Gå til innhold

BSD/UnixFeil med autoconf

Anbefalte innlegg

Prøver å installere ImageMagick på serveren, men når jeg kjører kommandoen "make" får jeg feilmeldingen:

error: this file was generated for autoconf 2.61.

You have another version of autoconf. If you want to use that,

you should regenerate the build system entirely.

Prøvde også å installere autoconf 2.61 på serveren, men da kommer bare den samme feilen etter "make".

Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UNIX? Her må du nok være mer spesifikk. Hører jeg UNIX blir nevnt tenker jeg da på Solaris og AIX. Lite trolig at du har AIX, så da er nok Solaris mer nærliggende. Ellers så har du FreeBSD, OpenBSD eller NetBSD med derivater.

9371834[/snapback]

For å være helt ærlig vet jeg ikke.. :blush: Jeg har domene gjennom www.domeneshop.no og det er på FTP-serveren at jeg prøver å installere dette for å lage meg et fotogalleri på hjemmesiden. Iflg. Domeneshop er systemet UNIX. Det er alt som står.

Lenke til kommentar
Har et par webhotell hos Domeneshop. Disse kjører Slackware og har ImageMagick installert. Mulig det varierer litt avhengig av hvilken server man er på, men ImageMagick er ganske standard på wehotell.

9396237[/snapback]

Mener du at jeg ikke trenger å installere ImageMagick altså? Ligger det der fra før?

Jeg har SSH-tilgang ja.

Lenke til kommentar
Skriv convert i kommandolinjen ;)

9407472[/snapback]

bare convert? :hmm:

gjorde det, men da kom det bare en liste med forskjellige options for convert funksjonen.

9415863[/snapback]

Nå fikk jeg det til... hvertfall installasjonen av Coppermine. Men det meste av bilder jeg har er på minst 1,5 mb, og 1024 kb er maks grense for opplasting. Noen tips til hvordan jeg fort kan gjøre en hel mappe med bilder under denne størrelsen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...