Gå til innhold

Azureus bruker mye av linja ved opplastning

Jorgengk

Anbefalte innlegg

Bruker Azureus som bittorrent client. Men jeg legger merke til at den bruker mye av linja ned når den laster opp. Altså, ingen ting som lastes ned, men likevel bruker den veldig mye. Hvis jeg legger pekeren over ikonet på oppgavelinja så kommer det opp at den bare bruker ca 70B/s til nedlastning (data), men med en gang jeg slutter Azureus så går internetten og nedlastninga på Opera betydelig opp (fra 4kB/s til f.eks. 60kB/s)!

Er det noen som har noen tanker om hvor problemet ligger?

Endret av Jorgengk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper problemet ligger i at du laster opp for fort. Det er begrenset hvor mye trafikk du kan ha utgående, og dette ligger gjerne på rundt 70-80% av hva nettleverandøren din har oppgitt før dette får konsekvenser for nedlastningshastigheten.

Problemet er at når du laster ned må PCen din sende bekreftelsespakker til serveren/klienten du laster ned ifra for å si ifra at dataen PCen din mottar er i orden, etc. Når du bruker all den reelle opplastningsbåndbredden (f.eks til å laste opp en torrent) kan ikke PCen din sende disse bekreftelsene hurtig nok, fordi det ikke er nok opplastningsbåndbredde igjen. Resultatet blir at servere/klienten du laster ned ifra begynner å roe ned hastigheten for å tangere frekvensen av bekreftelsespakkene den mottar fra din PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...