Gå til innhold

VB Express - Webbrowser login

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver meg litt i Visual Basic express og tenkte å lage meg en liten nettleser til noen brukere her på kontoret.

Jeg har lagt inn knapper, statuslinje etc, men har møtt følgende problem:

Vi bruker Outlook Webaccess mot exchange serveren og hvis en bruker dobbeltklikker på en e-post så åpnes denne i et nytt vindu, problemet er at da må brukeren skrive inn brukernavn og passord (eller klikke ok hvis de har lagret passordet).

Er det en mulighet for å slippe dette? Evnt gjøre et eller annet som tar med seg pålogging fra opprinnelig vindu?

Takknemlig for all hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du hadde sikkert funnet svar på denne problemstillingen hadde det ikek vert fordi alle andre som har spurt om tilsvarende har blitt avskjert av hissige bedrevitere bare fordi det i de fleste tilfeller har dreid seg om "juks i nettspill" - noe jeg hele tiden har kommentert med "Å hva så......" etc. Det er nettop slike problemstillinger som dette du kommer med som beviser at slik kunnskap absolutt er nyttig.....

Men til din sak:

Jeg vet ikek hvordan du gjør dette i .NET, men i Clarion (mitt tidligere liv) så brukte jeg noen API kall for å sende meldinger til vinduer. Se om du finner noe rundt dette du så tenker jeg du kommer i mål. Det dreier seg om å sende meldinger til vinduer og deres tilhørende kontroller. Dermed kan du putte inn nødvendig informasjon å påloggings tekst boksene og så sende en event til Login knappen.

hdh

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...