Gå til innhold

Garanti Spørsmål.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har tenkt meg ny maskin(bestiller alle kompomentene fra PS Data og bygge selv) og lurte litt på hvilken (om noen) form for garanti jeg har på kompomentene jeg bestiller.

Takk på forhånd. mvh. Whoops!

du har garantiene som følger med komponentene i tillegg til forbrukerkøpsloven/kjøpsloven... hvis jeg ikke husker feil så sender ikke psdata ut noe skriv om dine angre rettigheter, synd for dem for i så fall kan du angre intil et (1) år etter kjøpet har funnet sted, men de to første tingene er mest aktuelle...

Lenke til kommentar
de sender ut slike angrelapper, tror de er gjemt bak pakkesendingslappen som ligger i en pose. Og loven sier at hvis den mangler har du 3mnd angrerett ellers har du 14dager (oppdatert nylig sjekk www.lovdata.no)

da var det komplett da som ikke sender ut "angrerett lappen"... og sist jeg sjekket så var det 1 år vis info manglet...

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

står nå 1 år da.... (sist sjekket 20:19 etter nettopp å ha synkronisert tiden med tidsserveren time.windows.com)

Lenke til kommentar
og sist jeg sjekket så var det 1 år vis info manglet...

Hvis det ikke gis noen som helst slags informasjon om angreretten, er fristen 1 år. Hvis det gis informasjon, men ikke på foreskrevet måte, er fristen 3 månender. Hvis informasjon gis på foreskrevet måte, er fristen 14 dager.

LeD

Lenke til kommentar
og sist jeg sjekket så var det 1 år vis info manglet...

Hvis det ikke gis noen som helst slags informasjon om angreretten, er fristen 1 år. Hvis det gis informasjon, men ikke på foreskrevet måte, er fristen 3 månender. Hvis informasjon gis på foreskrevet måte, er fristen 14 dager.

LeD

Ja.... det er vel no sånt no det er ja...

Lenke til kommentar
de sender ut slike angrelapper' date=' tror de er gjemt bak pakkesendingslappen som ligger i en pose. Og loven sier at hvis den mangler har du 3mnd angrerett ellers har du 14dager (oppdatert nylig sjekk www.lovdata.no)[/quote']

da var det komplett da som ikke sender ut "angrerett lappen"... og sist jeg sjekket så var det 1 år vis info manglet...

komplett sender den ut

men på mail

Lenke til kommentar
de sender ut slike angrelapper, tror de er gjemt bak pakkesendingslappen som ligger i en pose. Og loven sier at hvis den mangler har du 3mnd angrerett ellers har du 14dager (oppdatert nylig sjekk www.lovdata.no)

komplett sender den ut

men på mail

(etter LAAAANG roting og rydding i innboksen)

joda, det kom vist en mail fra dem en gang rettere sagt fire!, men det er bare den ene som inneholder info om angrerett, men nok om det. Vel, det som står der er heller mangelfult... betale for å angre på en ferdigbygd pc... hohohohooo :lol::lol::lol: den var god gitt... det der holder sansynligvis ikke juridisk! :wink: det ble komentert engang et eller annet sted og der sa de at disse pc'ene selges sammen satt av deles som de også selger løst osv. konlusjonen var i allefall at det var høl i hue å kreve penger for denne typen angring...

jo nå husker jeg det, de mente at de pc'ene IKKE var spesialisert NOK siden de også selger delene enkeltvis og at hvis man hadde kjøpt dem enkeltvis så ville man ha kunne returnert ALLE delene uten problemer...

i tillegg:

§ 16. Oppgjør ved tilvirkningskjøp m.v.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer.

Slik påbegynnelse skal avtales særskilt. Påbegynnelse kan ikke skje før selgeren har gitt de opplysninger som kreves etter kapittel 3 på foreskreven måte.

tolker dette som at det må avtales FØR bestilling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...