Gå til innhold

Hjelp jeg har ikke mulighet for OC på HK

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Hei alle sammen jeg har en ganske gammel CPU AMD Athlon 2800+ 1.8Ghz og har ikke mulighet for å klokke den i BIOS. Det er heller ingen bios update på hjemmesiden til MSI.

Så fins det noen mulighet for at noen har laget en custom BIOS flash som gjør at det er mulighet for å klokke?

Mitt HK: MSI ms-7181

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BIOS MS-7181

Håper det er rett.

Vet ikke om det er klokkemuligheter i BIOS, men hvis ikke BIOS-oppgradering hjelper, kan det være verdt å prøve clockgen, men du kommer nok ikke så veldig mye høyere uten å øke CPU VCOre.

Ser det bare ble en generell link.

Søk på AMD og K8MM2.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Takk, skal prøve når jeg kommer hjem,

Men det er et problem Jeg har K8MM3-V tror jeg og den eneste BIOSen jeg fant var K8MM2.

Vil det gå da?

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Øh det går ikke ann å laste ned "BIOS V1.4"BIOSen noe mer :ermm:

Ja jeg har K8MM3-V

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Hmm, hvis du har prøvd LiveUpdate

vet jeg ikke helt.

Fant noe på russisk, men det er vel ikke noe å satse på.

Her en noe du kan prøve:

Tips

Men kortet er tydeligvis ikke laget for overklokking, så du må nok bruke ClockGen:

Prøv å velge en av disse i PLL setup, les av klokkefrekvenser og sjekk at det stemmer.

ICS 9504XX <- AMD

ICS 9510XX <- VIA

ICS 9506XX <- VIA

ICS 9509XX <- VIA

Lenke til kommentar
Jeg kan prøve et av de OC prg, LIVE UPDATE ser best ut men jeg har ikke internett.

Men jeg prøver OC.

9375712[/snapback]

Du bør koble pc-en til internett og bruke liveupdate for å oppdatere til siste BIOS.

Ellers står det noen tips om hvordan man kan trikse litt for å klare å overklokke.

Hvis du prøver clockgen, så stopp hvis tallene ikke stemmer.

Det er viktig at klokkegeneratoren på hovedkortet er i samme familie ihvertfall.

Ellers kan du velge å ignorere alt utenom FSB, det skal fungere selv om ikke klokkegenerator stemmer eksakt.

Hvis du ikke har mulighet for å øke spenning på CPU, vil jeg tro at du maks. klarer 5-10% overklokk.

Det spørs om det er verdt det.

Hvorfor skal du klokke?

Spill/Programvare som yter dårlig?

Husk å sjekke temperatur på CPU før og etter.

Spør hvis det er noe du ikke forstår.

Hvis du er villig til å ta større risiko kan du jo modifisere CPU, for høyere default spenning.

Men jeg anbefaler det ikke hvis dette er en pc du er avhengig av.

Som overklokkingseksperiment kan det dog være morsomt. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg har tenkt til å klokke fordi CPU er flaskehals som fører til ubehagelig lagg i en del nye spill som S.T.A.L.K.E.R, har også planer om å kjøpe BioShock og strangle hold, og må spille laggfritt. :whistle:

Bare jeg hadde fått klokket kunne jeg gjort det mye også , jeg tipper jeg kunne klokket til 2.6ghz uten varme trøbbel. Har en 3D rocket CPU kjøler som kjøler sykt. Jeg klokket CPUen min på det gamle HK til 2.2 men HK og PSU døde, så endte jeg opp med det (dritt)HK jeg har i dag.

Om jeg skal ta sjangesn på å prøve ClockGen er jeg ikke sikker på men om CPU dør kan jeg i hvertfall kjøpe en 939 socket og et klokkbart HK som passer resten av PCen. :whistle:

Men som sagt det svir på lommeboka :yes:

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å klokke fordi CPU er flaskehals som fører til ubehagelig lagg i en del nye spill som S.T.A.L.K.E.R, har også planer om å kjøpe BioShock og strangle hold, og må spille laggfritt. :whistle:

Bare jeg hadde fått klokket kunne jeg gjort det mye også , jeg tipper jeg kunne klokket til 2.6ghz uten varme trøbbel. Har en 3D rocket CPU kjøler som kjøler sykt. Jeg klokket CPUen min på det gamle HK til 2.2 men HK og PSU døde, så endte jeg opp med det (dritt)HK jeg har i dag.

Om jeg skal ta sjangesn på å prøve ClockGen er jeg ikke sikker på men om CPU dør kan jeg i hvertfall kjøpe en 939 socket og et klokkbart HK som passer resten av PCen. :whistle:

Men som sagt det svir på lommeboka :yes:

9382589[/snapback]

Hvis du har tenkt å kjøre S.T.A.L.K.E.R og BioShock lagfritt tror jeg at du må bytte alt :)

socket A cpu og 1024 ram holder IKKE :whistle: Dessuten trenger du er heftig skjermkort ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg kjører S.T.A.L.K.E.R på med like mye lagg på LOW som jeg gjør på HIGH :whistle:

Og FPS ligger på 30-50 men det lagger fordet.

Jo jeg driver med Photoshop og 3D software og det går som så inni mellom på 3D programmer.

Og et heftig GFX kort, har jeg ikke et ganske bra et a? Det beste til AGP i hvertfall, og RAM har jeg tenkt til å oppgradere snart til 2gb tror jeg.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Jeg kjører S.T.A.L.K.E.R på med like mye lagg på LOW som jeg gjør på HIGH :whistle:

Og FPS ligger på 30-50 men det lagger fordet.

Jo jeg driver med Photoshop og 3D software og det går som så inni mellom på 3D programmer.

Og et heftig GFX kort, har jeg ikke et ganske bra et a? Det beste til AGP i hvertfall, og RAM har jeg tenkt til å oppgradere snart til 2gb tror jeg.

9382963[/snapback]

Det at det lagger like mye i low som high er nok cpu og ram sin feil.

Kan ikke se at jeg ser hvilket skjermkort du har?? mye ram på det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...