Caddy Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Føler jeg får samme lyden, og samme innstillingsvalg på spiller uansett hvilken av de jeg bruker. En annen ting: Bassen henger foresten etter på trance/techno sanger, men på rock og metal er den helt fin... Forslag? Pioneer DEH-P5900MP er spilleren jeg har. dynaBel BF0756 er forsterkeren... Og hvorfor skjer det kun på techno/trance musikk? :S Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvilken sub er det du har? jo større sub jo mere henger den etter Lenke til kommentar
fhl Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvilken sub er det du har? jo større sub jo mere henger den etter 9370474[/snapback] Tull! Det har ingenting med størrelsen på elementet å gjøre. Hvis bassen henger etter, er det noe annet som er galt. Kassekonstruksjon, tuning, filter, faser etc. Frode Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvilken sub er det du har? jo større sub jo mere henger den etter 9370474[/snapback] Tull! Det har ingenting med størrelsen på elementet å gjøre. Hvis bassen henger etter, er det noe annet som er galt. Kassekonstruksjon, tuning, filter, faser etc. Frode 9372080[/snapback] du må nu ikke komme å si at en 15 tommer henger like godt med i svingene som en 8-10 tomms. har prøvd selv så jeg vet Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 2 stk kicker compvr 12" i hver sin orginale kicker kasse med blåsehull. Som sagt er det kun bass på trance/techno som henger etter, ikke rock og metall... Lenke til kommentar
fhl Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 du må nu ikke komme å si at en 15 tommer henger like godt med i svingene som en 8-10 tomms. har prøvd selv så jeg vet 9372144[/snapback] Vel, eventuelle problem med at elementet ikke "henger med" har ikke noe med diameteren på elementet å gjøre. Frode Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 du bør finne ut om kassa du har passer til elementene du bruker. frekvensen på bass-slagene på rock\metal ligger høyere enn slagene på techno. har du for liten kasse vil du få veldig lite lydtrykk på lavere frekvenser. størrelsen på elementet har ingenting å si. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 du bør finne ut om kassa du har passer til elementene du bruker. frekvensen på bass-slagene på rock\metal ligger høyere enn slagene på techno. har du for liten kasse vil du få veldig lite lydtrykk på lavere frekvenser. størrelsen på elementet har ingenting å si. 9372499[/snapback] Elementene kom som sagt i orginale Kicker kasser. 1 kasse til hvert element og ikke dobbeltkasse. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det kan være du har satt delefilteret for høyt, slik at subbene spiller masse annet "grums" i tilleg til "hovedbassen", at det rett og slett sniker seg inn litt mye fra lavere mellomtone. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Det kan være du har satt delefilteret for høyt, slik at subbene spiller masse annet "grums" i tilleg til "hovedbassen", at det rett og slett sniker seg inn litt mye fra lavere mellomtone. 9392479[/snapback] Delefilteret står på under 80hz, så tviler på det.. (stiller på spilleren fra 50-80 alt ettersom hva som høres bra ut, og står på ca under 80hz på forsterker) Endret 2. september 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå