Gå til innhold

Rettigheter ved reklamasjon


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en PC ved Datakjeden i Trondheim, som aldri har fungert skikkelig. Den får med jevne mellomrom blåskjerm og booter opp. Jeg har reinstallert den flere ganger uten at det er problemet. Datakjeden har hatt PCen inne to ganger (og brukt svært lang tid begge gangene). Første gangen fikk jeg den tilbake med beskjed om at ingenting var ødelagt og at jeg måtte betale 400 kr for at de hadde sett på PCen (disse har jeg senere fått refundert). Da jeg fikk PCen oppstod det samme problemet. Siden jeg bor i Harstad tok det en stund før jeg igjen fikk levert den inn. Denne gangen sendte de PCen inn til HP etter at de selv hadde opplevd problemet med blåskjerm. HP har softbootet PCen , men hverken Datakjeden eller HP mener at det er noe feil med PCen.

 

Har hatt den hjemme nå i to uker og fått blåskjerm ved flere anledninger. Jeg må si jeg begynner å bli _litt_ lei. Har jeg noen krav på å kunne få hevet kjøpet? Evnt hvilke andre rettigheter har jeg?

 

Mattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt en PC ved Datakjeden i Trondheim, som aldri har fungert skikkelig. Den får med jevne mellomrom blåskjerm og booter opp.

9368646[/snapback]

Sikker på at det er noe feil med maskinen? Blåskjerm vil inneholde en feilkode. denne kan benyttes i søk hos Microsoft og på Google får å få forslag til hva årsaken kan være.

 

I hvilke situasjoner får du blåskjerm? (hva du gjør rett før). Har du lagt inn riktige drivere når du har reformatert, både fra hovedkorts-CDen og annen hardware?

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en PC ved Datakjeden i Trondheim, som aldri har fungert skikkelig. Den får med jevne mellomrom blåskjerm og booter opp.

9368646[/snapback]

Sikker på at det er noe feil med maskinen? Blåskjerm vil inneholde en feilkode. denne kan benyttes i søk hos Microsoft og på Google får å få forslag til hva årsaken kan være.

 

I hvilke situasjoner får du blåskjerm? (hva du gjør rett før). Har du lagt inn riktige drivere når du har reformatert, både fra hovedkorts-CDen og annen hardware?

9390042[/snapback]

 

Ja, det lukter veldig hardware feil her. Har ikke feilkoden akkurat her. Blåskjermen kommer som regel etter noe bruk på trådløst nett, eller typisk (eller merkelig nok) ved ripping av CD plater. Har lagt inn drivere som fulgte med maskinen samt oppdaterte fra nettet, uten noe endret resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...