Gå til innhold

Treg Visual Studio 2005

Anbefalte innlegg

Jeg har et prosjekt (ganske stort) som er konvertert fra VB6 til Visual Basic 2005.

En del ting er rettet i VB6 pre-konvertering, men en del henger igjen etter konvertering.

Dette gjør at prosjektet inneholder en del errors & warnings.

Det som skjer når man gjør endringer i koden er at visual studio da går i gjennom koden og sjekker at denne endringen er grei.. Dette tar tid, og jeg har en kraftig maskin.

Hva gjør jeg for å speede opp ting her?

Edit: Maskin: Q6600, 4gb ram

Endret av don_Vito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en kjent svakhet av VB.Net i Visual Studio gjør litt for mye i bakgrunnen. Dette er faktisk en grunn til at flere har gitt opp VB.Net til store prosjekter og heller konvertert til C#.

Dette skulle ha blitt mye bedre i 2005 versjonen, men tydeligvis ikke bra nok....

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

Da fant jeg ut av dette til slutt.

Problemet her er at når man kjører en konvertering av vb6 kode til vb2005 legger den innebygde konverteren inn mange kommentarer med tager som f.eks Upgrade_Warning, upgrade issue osv...

Pluss at den legger inn disse i tokens lista til task listen, den blir refreshet hver gang man flytter seg i koden eller evnt redigerer koden, dette er tungt, det hjelper ikke å lukke den heller.. Det man da må gjøre er å fjerne mest mulig fra tokens listen og man får en raskere visual studio. :)

Endret av don_Vito
Lenke til kommentar

Hehe

Alle de TODO kommentarene er der fordi konverteringsprogrammet ikke gjør en bra nok jobb med å konvertere, derfor legger den til de, slik at du kan skrive om funksjonen til VB.NET. Deretter kan du fjerne de etterhvert som du har rettet dem opp.

Desverre er som regel den enkleste måten å konvertere, å rett og slett skrive hele programmet på nytt :p

Lenke til kommentar

Det er en av forskjellene i VB og C# når det kommer til VS 2005. i C# viser tasklisten kun TODO, HACK og UNDONE i de filene du har åpne for øyeblikket. i VB i alle filene i prosjektet. På godt og vondt...

Edit: Noen som har en god forklaring på hvorfor det er laget forskjellig slik, btw?

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er en av forskjellene i VB og C# når det kommer til VS 2005. i C# viser tasklisten kun TODO, HACK og UNDONE i de filene du har åpne for øyeblikket. i VB i alle filene i prosjektet. På godt og vondt...

Edit: Noen som har en god forklaring på hvorfor det er laget forskjellig slik, btw?

9383579[/snapback]

Antageligvis fordi VB og C# er utviklet av to forskjellige grupper folk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...