Gå til innhold

Valve om PS3 og Xbox 360

kilik

Anbefalte innlegg

Spillet bruker ikke noen av SPU'ene men er byggd opp på GPU'en og Cell? Hvem er denne personen i Valve og hvorfor kommer det fra dem når det er EA som utvikler PS3 porten? Jeg setter store spørsmålstegn med legitimiteten til denne utalelsen.

Her er forøvrig siste intervju med Gabe:

http://kotaku.com/gaming/gc07/gabe-newell-...ther-293061.php

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo Gabe Newell vært ansatt i Microsoft i 13 år og lagd PC-spill for Windows i vel 10 år, så da er det vel ikke vanskelig å forutsi hvilken utviklingsplattoform som faller i smak for ham. Microsoft har lenge lagd svært gode utviklingsverktøy og alltid ligget langt foran andre når det gjelder dokumentasjon, så det er vel ikke bare bare å switche over til Sony-land.

Lenke til kommentar

Nå finnes det en rekke spill som faktisk bruker Cell prosessoren som blant annet Lair og Heavenly Sword og en rekke kommende spill som MGS4, Final Fantasy XIII for å nevne noen.

Skjønner heller ikke poenget med artikkelen her, at Valve ikke tror PS3 får utnyttet potensialet sitt ? Hmm tjaha er jo flere spill som motbeviser akkurat det. Altså alt kommer jo an på arkitekturen på spillmotoren til ulike utviklere. PS3 er bygd nettopp for PS3 spill. Den takler ikke porta spill så godt, utviklere må utvikle med PS3 i bakhodet ikke for Xbox360 som Valve gjør. Er det som er store problemet. Vi er i en tid med multiplattform spill noe som ikke funker med PS3, de trenger eksklusive spill bare.

Men jeg ser ikke problemet egentlig, er spørsmål om måneder før Sony har klorne i markedet igjen. Det er så sinnsykt mange spill som kommer til å storme PS3 konsollen snart nå, lommeboken for helt angst av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Hmm tjaha er jo flere spill som motbeviser akkurat det.

9374171[/snapback]

Dersom PS3 sitt nåværende spillutvalg viser konsollens potensiale hadde jeg blitt ufattelig skuffet. Det bør virkelig spyttes ut noen saftige titler i løpet av neste år, som er vesentlig bedre enn konkurrentenes, hvis den i mine øyne skal leve opp til sine forventninger som spillkonsoll. GT5 _kan_ være starten på akkurat det, time will tell.

Lenke til kommentar

Gabe har vært ganske krass mot PS3 tidligere også.

The PS3 is a total disaster on so many levels. I think it’s really clear that Sony lost track of what customers wanted and what developers wanted. I’d say, even at this late date, they should cancel it and do a “do over.” Just say, “This was a horrible disaster and we’re sorry and we’re going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it.

http://www.gameinformer.com/News/Story/200....1324.31632.htm

Det handler egentlig ikke om at Gabe er på Microsoft sin side eller noe (han kommer jo med ganske hard kritikk av MS og Vista der også), heller ikke at PS3 ikke har potensiale eller kraft, men at det er faktisk vanskelig å utvikle for PS3. Gabe er jo ikke eneste utvikleren som har kommet med lignende utsagn, bare ikke i så krasse ordlag.

Håper at Sony etterhvert kommer med bedre SDK og bra løsninger som gjør at utviklerne synes det blir enklere å jobbe med PS3, og får utnyttet den bedre.

Håper det er sånn det ligger ann. Selv om jeg er fornøyd med 360, kunne jeg gjerne tenkt meg PS3 så fremt det kom noen bra titler, sånn det ligger ann nå så er vel eneste Killzone 2 jeg ser frem til, av titler som ikke kommer på 360.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Sony's plan er å få cell inn i så mye elektronikk som mulig, for så å ta over verden!

9368953[/snapback]

Er det noen som planlegger å ta over verden så må det være IBM som er lager alle variantene av "cpu" prosessorene som brukes i denne generasjonen av konsoll krigen :whistle:.

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar
Hmm tjaha er jo flere spill som motbeviser akkurat det.

9374171[/snapback]

Dersom PS3 sitt nåværende spillutvalg viser konsollens potensiale hadde jeg blitt ufattelig skuffet. Det bør virkelig spyttes ut noen saftige titler i løpet av neste år, som er vesentlig bedre enn konkurrentenes, hvis den i mine øyne skal leve opp til sine forventninger som spillkonsoll. GT5 _kan_ være starten på akkurat det, time will tell.

9374544[/snapback]

380 titler innen Mars 2008, nok av tid enda ;)

Lenke til kommentar
Det er så sinnsykt mange spill som kommer til å storme PS3 konsollen snart nå, lommeboken for helt angst av å tenke på det.

9374171[/snapback]

Jau, ingen andre plattformar som har ein god lineup denne hausten/vinteren.

Nei vent no litt.

380 titler innen Mars 2008, nok av tid enda ;)

9378938[/snapback]

Har dei ikkje halvert den lista? Og kor mange gode? Om det kjem 100 *gode* titlar, som får over 8 jamnt over linja, skal du avean få lov til å seie "i told you so".

Edit:

Sony confirms 145 PS3 games for US before March

Sony has promised PlayStation 3 owners that at least 145 titles are on the way to the US, which includes approximately 40 PSN titles and more than 105 boxed games.

The clarification follows Sony Computer Entertainment president Kaz Hirai's recent statement promising 380 titles within the fiscal year ending March 2008.

According to an SCEA spokesman, Hirai was citing international figures.

Så, det Mr Hirai meinte var altså at GTA IV tel som 1 stk spel i USA, og eit stk anna spel her i Europa. Der har du to spel altså. Genialt.

For å væra på "PS3 expert panel" - er du grådig uinformert...

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
*snip*

9378938[/snapback]

Du snakker om spill som allerede er utgitt, ikke spill som kommer i fremtiden. Ting som ikke er utgitt enda kan umulig vise potensialet til PS3. Jeg kan f.eks. ikke påstå at de har utnyttet supercrap arkitekturen i XBOX 1440 riktig enda...

Lenke til kommentar
*snip*

9378938[/snapback]

Du snakker om spill som allerede er utgitt, ikke spill som kommer i fremtiden. Ting som ikke er utgitt enda kan umulig vise potensialet til PS3. Jeg kan f.eks. ikke påstå at de har utnyttet supercrap arkitekturen i XBOX 1440 riktig enda...

9384712[/snapback]

Når utviklere selv sier det jo ? Både Heavenly Sword og Lair sine utviklere mener de spillene viser kraften til PS3 tydelig.

Valve har allerede utnyttet 94% av Xbox360, men ingen har sett grensen på PS3 enda siden ingen som har utviklet en spillmotor spesialdesignet for akkurat Cell arkitekturen enda. Men det kommer vel etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...