Gå til innhold

Gromt skjermkort 5000krmax!


sletten88

Anbefalte innlegg

Hallao!

 

Har nå bestemt meg for å bygge meg en grov pc, har greit med cash til rådighet, og er nå på jakt etter et sjukt skjermkort til max 5000kr.

 

Liker geforce, men har ikke så mye peiling på de forskjellige typene. Så på 8800 gtx eller no, kan noen komme med noen ambefalinger, Har ikke kjøpt hovedkort eller cpu så samme kas det støtter:)

 

Bruk av kort: Optimal HD avspilling, spill, generelt en bedre pc enn hva jeg sitter på nå:)

 

mvh

 

Helge Sletten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp det billigste 8800gtx kortet du finner(3800kr+), nesten alle kortene er like bortsett fra klistremerket som sitter på.

Du kan jo få et 8800ultra kort til rett under 5000kr, det er hovedsakelig bare et klokket 8800gtx, jeg syns ikke den lille ytelsesøkningen er verd prisen på kortet.

Lenke til kommentar
Hallao!

 

Har nå bestemt meg for å bygge meg en grov pc, har greit med cash til rådighet, og er nå på jakt etter et sjukt skjermkort til max 5000kr.

 

Liker geforce, men har ikke så mye peiling på de forskjellige typene. Så på 8800 gtx eller no, kan noen komme med noen ambefalinger, Har ikke kjøpt hovedkort eller cpu så samme kas det støtter:)

 

Bruk av kort: Optimal HD avspilling, spill, generelt en bedre pc enn hva jeg sitter på nå:)

 

mvh

 

Helge Sletten

9369011[/snapback]

 

2x2900XT i Crossfire eller 2x8800GTS 640MB i SLI. Beste måten å brenne av 5000+ i skjermkort på.

Lenke til kommentar
Heihei:) og takk for raskt svar!! Har aldri sett at man kan bruke 2 skjermkort:P hehe.. er det å anbefale framfor 1 sterkt et eller?

 

Også et spørsmål til, store krav til cpu med slike skjermkort? tenker på en cpu til ca 2000 er det for lite?

 

mvh

 

Helge Sletten

9369413[/snapback]

 

Jeg ville heller kjøpt et 8800 gtx kort som ble nevnt litt lengre oppe her, så venter du til G92 kortene kommer så syker 8800 kortene i pris så kjøper du et til å setter det i SLI (altså så du ender opp med 2x8800GTX kort) - da har du en helt RÅ pc!

 

Når det kommer til CPU så er 2000 kr perfekt å bruke på det, kjøp en Q6600 eller en E6850 fra Intel. Det er det beste på markedet i forhold til pris. Les inne på "Prossesor" delen på forumet her, så finner du MYE info om de to :thumbup:

 

mvh Sigurd

Lenke til kommentar
8800 GTX eller vente i 2 månder å kjøpe 9800 GTX

CPU vil jeg anbefale å vente en 2 månders tid på de nye AMD prosessorne kommer, siden vi ikke vet hvor kraftig de er. Anngående RAM vil jeg tro Crusial Ballistix er et meget godt valg, hovedkort kan jeg vel anbefale et P35 hovedkort feks: P5K Deluxe :)

9371169[/snapback]

Ja enig med 8800GTX. Mye for pengene.

Ikke enig med AMD-forutsigelse. Hadde AMD hatt et vinnerkort i ermet ville de pratet *mye* om det. AMD prater fint lite når de har noe som ikke er så bra. Sånn har de alltid vært. www.overclockers.com har noen gode artikler på akkurat det. AMD er merkelig stille om dagen...

 

Kjøp en Intel Core 2 Duo eller Core 2 Quad. P35-hovedkort fra Asus anbefales. Når det gjelder RAM har jeg ingen kraftige formeninger men vet at Core 2-serien til Intel ikke er så kresen på minnehastighet. Kjøp en "hvilkensomhelst" pakke med 2GB/4GB DDR2 RAM av 800MHz (eller kjappere) og det bør funke. Selv sverger jeg av gammel vane til OCZ.

Lenke til kommentar
vent et år å kjøp nvidia 1088 GTX,

9372562[/snapback]

Har du noen kilde til at nVidia skal lage et 1088 GTX om nøyaktig 1 år? Hvis man tenker slik som du gjør nå, blir det til at man aldri får kjøpt noe.

9373204[/snapback]

prøvde bare å være litt morsom, alle sier vent på ditt vent på datt :)

kjøp det beste som finnes nå, isteden for å vente i måneder :hrm:

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Jeg ville personlig ventet til Geforce 9800 lanseres om ca. 2 måneder.... Nvidia hevder at dette vil gi 2x ytelse til dagens toppkort (8800gtx/ultra), og da er 2 mnd greit å vente... Hvis dette derimot ikke skulle være SÅ bra, da kan du få et 8800-kort til vel 2/3 av dagens pris; da sparer du en tusenlapp ihvertfall... Det snakkes også om et nytt brikkesett til hovedkort for tiden (P38, overtar for P35)... Dette skal visstnok støtte en nyere PCI-Express standard, samt være mer fremtidsrettet generelt sett.... Dermed kan man få 2 store fordeler med å vente 2 små måneder... Som bonus har du ikke kjøpt deg inn i en socket hvis det skulle vise seg at AMD lanserer noen psykiske greier før jul :)

 

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

Takk for gode svar fra alle:) Tror jeg går for et geforce 8800gtx og kjøper enda et om noen måneder. Det skal vel gjøre susen:) Er det mye forskjell på de forskjellige varieantene innenfor 8800gtx? Altså er det ene kortet egnet til feks gaming og et annet til noe annet? Eller tar jeg helt feil der?

 

mvh

 

Helge Sletten

Lenke til kommentar
Takk for gode svar fra alle:) Tror jeg går for et geforce 8800gtx og kjøper enda et om noen måneder. Det skal vel gjøre susen:) Er det mye forskjell på de forskjellige varieantene innenfor 8800gtx? Altså er det ene kortet egnet til feks gaming og et annet til noe annet? Eller tar jeg helt feil der?

 

mvh

 

Helge Sletten

9410890[/snapback]

 

 

Neehh.. De er bare forskjellig klokket, tror jeg. Men kjøp det som koster 4995/4990 kr, for å være sikker xD :tease:

Lenke til kommentar

kjøpt det billigste Geforce du finner (av den fabrikanten du vil ha), så klokker du bare selv. Dette er latterlig enkelt, det følger med et eget program som du kan klokke med (så du slipper å gjøre avansert beregninger etc). Du vil etter overklokkinga få et nøyaktig like bra kort som de som koster 500 kroner mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...