0ystein Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei! Vurderer å klokke PC'n min enda litt til. PC'n består av AMD Athlon 64 3700+ socket 939 MSI K8N Neo4 Platinum v3.0 2x512mb PC3200 Jeg har klokket fra 2,2 GHz til 2,87 GHz. PC'n er i dag 100% stabil og temperaturene ligger på ganske akkurat 40 grader. 2 stk 120 mm vifter i front og en AMD Opteron kjøler på prossesoren er også installert. Håper noen har gode tips til hvordan jeg kan klokke mer, men fremdeles ha en stabil PC. Innstillinger i BIOS: Current CPU Clock: 2871 MHz Current DDR Clock: 2117 MHz High Performance Mode: Manuall Aggressive Timing: Disabled Dynamic Overclocking: Commander Adjust CPU FSB Frequency: 261 HT Frequency: 4x HT Width: 16 16 CPU Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled PCIE Clock: 100 MHz SSE/SSE2 Instructions: Enabled Cool'n'Quiet: Disabled Adjust CPU Ratio: Startup Adjust CPU VID: Startup Extra CPU Voltage: Over VID 6,6% CPU Voltage: 1.492V Memory Voltage: 2.7V NF4 Voltage: 1,55V Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kan jo prøve å gi den litt mer spenning, men det er en respektabel klokk du har der, det er nok ikke så langt unna toppen av hva du kan klare med luftkjøling. Kansje du klarer 3GHz Lenke til kommentar
0ystein Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Så du mener jeg bør skaffe vannkjøling for å få til å klokke nærmere 3 GHz? Selv om nåværende temperatur i mine øyne nå ikke er spes høy. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Så du mener jeg bør skaffe vannkjøling for å få til å klokke nærmere 3 GHz? Selv om nåværende temperatur i mine øyne nå ikke er spes høy. 9369777[/snapback] Du ser hvor langt du kommer, load temp burde ikke overstige 55*C. Klokk, test stabilitet og load-temps, helt til du kommer til ca 50-55*C load ELLER at prosessoren ikke klarer mer. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg tviler egentlig litt på om du bør klokke pcen din. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Så du mener jeg bør skaffe vannkjøling for å få til å klokke nærmere 3 GHz? Selv om nåværende temperatur i mine øyne nå ikke er spes høy. 9369777[/snapback] Nei, ville ikke kostet på vannkjøling bare for å klokke en singelcore cpu, men om du har tenkt å oppgradere i nærmeste fremtid så kan man jo alltids planlegge fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå