Gå til innhold

Netcom-bredbånd til minipris


Anbefalte innlegg

Snakka nettopp med Netcom kundesenter. Og hun sa det hete Connect Evening og ikke Fritid. Hun sa jeg måtte vente på et nytt simkort jeg skulle putte i PC-en. Og at jeg ikke kunne bruke det sim-kortet jeg har i dag. Ble ikke akkurat noe klokere av å snakke med hun. Har jeg missforstått? Går det ikke ann og bestille denne tjenesten til mobilen (uten å kjøpe usb modem som jeg regner med hun mente med sim kort til mobilen) og bruke mobilen som modem når du skal koble det til PC? Jeg trenger ikke noe moden for kommer hovedsaklig til å bruke dette til å lese www sider på den innebygde nettleseren i mobilen. Ikke for å koble meg med pcen - selv om den muligheten er greit og ha på hytta innimellom. Men da bruker jeg bare USB kabel og mobilen som modem.

9374215[/snapback]

Du har 2 muligheter. Enten må du ha et modem til pcen eller en ekstra telefon du kan kople til med et nytt nummer på, eller så kan du ha Netcom Evening som en tilleggstjeneste. Jeg har vanlig Connect som tilleggstjeneste og det fungerer fint.

9375096[/snapback]

 

Det var bra det da, for det sa kundeservice at ikke gikk ann. Altså tilleggstjeneste. Jeg ønsker tilleggstjeneste til mitt abb slik at jeg kan surfe på den innnebygde nettleseren i min telefon samt koble min telefon til pcen på hytta å surfe på pcen via den tlf jeg har no.

9377089[/snapback]

Det er et relativt nytt abo/ny tjeneste, så ikke sikkert alle på Kundesenteret har fått med seg, jeg fikk det ikke med meg før litt ut på dagen etter at jeg kom på jobb jeg heller, og da var det allerede en del som hadde spurt ;) Som med alle tidligere Connect-typer, kan du ha det som en tilleggstjeneste på abonnementet ditt, eller som et eget abonnement.

 

Kanskje du har et veldig gammelt SIM-kort - isåfall kan det hende at Kundekonsulent ba deg bytte SIM-kort for å være sikker på at du kan bruke det på 3G-nettet også - men det blir jo helt opp til deg. Besøk en NetCom-forhandler og aktiver det der, eller ring 05050 så legger de det på abonnementet ditt. Du kan også fikse det på Min Side...

9377240[/snapback]

 

Nei jeg har et nytt sim-kort.

Netcom burde ikke kalle dette abonemanget for 2 forkjellige ting Fritid og Evening.

Og sende Fritid til 1989 som sto på her på netcom.no funker ikke. Netcom vet ikke hva kodeordet Fritid er.

Også 05050 ville ikke aktivere dette for meg.

Men når jeg fant ut at evening og fritid er samme greia så fikk jeg bestilt det på Min Side.

Eneste som gjenstår er og ringe og dobbeltsjekke at det faktisk er aktivert for det ble tull med venner abb :p Bekreftelse på sms men likavel sa 05050 at jeg ikke hadde d :p

9377754[/snapback]

Ja, det er litt forskjellige navn på forskjellige steder. Lurer på om de kanskje hadde to navneforslag og bestemte seg for å bruke det ene, uten å endre det på alle steder. Ikke godt å si ;)

9377777[/snapback]

 

Det heter Connect Fritid. Evening er navnet på det eksakt samme abonnementet fra Telia Sonera i Sverige, og ble adoptert av NetCom i arbeidsfasen med dette abonnementet. Alt som har med Evening å gjøre vil fjernes etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm.. Hehe.. Finnes det noen sjangse for at Telenor kan gå ned på pris, for oss som allerede har bundet oss til 12 måneder med 249,-?

9374422[/snapback]

 

Har diverre også bunde meg til Telenor. Er det forresten nokon som veit om det er mogeleg å få FriFamilie på det abonnementet?

9379639[/snapback]

På Telenor sitt? Har du et reint dataabonnement får du jo ikke ringt med det. Har du det som tilleggstjeneste så setter ikke det en stopper for det hvertfall. Da kommer det an på hvilket abonnement du har og de aller fleste kan være med i FriFamilie/Trådløs Familie.

Lenke til kommentar
På Telenor sitt? Har du et reint dataabonnement får du jo ikke ringt med det. Har du det som tilleggstjeneste så setter ikke det en stopper for det hvertfall. Da kommer det an på hvilket abonnement du har og de aller fleste kan være med i FriFamilie/Trådløs Familie.

9379688[/snapback]

 

Telenor skreiv at eg ikkje kunne ringe med abonnementet, men det stemmer ikkje. Det har eg nemleg prøvd. Telenor hevda i den same e-posten at abonnementet ikkje kunne vere med i frifamilie, men sidan det fyrste ikkje stemmer, så lurer eg på om også det siste er feil. Trur ikkje kundesørvis i Telenor alltid er oppdatert på alt dei heller. Abonnementet som følgjer med Fri internett heiter Privat+. Er det nokon der ute som har prøvd å få dette med i FriFamilie?

Lenke til kommentar

Både netcom og telenor sine kundetjenester er bortimot blanke når det gjelder dette. Hos telenor ringte jeg og spurte hvordan jeg skulle gjøre når jeg ville ha den kveldspakken, men ikke det modemet, da jeg skulle bruke det på smart-telefonen. Dama sa det ikke gikk, og at jeg kun kunne bruke det med modemet. Da jeg sa det hørtes helt sykt ut, spurte hu ei anna dame. Da fikk jeg til svar at jeg i så fall kunne ta ut simkortet og sette inn "data" simkortet hver gang jeg skulle sørfe. Da la jeg på og sendte en mail. Dagen etter fikk jeg svar at det var ingen problemer å bruke mitt vanlige simkort i smart-telefonen.

 

Hos netcom lurte jeg på hva forskjellen på datamania og connect egentlig gikk ut på. Jeg fikk da en lang mail om at datamania var for data med mobilen og at connect var for å bruke mobilen som modem. Med datamania kobler man til via proxy sto det i mailen. Det hørtes greit nok ut, så jeg ville da bestille begge to via web. Men når datamania er valgt forsvinner connect og omvendt, dvs det er umulig å velge begge. Jeg sendte da en mail og sa at det var feil på siden. Da fikk jeg til svar at det var slik det skulle være, fordi begge to var ekstra datatjenester. Hele den lange mailen om mobil og modem og proxier var med andre ord bare bambus. Jeg endte opp med connect2. der.

 

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men det virker ivertfall som om hvis det er mulig å bestille det på webben, så er det OK. Hva de sier hos kundesenter er høyst sannsynlig bare tull.ull.ull.

Lenke til kommentar
Snakka nettopp med Netcom kundesenter. Og hun sa det hete Connect Evening og ikke Fritid. Hun sa jeg måtte vente på et nytt simkort jeg skulle putte i PC-en. Og at jeg ikke kunne bruke det sim-kortet jeg har i dag. Ble ikke akkurat noe klokere av å snakke med hun. Har jeg missforstått? Går det ikke ann og bestille denne tjenesten til mobilen (uten å kjøpe usb modem som jeg regner med hun mente med sim kort til mobilen) og bruke mobilen som modem når du skal koble det til PC? Jeg trenger ikke noe moden for kommer hovedsaklig til å bruke dette til å lese www sider på den innebygde nettleseren i mobilen. Ikke for å koble meg med pcen - selv om den muligheten er greit og ha på hytta innimellom. Men da bruker jeg bare USB kabel og mobilen som modem.

9374215[/snapback]

Du har 2 muligheter. Enten må du ha et modem til pcen eller en ekstra telefon du kan kople til med et nytt nummer på, eller så kan du ha Netcom Evening som en tilleggstjeneste. Jeg har vanlig Connect som tilleggstjeneste og det fungerer fint.

9375096[/snapback]

 

Det var bra det da, for det sa kundeservice at ikke gikk ann. Altså tilleggstjeneste. Jeg ønsker tilleggstjeneste til mitt abb slik at jeg kan surfe på den innnebygde nettleseren i min telefon samt koble min telefon til pcen på hytta å surfe på pcen via den tlf jeg har no.

9377089[/snapback]

Det er et relativt nytt abo/ny tjeneste, så ikke sikkert alle på Kundesenteret har fått med seg, jeg fikk det ikke med meg før litt ut på dagen etter at jeg kom på jobb jeg heller, og da var det allerede en del som hadde spurt ;) Som med alle tidligere Connect-typer, kan du ha det som en tilleggstjeneste på abonnementet ditt, eller som et eget abonnement.

 

Kanskje du har et veldig gammelt SIM-kort - isåfall kan det hende at Kundekonsulent ba deg bytte SIM-kort for å være sikker på at du kan bruke det på 3G-nettet også - men det blir jo helt opp til deg. Besøk en NetCom-forhandler og aktiver det der, eller ring 05050 så legger de det på abonnementet ditt. Du kan også fikse det på Min Side...

9377240[/snapback]

 

Nei jeg har et nytt sim-kort.

Netcom burde ikke kalle dette abonemanget for 2 forkjellige ting Fritid og Evening.

Og sende Fritid til 1989 som sto på her på netcom.no funker ikke. Netcom vet ikke hva kodeordet Fritid er.

Også 05050 ville ikke aktivere dette for meg.

Men når jeg fant ut at evening og fritid er samme greia så fikk jeg bestilt det på Min Side.

Eneste som gjenstår er og ringe og dobbeltsjekke at det faktisk er aktivert for det ble tull med venner abb :p Bekreftelse på sms men likavel sa 05050 at jeg ikke hadde d :p

9377754[/snapback]

Ja, det er litt forskjellige navn på forskjellige steder. Lurer på om de kanskje hadde to navneforslag og bestemte seg for å bruke det ene, uten å endre det på alle steder. Ikke godt å si ;)

9377777[/snapback]

 

Det heter Connect Fritid. Evening er navnet på det eksakt samme abonnementet fra Telia Sonera i Sverige, og ble adoptert av NetCom i arbeidsfasen med dette abonnementet. Alt som har med Evening å gjøre vil fjernes etterhvert.

9379380[/snapback]

 

På Netcom Min Side står det at jeg har bestilt Connect Evening. Men da er vel det det samme som at jeg har bestilt Connect Fritid det da. Det som jeg lurer på no er når jeg skal få begynne å bruke tjenesten? Skulle tro at jeg kunne begynne å bruke den så fort kl ble 17 den dagen jeg bestilte det (tilleggstjeneste u/modem har jeg bestilt). Når jeg ringte kundeservice i dag for å bekrefte at jeg hadde fått tjeneste på abb mitt sa hun at det hadde jeg ikke, jeg spurte om hun kunne se at jeg hadde bestilt det. Det kunne hun se, men hvor lang tid det tok eller om jeg fikk beskjed når det var aktivt viste hun ikke. Noen som vet sånn ca når jeg kan ta dette i bruk? Går det timer/dager/uker? Og får jeg noen bekreftelse?

Lenke til kommentar

Jeg bil tro at det tar fra 1 dag, til 20 uker, sånn ca. Når ikke netcom vet det, så vet ivertfall ikke oss normale mennesker det.

 

Send heller en mail til forbrukerrådet, eller ombudet eller hva de heter. Det er jo helt uhørt at når en bestiller noe, og spør når man får det, så svarer selgere: "har ikke peiling". Dette må da være brudd på både det ene og det andre av kjøpslover.

Lenke til kommentar
Jeg bil tro at det tar fra 1 dag, til 20 uker, sånn ca. Når ikke netcom vet det, så vet ivertfall ikke oss normale mennesker det.

 

Send heller en mail til forbrukerrådet, eller ombudet eller hva de heter. Det er jo helt uhørt at når en bestiller noe, og spør når man får det, så svarer selgere: "har ikke peiling". Dette må da være brudd på både det ene og det andre av kjøpslover.

9381999[/snapback]

 

Det er ikke så farlig for min del, bare gira på å få ta i bruk tjenesten. Siden noen her på forumet jobber hos netcom kunne det være de viste det. Helt ny tjeneste så må være litt tollmodig i begynnelsen. De har vel litt og sette seg inn i. Er bare storfornøyd med at dataprisene endelig er på vei ned jeg :) Syns dette var knallbra av Netcom. Bare prisene på dagtid også går ned no så begynner mobilhverdagen og bli veldig bra for meg. Men om noen vet sånn ca hvor lang tid det tar og om jeg får beskjed når jeg kan bruke tjenesten så hadde det vært perfekt :)

Lenke til kommentar
Både netcom og telenor sine kundetjenester er bortimot blanke når det gjelder dette. Hos telenor ringte jeg og spurte hvordan jeg skulle gjøre når jeg ville ha den kveldspakken, men ikke det modemet, da jeg skulle bruke det på smart-telefonen. Dama sa det ikke gikk, og at jeg kun kunne bruke det med modemet. Da jeg sa det hørtes helt sykt ut, spurte hu ei anna dame. Da fikk jeg til svar at jeg i så fall kunne ta ut simkortet og sette inn "data" simkortet hver gang jeg skulle sørfe. Da la jeg på og sendte en mail. Dagen etter fikk jeg svar at det var ingen problemer å bruke mitt vanlige simkort i smart-telefonen.

 

Hos netcom lurte jeg på hva forskjellen på datamania og connect egentlig gikk ut på. Jeg fikk da en lang mail om at datamania var for data med mobilen og at connect var for å bruke mobilen som modem. Med datamania kobler man til via proxy sto det i mailen. Det hørtes greit nok ut, så jeg ville da bestille begge to via web. Men når datamania er valgt forsvinner connect og omvendt, dvs det er umulig å velge begge. Jeg sendte da en mail og sa at det var feil på siden. Da fikk jeg til svar at det var slik det skulle være, fordi begge to var ekstra datatjenester. Hele den lange mailen om mobil og modem og proxier var med andre ord bare bambus. Jeg endte opp med connect2. der.

 

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men det virker ivertfall som om hvis det er mulig å bestille det på webben, så er det OK. Hva de sier hos kundesenter er høyst sannsynlig bare tull.ull.ull.

9381765[/snapback]

Jeg er flau på vegne av mine kolleger. Jeg blir stort sett alltid flau når jeg ser hva de klarer å lire av seg om datatrafikk på telefonen. Husk at datatrafikk på telefonen stort sett er like komplisert for gjennomsnittspersoner som datatrafikk generelt, og der er det mye synsing ute og går. Det er ingen unnskyldning for å ikke klare å gjøre jobben og i tillegg svare en hel haug med svada, men det er ikke så rart det kommer sånne svar.

 

Huff det der var flaue svar.

Lenke til kommentar
På Netcom Min Side står det at jeg har bestilt Connect Evening. Men da er vel det det samme som at jeg har bestilt Connect Fritid det da. Det som jeg lurer på no er når jeg skal få begynne å bruke tjenesten? Skulle tro at jeg kunne begynne å bruke den så fort kl ble 17 den dagen jeg bestilte det (tilleggstjeneste u/modem har jeg bestilt). Når jeg ringte kundeservice i dag for å bekrefte at jeg hadde fått tjeneste på abb mitt sa hun at det hadde jeg ikke, jeg spurte om hun kunne se at jeg hadde bestilt det. Det kunne hun se, men hvor lang tid det tok eller om jeg fikk beskjed når det var aktivt viste hun ikke. Noen som vet sånn ca når jeg kan ta dette i bruk? Går det timer/dager/uker? Og får jeg noen bekreftelse?

9381865[/snapback]

Hun kunne se det, men visste ikke hvor lang tid det tok? Foreslår at hvis du vil være på den sikre siden, så spør du om hun kan fikse det for deg med en gang - hvorfor foreslo hun ikke bare det mens hun hadde deg på telefonen? Hvis det ennå ikke er aktivt på abonnementet ditt, ta en telefon til Kundeservice og be dem aktivere tjenesten på abonnementet ditt der og da. Det tar dem maks to minutter :)

Lenke til kommentar
På Netcom Min Side står det at jeg har bestilt Connect Evening. Men da er vel det det samme som at jeg har bestilt Connect Fritid det da. Det som jeg lurer på no er når jeg skal få begynne å bruke tjenesten? Skulle tro at jeg kunne begynne å bruke den så fort kl ble 17 den dagen jeg bestilte det (tilleggstjeneste u/modem har jeg bestilt). Når jeg ringte kundeservice i dag for å bekrefte at jeg hadde fått tjeneste på abb mitt sa hun at det hadde jeg ikke, jeg spurte om hun kunne se at jeg hadde bestilt det. Det kunne hun se, men hvor lang tid det tok eller om jeg fikk beskjed når det var aktivt viste hun ikke. Noen som vet sånn ca når jeg kan ta dette i bruk? Går det timer/dager/uker? Og får jeg noen bekreftelse?

9381865[/snapback]

Hun kunne se det, men visste ikke hvor lang tid det tok? Foreslår at hvis du vil være på den sikre siden, så spør du om hun kan fikse det for deg med en gang - hvorfor foreslo hun ikke bare det mens hun hadde deg på telefonen? Hvis det ennå ikke er aktivt på abonnementet ditt, ta en telefon til Kundeservice og be dem aktivere tjenesten på abonnementet ditt der og da. Det tar dem maks to minutter :)

9382491[/snapback]

 

2 minutter? Hun sa at hun så jeg hadde bestilt det, og det var under aktivering og hun viste ikke hvor mange dager det tok? Har jeg sotte på jobb i 2 dager og venta på å få ta i bruk denne tjenesten, også er det bare vås det hun sa til meg..

Dritt

Lenke til kommentar

Jeg spurte Telenor-kundeservice om det gikk an å ringe ut med trådløst-kontor-abb. Nei, det går ikke. Så prøvde jeg, og det gikk. Både innkommende og utgående. Litt irriterende at nummeret allerede er registrert hos gulesider som et vanlig telefonnr. Så spørte jeg telenor en gang til, om hva det kostet når jeg ringte ut med dette abb. Fikk til svar at det burde jeg ikke gjøre, det ble dyrt. Fikk ingen pris.

 

Om en har pc med mediacenter må en skrive en linje i "kjør" på startmenyen. Dette må en ringe kundeservice, vente i kø, bli satt over til dataavdelingen, vente i kø igjen, og så får en vite hva en skal skrive. Dette kunne stått i en FAQ på sidene deres, men neida.... En kamerat brukte over 1 time i tlf for å få vite den vesle linjen en skulle skrive.

 

Telenor skriver også at en kan bruke internett OVER ALT, UANSETT HVOR EN ER. Men det er jo ikke dekning overalt...

 

Virker som dette er et produkt dem slipper lenge før de har satt seg inn i ting.

Lenke til kommentar
Hm.. Hehe.. Finnes det noen sjangse for at Telenor kan gå ned på pris, for oss som allerede har bundet oss til 12 måneder med 249,-?

9374422[/snapback]

 

Har diverre også bunde meg til Telenor. Er det forresten nokon som veit om det er mogeleg å få FriFamilie på det abonnementet?

9379639[/snapback]

Sende e-post til Telenor om at eg ynskte nummeret med i fri familie, utan å nemne noko om at dette var eit privat+ dataabonnement. Fekk e-post tilbake om at dette var ordna. Så det kundeservice skreiv til meg for 2 månader sidan om at dette ikkje gjekk var altså feil!

:yes:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...