Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Liten kne skade.

V_B

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter mine mange år med håndball, har jeg nå etter en lang pause begynt å merke ubehag i kneet når jeg går trapper o.l. Jeg har lagd min egen lille diagnose, og kommet frem til at det må være menisken ? Jeg lurer nå på om det er noen annen utvei enn å operere seg god igjen, samt om det er noe mer galt som kan skje om jeg opererer/ikke opererer ? Jeg er også litt nyskjerrig på hvor lang tid dette tar, og hvor lenge jeg må ha fri fra jobben i såfall ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har vel egentlig forhørt meg rundt med kammerater (har en kammerat som just har operert pga menisk skade) samt lest litt. Jeg har vært veldig aktiv i idrett og menisk skade kommer ofte av "vridninger" etter hva jeg har forstått, og det er noe som forekommer relativt ofte i håndball. Det føles også som om det "knirker/knekker" av og til når jeg løfter beinet. Det kan hende jeg tar stein feil, men jeg ser menisk skade som det mest sannsynelige ? Men vist det er noen som har noen andre formeninger, så er jeg interessert.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kneproblem en stund. Fikk diagnosen: "Slapp av en stund" av en turnuslege. Slappet av i en måned, og det var værre. Gikk igjen til legen og skulle nå få MR undersøkelse. Ventet 6 mnd på dette! Tiden da var helt forferdelig, kunne ikke gå opp eller ned trapper nesten. Kunne ikke hoppe/springe/løpe. Hele hverdagen min var helt fucked. Alt av litt smerte i kneet.

Så får jeg MR, får beskjed om skade på menisken osv, men legene er helt overrasket over at behandlingen jeg fikk av legen. Jeg burde vert sendt rett til fysioterapaut. PGA det gikk 6 mdn før noe skejdde så har jeg mistet ekstreme muskelmasser i føttene. Vil nok ta flere år og bygge opp igjen. Må nå gå til fysioterapaut aktivt 3 ganger i uken.

Kan også nevne at jeg forsatt har problemer med å gå i trapper/springe.

Gå og få det sjekket ut av en skikkelig lege!

Lenke til kommentar

hadde hatt plager med begge knærne i et halvt år, kunne ikke løpe, nesten ikke gå, for såvidt ingenting jeg måtte bruke beina til. hadde vært på MR men det var umulig å lese noe ut av bildene der siden at jeg oppdagde at jeg hadde små rykkninger i beina.

men så prøvde jeg osteopat og utrolig nok så funker det!

har vært i strålende form siden før sommeren og da har jeg hatt 3 behandlinger!

aner ikke hva han fyren gjorde men det funka!

Lenke til kommentar

Merket noe liknende da jeg med min ikke helt like knesskade tok sommerferie hos fysioterapeuten.

Merket jeg hadde det vondt oftere, og at det plutselig ikke var helt problemfritt å gå ned trapper eller bakker.

Kan senke meg ned like langt lengre, mens jeg holder vekt på beinet.

Tror ikke det er menisken min som er mitt problem, men nå begynte jeg å lure litt.

Det virker som at symptomene kommer av for liten belastning rett og slett, eller for lite bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...