Raytee Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Hei, jeg vil bare si at dere må ikke handle så mye på netshop.net! Jeg hadde bestillt SKjemkort, CPU og Hovedkort fra komplett.no så hadde hovedkortet blitt ødelagt vet ikke hvordan, så hadde jeg spurt netshop.net om de kunne se om det virkelig var det som var ødelagt. Jajaja det kunne de gjøre.. NOen dager senere ringer de og spør hva det var som var gale med delene jeg sendte inn, jeg sa at en av de ikke funket som de skulle og jeg fikk svar tilbake om at alle delene var helt fine.. Men da jeg fikk de tilbake så funket de enda ikke og siden de sa at hovedkortet var fint så var det eneste jeg ikke hadde testet Harddisken så jeg kjøper ny harddisk til 900kr. Så funket det ikke sa heller! Jeg snakker med kamerater og låner noen deler av de for og teste delene selv! Så finner jeg ut at hovedkortet ikke funker, så sender jeg det inn til Komplett.no og de sier at det er ødelagt så, jeg vil bare si at de er ikke lurt og handle med! (Dette tok ca 3 måneder!) Endret 27. august 2007 av oysfaerg Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Du kjøper ting fra komplett.no, men sender dem til netshop? Jeg må si jeg skjønte ikke så mye av den posten. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Ikke jeg heller. For det første virker hele opplegget litt søkt. Jeg hadde henvendt meg til de jeg kjøpte ødelagte deler av, og ikke en konkurrent. Så hadde jeg skrevet om hele innlegget, og brukt tegnet punktum mer. Og fikset topic Eller hva Jankee? Og konklusjonen din er at det ikke er lurt å handle fra Komplett, men tråden handler om at Netshop lyver. Hvorfor ikke bare sende det til komplett med en gang, da hadde det sikkert ikke tatt 3 måneder, for da hadde de kanskje funnet ut at det var i stykker med en gang, og du hadde hatt nytt kort et par dager etterpå. Det tror jeg kanskje du bør prøve neste gang. Endret 27. august 2007 av jalejale Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Unnskyld at eg spør, men kvifor levere deler kjøpt på komplett til ein anna forhandler? Ikkje har dei noko ansvar eller plikter iforhold til det, og slik service blir normalt tatt betalt for, så viss du ikkje har betalt noko for denne ekstraservicen så forstår eg ikkje klagemålet ditt. At det to tre måneder å levere inn og få tilbake nokre deler å vel like godt henge på deg sjølv, du skulle kanskje sendt delene inn til den forhandleren du kjøpte delene av. Beklager men dette blir som å klage på Elkjøp fordi Expert har solgt deg ein støvsuger som var defekt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Sidan jalejale påpeika det. Skiller mellom innlegg og moderatorinnlegg ( sidan moderatorlinnlegget skal slettes) Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Endret 27. august 2007 av Jankee Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 hehe, dette var en klassisk fjortispost! hvis netshop har så god service skal jeg fortsette å handle der. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 xD Er ikke flink til å skrive mye! Ja jeg sendte de til Netshop for jeg trodde jeg hadde kjøpt de der.. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Unnskyld at eg spør, men kvifor levere deler kjøpt på komplett til ein anna forhandler?Ikkje har dei noko ansvar eller plikter iforhold til det, og slik service blir normalt tatt betalt for, så viss du ikkje har betalt noko for denne ekstraservicen så forstår eg ikkje klagemålet ditt. At det to tre måneder å levere inn og få tilbake nokre deler å vel like godt henge på deg sjølv, du skulle kanskje sendt delene inn til den forhandleren du kjøpte delene av. Beklager men dette blir som å klage på Elkjøp fordi Expert har solgt deg ein støvsuger som var defekt. 9369546[/snapback] Jeg trodde jeg kjøpte de hos netshop, det er en stund siden.. Også vist du kjøper en støvsuger som blir defekt men Elkjøp også spør de Expert om de kunne se på det og de sier ja og senere sier at alt er ok med den, og så kjøper du nye deler til den og det funker ikke da heller så blir det det samme! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Unnskyld at eg spør, men kvifor levere deler kjøpt på komplett til ein anna forhandler?Ikkje har dei noko ansvar eller plikter iforhold til det, og slik service blir normalt tatt betalt for, så viss du ikkje har betalt noko for denne ekstraservicen så forstår eg ikkje klagemålet ditt. At det to tre måneder å levere inn og få tilbake nokre deler å vel like godt henge på deg sjølv, du skulle kanskje sendt delene inn til den forhandleren du kjøpte delene av. Beklager men dette blir som å klage på Elkjøp fordi Expert har solgt deg ein støvsuger som var defekt. 9369546[/snapback] Jeg trodde jeg kjøpte de hos netshop, det er en stund siden.. Også vist du kjøper en støvsuger som blir defekt men Elkjøp også spør de Expert om de kunne se på det og de sier ja og senere sier at alt er ok med den, og så kjøper du nye deler til den og det funker ikke da heller så blir det det samme! 9369713[/snapback] Hva prøver du å si? Prøv å lese igjennom det du skriver. Skal du ha hjelp må du skrive slik at folk forstår deg. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ja jeg sendte de til Netshop for jeg trodde jeg hadde kjøpt de der.. Men hvis du ikke hadde kjøpt det der, hvorfor sier du da at de lyver osvosv? Lenke til kommentar
Pibbz Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det er stygt å le, så jeg skal holde meg. Men, logikken uteblir totalt i denne posten Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Unnskyld at eg spør, men kvifor levere deler kjøpt på komplett til ein anna forhandler?Ikkje har dei noko ansvar eller plikter iforhold til det, og slik service blir normalt tatt betalt for, så viss du ikkje har betalt noko for denne ekstraservicen så forstår eg ikkje klagemålet ditt. At det to tre måneder å levere inn og få tilbake nokre deler å vel like godt henge på deg sjølv, du skulle kanskje sendt delene inn til den forhandleren du kjøpte delene av. Beklager men dette blir som å klage på Elkjøp fordi Expert har solgt deg ein støvsuger som var defekt. 9369546[/snapback] Jeg trodde jeg kjøpte de hos netshop, det er en stund siden.. Også vist du kjøper en støvsuger som blir defekt men Elkjøp også spør de Expert om de kunne se på det og de sier ja og senere sier at alt er ok med den, og så kjøper du nye deler til den og det funker ikke da heller så blir det det samme! 9369713[/snapback] Få orden på tinga dine, RayTee. Du kan ikke gi Komplett skylden for at NetShop sa at det fungerte når det ikke gjorde det. Da er det NetShop som har gjort en dårlig feilsøking. Hva er problemet? Komplett tar jo ansvar for det defekte kortet. Det er jo ditt problem at du sendte det til noen andre først. Videre så kan det bli feil på alt man kjøper uansett hvor man kjøper det. Så om du vil boikotte NetShop og eller Komplett for dette, så vil du til slutt ikke ha noen steder å handle. Endret 27. august 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Dersom Netshop sier at det funker, så gjør det nok det. Det er enten du som har koblet dem feil (mest sansynlig) ellers har du rett og slett ikke kunskaper nok til å bestemme hvilken del det er feil med, og dermed har Netshop testet en fungerende del, mens en annen del du sitter med er det noe galt med. Det er da ikke Netshop sin feil i noen av disse tilfellene. De har gjort jobben sin, ferdig med det. Seriøst.. Nå begynner jeg å bli lei av all denne sytingen på Netshop. Såvidt jeg har sett igjennom de fleste av disse sytetrådene, så er det somoftest trådstarter sin feil, og Netshop har gjort mer enn kunden kan kreve. Tenker enkelte her burde vurdere å snakke med eksperter før de slenger dritt i et offentlig forum. Det finnes evig med organisasjoner/-råd/etc. som jobber med slike saker og kan gi trilstrekkelige råd før det er nødvendig å syte på et offentlig forum. Før man begynner å beskylde en leverandør for svindel, løgn, dårlig kundebehandling, osv. så kan man jo vurdere å finne ut hva som ligger i disse ordene, eller rett og slett presentere saken objektivt uten å trekke noen konklusjoner, og derfør spørre etter råd i saken, ikke å få flest mulig til å underbygge sin sak om at x butikk har svindlet dem, behandlet dem dårlig, osv.. Endret 27. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 bah, jeg må følle med i norsk timene fremover! xD Jeg kjøpte deler hos komplett.no etter en stund så ble de ødelagt og jeg sende de til Netshop.net for jeg trodde jeg hadde kjøpt de der, de sa at de kunne se på det. De sa at ingenting var galt! Men så testet jeg delene selv og det viste seg at de hadde lygd(Vet ikke hvordan det skrivest!! xD) Så sente jeg de til komplett for og forsikre meg, så fant de det ut at de var ødelagt. Jeg legger ikke skylden på komplett jeg. Jeg sier bare at de løy(asdf xD) til meg og at det kan hende det skjer igjen så jeg bil bare ikke at noen andre skal gjøre samme tabbe som meg! Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Dersom Netshop sier at det funker, så gjør det nok det. Det er enten du som har koblet dem feil (mest sansynlig) ellers har du rett og slett ikke kunskaper nok til å bestemme hvilken del det er feil med, og dermed har Netshop testet en fungerende del, mens en annen del du sitter med er det noe galt med. Det er da ikke Netshop sin feil i noen av disse tilfellene. De har gjort jobben sin, ferdig med det. Jeg koblet ikke feil. Jeg skjekket 200 ganger_misnt_ selv. Kamerater av broren min til og med så på det!(De er flinke med data!) 2 kamerater av meg så på det men det var ikke noe som var koblet feil også Hovedkortet var ødelagt så det var ikke jeg som hadde koblet feil! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det store spørsmålet er .. hvordan vet du at det er akkurat hovedkortet som er problemet? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Sånn helt generelt, så er det av og til kanskje best å kjøpe ferdigbygde maskiner. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg testet det selv + at jeg sendte det inn til komplett så de fikk teste det. Jeg vil ikke ha noe slik stor disskusjon ut av dette.. jeg ville egentli bare si det ut og at de kan lyve så pass på! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kan du gi en oppklaring, klart og tydelig: - Hva har Komplett med saken å gjøre? - Hva har Netshop med saken å gjøre? - Hvor kjøpte du utstyret ditt? - Hvor lenge siden? - Hvor har du sendt det, og hva har du sendt? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Forsatt føler eg at ein del ting er ubesvarte her: 1) Korleis godttok netshop ein RMA på varer dei ikkje hadde solgt? 2)Finnes det noko "verkstedsrapport" på begge servicene? Heller ikkje er det satt fram kva som var gale med hket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg