidle feilinformasjon. Hvis Netshop ikke har funnet noen feil, er det ikke løgn å fortelle deg nettopp det. Å si at de 'lyger' er en drøy påstand. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Å lyge er å bevisst formidle feilinformasjon.Hvis Netshop ikke har funnet noen feil, er det ikke løgn å fortelle deg nettopp det. Å si at de 'lyger' er en drøy påstand. 9369941[/snapback] Det var nå feil på det og de sa at det ikke var det. så 'Lyger' er ikke drøy påstand det er sannheten? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 'Tok feil', kanskje? Viktig å skille mellom disse to. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Komplett sine vurderinger skal du ikke være så sikre på. Jeg kan tenke meg til at mindre nettbutikker sjekker ting mye mer nøye enn det Komplett gjør. Mine erfaringer med komplett er at jeg har sendt inn deler med en liten feil jeg har beskrevet, og deretter har komplett konstantert deffekt, og sendt ny. Den nye har da hatt akkurat samme feilen, fordi "feilen" er enten "feature" fra produsenten, en feil fra min side, eller en feil som rammer hele rekken av det samme produktet. Dette er jo greit for en kunde, men det er ikke greit at det går ut over ryktet til en konkurrent som faktisk gjør jobben sin ved at de blir beskyldt for løgn. Uansett. Siden du ikke har kjøpt delene fra Netshop, så kan jeg ikke skjønne hva vitsen med å henge ut Netshop som en løgner på et offentlig forum er. Komplett har jo ordnet opp for deg kan det virke som, og Netshop har gjort gratisarbeid for deg. Endret 27. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det var nå feil på det og de sa at det ikke var det. så 'Lyger' er ikke drøy påstand det er sannheten? Hvis de ikke har funnet en feil ved det, og sier det ikke er noen fil med det er det IKKE løgn. Hvis de har funnet en feil og sier et ikke er noe feil med det, DA er det løgn. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 'Tok feil', kanskje? Viktig å skille mellom disse to. 9369966[/snapback] Tok feil. Det går ikke, de sa at de hadde testet alle delene og alle funket, men hovedkortet var ødelagt. Da er ikke det å 'ta feil' Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg testet det selv + at jeg sendte det inn til komplett så de fikk teste det.Jeg vil ikke ha noe slik stor disskusjon ut av dette.. jeg ville egentli bare si det ut og at de kan lyve så pass på! 9369868[/snapback] Begynner å bli ganske provosert, Raytee. Du kan ikke si at de lyver. Få orden på begrepene dine. Det at de ikke fant noen feil betyr ikke at de lyver. Det kan ha vært noe de ikke fant under feilsøkningen. For at en feilsøking skal gå best mulig er det også viktig at feilbeskrivelsen er så nøyaktig som muliug. Dersom du skrev til de på samme måte du har gjort her inne, så vil jeg påstå at det er en viss fare for kommunikasjonssvikt. Et tilleggsspørsmål: Hva måtte du betale for denne undersøkelsen hos NetShop? Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Det var nå feil på det og de sa at det ikke var det. så 'Lyger' er ikke drøy påstand det er sannheten? Hvis de ikke har funnet en feil ved det, og sier det ikke er noen fil med det er det IKKE løgn. Hvis de har funnet en feil og sier et ikke er noe feil med det, DA er det løgn. 9369975[/snapback] Men hvordan har de ikke funnet feil på det når det var ødelagt da? Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Komplett sine vurderinger skal du ikke være så sikre på. Jeg kan tenke meg til at mindre nettbutikker sjekker ting mye mer nøye enn det Komplett gjør. Mine erfaringer med komplett er at jeg har sendt inn deler med en liten feil jeg har beskrevet, og deretter har komplett konstantert deffekt, og sendt ny. Den nye har da hatt akkurat samme feilen, fordi "feilen" er enten "feature" fra produsenten, en feil fra min side, eller en feil som rammer hele rekken av det samme produktet. Dette er jo greit for en kunde, men det er ikke greit at det går ut over ryktet til en konkurrent som faktisk gjør jobben sin ved at de blir beskyldt for løgn. Uansett. Siden du ikke har kjøpt delene fra Netshop, så kan jeg ikke skjønne hva vitsen med å henge ut Netshop som en løgner på et offentlig forum er. Komplett har jo ordnet opp for deg kan det virke som, og Netshop har gjort gratisarbeid for deg. 9369971[/snapback] sant så sant, men Netshop fikk meg også til og kjøpe ny harddisk til 900kr uten at det var den. Så det ble ikke gratis.. Men vist det er komplett sine vurderinger som er for 'brae' så er det egentli min feil. Endret 27. august 2007 av Raytee Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 'Tok feil', kanskje? Viktig å skille mellom disse to. 9369966[/snapback] Tok feil. Det går ikke, de sa at de hadde testet alle delene og alle funket, men hovedkortet var ødelagt. Da er ikke det å 'ta feil' 9369979[/snapback] Så hvis du hjelper meg med noe og du ikke finner en feil selv om feilen er der, så kan jeg si at du lyver? Å lyve vil si at du sier det motsatte av en sannhet du vet. Som du selv sier, så ville jeg fulgt bedre med i norsktimene. Du syntes kanskje jeg er litt drøy som sier dette, men det er ikke mer enn hva du selv har lagt opp til her. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Men da jeg fikk de tilbake så funket de enda ikke og siden de sa at hovedkortet var fint så var det eneste jeg ikke hadde testet Harddisken så jeg kjøper ny harddisk til 900kr. .. så du mener med dette at Netshop fikk deg til å kjøpe ny harddisk? Hadde du hatt litt mer erfaring, så hadde du visst så tydelig som det kan bli at harddisken ikke har noe med saken å gjøre, og dette kan ikke Netshop noe for (og fortsatt har de gjort gratisarbeid for deg, og du krever vist full service osv. for ingenting), - Det er vel kanskje dette som gjør at leverandører av ferdigPCer fortsatt lever og tjener penger. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 De tok seg ikke betalt for arbeidet. Den delen fikk du gratis. At du kjøpte en harddisk er utelukkende din egen feil. Jeg synes Netshop var veldig greie som feilsøkte hardwaren din uten å ta betalt for den jobben. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Det var nå feil på det og de sa at det ikke var det. så 'Lyger' er ikke drøy påstand det er sannheten? Hvis de ikke har funnet en feil ved det, og sier det ikke er noen fil med det er det IKKE løgn. Hvis de har funnet en feil og sier et ikke er noe feil med det, DA er det løgn. 9369975[/snapback] Men hvordan har de ikke funnet feil på det når det var ødelagt da? 9370003[/snapback] Det kommer an på hva feilen er. Ikke alle feil er like enkle å duplisere. Det kommer også an på hva du har sagt at er feil. Endret 27. august 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 'Tok feil', kanskje? Viktig å skille mellom disse to. 9369966[/snapback] Tok feil. Det går ikke, de sa at de hadde testet alle delene og alle funket, men hovedkortet var ødelagt. Da er ikke det å 'ta feil' 9369979[/snapback] Så hvis du hjelper meg med noe og du ikke finner en feil selv om feilen er der, så kan jeg si at du lyver? Å lyve vil si at du sier det motsatte av en sannhet du vet. Som du selv sier, så ville jeg fulgt bedre med i norsktimene. Du syntes kanskje jeg er litt drøy som sier dette, men det er ikke mer enn hva du selv har lagt opp til her. 9370031[/snapback] Feilen var at det ikke kom bilde på skjermen, så den skulle de ha funnet! Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hmmm.. Plutselig føler jeg med netshop'ene som mottar all mulig rar informasjon Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hva kan du kreve for 0 kroner? Lenke til kommentar
Databikkja Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Er det mulig å la en slik tråd som dette fortsette? Burde vært stengt spør du meg. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Men jeg vil ikke sitte og disskutere dette! :S Det var ikke meningen jeg ville bare si at det er lurt å passe på! Dere er faktisk nokså ... Vet ikke hva jeg skal si jeg. Dere svarte fort prøver/de og finne forklaringer på det. Det var mye bedre en jeg trodde faktisk! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) .. isåfall slettet. Synes det blir bare dumt om en tråd skal stå og henge ut Netshop uten at det er noe grunnlag for det. Jeg tror vi(dvs. trådstarter) har lært en ting: Vi sender utstyret til testing der vi har kjøpt det! Endret 27. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg