Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST Maskinen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fikk i dag et sett med to 1GB brikker som jeg hadde bestillt. Kom hjem, skrudde av PC`n for å sette dem inn. De brikkene jeg hadde kjøpt var samme merke/type som de gamle, så jeg satt dem bare inn i maskinen i de ledige sporene. Når jeg slår på strømmen og trykker på on-knapen, så vil den ikke starte. Har et display på hk`et som gir meldinger om feil, men det sier bare at maskinen gjør "boot atempt". Prøvde å ta ut de nye brikkene og bare bruke de gamle, men det samme skjer.

Er det noen her som vet hva jeg kan prøve, eventuelt hva som er galt?

Er litt frustrert nå :(

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så jeg satt dem bare inn i maskinen i de ledige sporene.

9369143[/snapback]

Husket du å dra ut 24-pin strømkontakten fra hovedkortet først?

9369470[/snapback]

Nei, jeg tok ikke den ut. HAr ikke pleid å gjøre det heller. Har bare pleid å koble fra strømkabelen til PC`n og vente noen sekunder.

Lenke til kommentar

Akuratt hvor viktig det er å nappe ut 24-pin ATX før man bytter komponenter er vel kanskje diskutabelt, men gjør det alltid sjøl. Siden de gamle rambrikkene dine nå plutselig heller ikke virker lengre, kunne man liksom mistenke det skjedde noe kortsluttning/spennings relatert der. (hvis slikt kan skje i worst-case scenario)

Lenke til kommentar
Akuratt hvor viktig det er å nappe ut 24-pin ATX før man bytter komponenter er vel kanskje diskutabelt, men gjør det alltid sjøl. Siden de gamle rambrikkene dine nå plutselig heller ikke virker lengre, kunne man liksom mistenke det skjedde noe kortsluttning/spennings relatert der. (hvis slikt kan skje i worst-case scenario)

9370105[/snapback]

Tviler på at det har skjedd. Har bytta rambrikker et par ganger før for å teste og da jeg fikk bedre brikker. Første gangen skrudde jeg den bare av, lot all strøm stå på, satt inn brikker og kjørte i gang igjen.

Jeg burde vel også fått en feilmelding i POST displayet på hk`et når den skulle laste rambrikkene, men det skjer ingenting der. Den kommer bare til en kode som sier at den prøver å boote. Så står bare maskinen uten at skjermen kommer på eller noe. Vitene går, den piper når den laster ting som den pleier og usbmusa begynner å lyse.

Fikk den til å starte nå. LØST

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...