Gå til innhold

Vista x64 - disker spinner opp og ned

Anbefalte innlegg

Har fått et merkelig problem. Har installert Vista x64 på hovedmaskinen min, og opplever til stadighet at diskene spinner opp og ned. Har totalt 8 disker, på 3 forskjellige kontrollere. Jeg hadde Xp x64 inntil i formiddag, og hadde ikke dette problemet. Derfor tviler jeg på at det er problemer med noen disker. De kan spinne opp når jeg prøver å gå inn på en disk, starter winamp, trykker på en webside, eller liknende. Det har skjedd med flere av diskene, ikke bare en (Har måttet vente på flere av dem når jeg trykker meg inn på dem...).

Jeg har Vista x64 på flere maskiner her, men har ikke vært borti problemet før. Jeg vet at det er en feil med Vista32+8800+raptor, men jeg har 64bit, og det problemet gir ustabilitet... hos meg har jeg bare masse opp/ned spinning av disker.

Hw:

SB Audigy2

Gigabyte P35C-DS3R

8800GTS 640Mb

Raptor 74Gb, + endel Seagate, Hitatchi og andre WD modeller.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også dette problemet i Windows Vista Ultimate 32 Bit.

Jeg husker ikke hvordan jeg løste det, men det var noen på forumet som jeg fikk tips av som løste problemet. Siden at jeg ikke driver med Vista til vanlig selv så husker jeg ikke løsning, men jeg tror du må inni Strøminstillingene om jeg ikke husker feil.

At man må slå av den funksjonen som slår av diskene eller noe sånt.

Du får bare prøve.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...