ironduke Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Prøver å installere ImageMagick på serveren, men når jeg kjører kommandoen "make" får jeg feilmeldingen: error: this file was generated for autoconf 2.61. You have another version of autoconf. If you want to use that, you should regenerate the build system entirely. Prøvde også å installere autoconf 2.61 på serveren, men da kommer bare den samme feilen etter "make". Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hva slags OS har du på denne serveren? Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hva slags OS har du på denne serveren? 9369326[/snapback] UNIX Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Joa.. men det finnes jo en hel haug med varianter av Unix, som alle har sine særegne måter å løse slike problemer på.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 UNIX? Her må du nok være mer spesifikk. Hører jeg UNIX blir nevnt tenker jeg da på Solaris og AIX. Lite trolig at du har AIX, så da er nok Solaris mer nærliggende. Ellers så har du FreeBSD, OpenBSD eller NetBSD med derivater. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 UNIX? Her må du nok være mer spesifikk. Hører jeg UNIX blir nevnt tenker jeg da på Solaris og AIX. Lite trolig at du har AIX, så da er nok Solaris mer nærliggende. Ellers så har du FreeBSD, OpenBSD eller NetBSD med derivater. 9371834[/snapback] For å være helt ærlig vet jeg ikke.. Jeg har domene gjennom www.domeneshop.no og det er på FTP-serveren at jeg prøver å installere dette for å lage meg et fotogalleri på hjemmesiden. Iflg. Domeneshop er systemet UNIX. Det er alt som står. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ser ut som domeneshop bruker linux FTP-serveren? Regner med at du har ssh-tilgang e.l siden du kjører kommandoer osv? Uansett, ser ut som et litt snodig problem det der.. søkte på feilmeldingen du fikk og fikk ikke så mange treff for å si det sånn. Et tips var å kjøre "autoreconf", og så "./configure" og "make". Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har et par webhotell hos Domeneshop. Disse kjører Slackware og har ImageMagick installert. Mulig det varierer litt avhengig av hvilken server man er på, men ImageMagick er ganske standard på wehotell. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Har et par webhotell hos Domeneshop. Disse kjører Slackware og har ImageMagick installert. Mulig det varierer litt avhengig av hvilken server man er på, men ImageMagick er ganske standard på wehotell. 9396237[/snapback] Mener du at jeg ikke trenger å installere ImageMagick altså? Ligger det der fra før? Jeg har SSH-tilgang ja. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) *slettet* Endret 1. september 2007 av ironduke Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Skriv convert i kommandolinjen Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Skriv convert i kommandolinjen 9407472[/snapback] bare convert? gjorde det, men da kom det bare en liste med forskjellige options for convert funksjonen. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Skriv convert i kommandolinjen 9407472[/snapback] bare convert? gjorde det, men da kom det bare en liste med forskjellige options for convert funksjonen. 9415863[/snapback] Nå fikk jeg det til... hvertfall installasjonen av Coppermine. Men det meste av bilder jeg har er på minst 1,5 mb, og 1024 kb er maks grense for opplasting. Noen tips til hvordan jeg fort kan gjøre en hel mappe med bilder under denne størrelsen? Lenke til kommentar
dannyboy2k Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Domeneshop sine servere kjører Debian 3.1, og har ImageQuick 6.3.5 installert, samt en del annen programmvare. Neste gang anbefaler jeg deg å lese faq-en til Domeneshop før du poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå