skankyass Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Hei! Hvilken temp kan jeg forvente av Q6600? Med medfølgende kjøler og på stock hastighet. Endret 27. august 2007 av skankyass Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Temperaturen i en PC er avhengig av mye mer enn bare prosessoren. Noe av det mest avgjørende er hvor god kontakt det er mellom prosessoren og kjøleribben. Hvis du gjør en dårlig jobb her så kan temperaturen øke men så mye som 20 grader. Andre faktorer som spiller inn er den "ambiente" (fant ikke noe godt norsk ord i farten) temperaturen i kassen. Dette kan variere med ganske mange grader avhengig av hvor godt trekk det er i kassen. Så kommer også plasseringen av komponenter i forhold til prosessoren. Men jeg vil regne med at temperaturen kommer til å ligge et sted mellom 65 og 90 grader med standard kjøleribbe og vifte. Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Temperaturen i en PC er avhengig av mye mer enn bare prosessoren. Noe av det mest avgjørende er hvor god kontakt det er mellom prosessoren og kjøleribben. Hvis du gjør en dårlig jobb her så kan temperaturen øke men så mye som 20 grader. Andre faktorer som spiller inn er den "ambiente" (fant ikke noe godt norsk ord i farten) temperaturen i kassen. Dette kan variere med ganske mange grader avhengig av hvor godt trekk det er i kassen. Så kommer også plasseringen av komponenter i forhold til prosessoren. Men jeg vil regne med at temperaturen kommer til å ligge et sted mellom 65 og 90 grader med standard kjøleribbe og vifte. 9367973[/snapback] Tror du det blir så varmt!! Hmm høres veldig varmt ut om han ikke klokker og har standard utstyr, de kan jo ikke selge med en vifte som ikke kjøler bedre enn dette?? jeg ville tro idle lå på 50-60, kanskje den øker til 70, 75 ved max load? men seff trådstarter har skrevet veldig lite om sitt system så vanskelig å gi et korrekt estimat Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 jeg ville tro idle lå på 50-60, kanskje den øker til 70, 75 ved max load? 9368156[/snapback] Jeg ville nå gå ut fra at trådstarter skulle bruke denne prosessoren til noe så da baserte jeg estimatet mitt på det. Man kunne jo si at den neppe kommer over 40 grader hvis han kjører maskinen i fem minutter av gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå