fossxplorer Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Når jeg vrir nøkkelen før start av motor, så forsvinner alle lysene i dashbordet UNNTATT denne for dynamo, som ser ut som et batteri. I håndboka står det at det er kileremmen, but dersom lyse er på etter at motoren er startet.. Er det vanlig at kun denne skal lyse, mens alle andre er sluknet, eller er det noe feil her? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Enten så begynner dynamoen å bli deffekt, ellers så kan det være et ødelagt batteri. Det kan også være en slakk reim til dynamoen, men det ser en jo veldig fort. Mål spenningen på batteriet, med motoren av, og så på generatoren med motoren i gang. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 OK. Batteri alt byttet og helt ny fra Biltema. Hvor mye skal spenningen være på batt og dynamoen? Enten så begynner dynamoen å bli deffekt, ellers så kan det være et ødelagt batteri. Det kan også være en slakk reim til dynamoen, men det ser en jo veldig fort. Mål spenningen på batteriet, med motoren av, og så på generatoren med motoren i gang. 9368194[/snapback] Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Passater har litt lav ladesp orginalt, bør ligge over 13,5 volt med motor i gang. Hvilespenningen over batteriet varier utifra hvor lada det er... over 12 volt bør det ligge på. Det er jo nytt så jeg ville ikke brydd meg noe om det.. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Dette er sannsynligvis defekt regulator på dynamoen, eller utslitte børster på dynamoen etter mitt syn. Både regulator og børster er en enhet på nyere biler. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Takk for alle svar. Det er IKKE noe som er galt. Noen lamper lyser helt til motoren startes, hvor bl.a dynamo lampe lyser til motoren er i gang og slukner deretter.... Sjekket det i en VW Transporter 2002 modell, lys HELT til motoren startes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå