Inc Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 På xbox kan man låse hdd til hovedkortet. Hvordan gjøres dette på pc? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Du kan f.eks bruke en slik en: http://www.mittoni.com.au/abit-secure-ide-card-p-1447.html Men det finnes ikke noe "standard" for dette bland produsenter. Merk denne saken er kun IDE ikke S-ATA. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Nå har jeg bare en ide disk og resten sata. Merkelig et ikke hk produsenten har lagt til en slik funksjon.. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nå har jeg bare en ide disk og resten sata. Merkelig et ikke hk produsenten har lagt til en slik funksjon.. 9367909[/snapback] Det finnes nok av krypteringsløsninger både i programvare- og maskinvareform. Felles for de fleste er at de bruker beskyttet teknologi og en implementasjon av dette i et hovedkort ofte vil øke prisen på kortet. Sett i lys av dagens konkuransesituasjon og etterspørselen etter slike funksjoner så har vel ikke hovedkortprodusentene sett det som fornuftig å implementere en slik funksjon som standard. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Ja, det høres ut som en fornuftig forklaring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 På xbox kan man låse hdd til hovedkortet. Hvordan gjøres dette på pc? 9367853[/snapback] Fujitsu-Siemens lar deg gjøre dette på sine datamaskiner, og det har vært mer eller mindre standard siden 2003. Dette er kryptering ved hjelp av passord. Microstar International hadde et par hovedkort tidligere med lignende funksjon - kryptering med USB-nøkkel. Går ut ifra at enkelte andre leverandører har lignende systemer for kryptering. Alternativt finnes det både betalversjoner og gratisversjoner av programmer som krypterer hele disken din uavhengig av hovedkort. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 På xbox kan man låse hdd til hovedkortet. Hvordan gjøres dette på pc? 9367853[/snapback] Fujitsu-Siemens lar deg gjøre dette på sine datamaskiner, og det har vært mer eller mindre standard siden 2003. Dette er kryptering ved hjelp av passord. Microstar International hadde et par hovedkort tidligere med lignende funksjon - kryptering med USB-nøkkel. Går ut ifra at enkelte andre leverandører har lignende systemer for kryptering. Alternativt finnes det både betalversjoner og gratisversjoner av programmer som krypterer hele disken din uavhengig av hovedkort. 9367995[/snapback] Ja, sitter her med pgp. Men det blir fort veldig tungvindt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ja, sitter her med pgp. Men det blir fort veldig tungvindt. 9368013[/snapback] Hvis jeg ikke husker feil så krypterer PGP på en per-fil-basis. Det du er ute etter er å kryptere hele partisjoner og/eller fysiske disker. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Ja, sitter her med pgp. Men det blir fort veldig tungvindt. 9368013[/snapback] Hvis jeg ikke husker feil så krypterer PGP på en per-fil-basis. Det du er ute etter er å kryptere hele partisjoner og/eller fysiske disker. 9368019[/snapback] Om pgpdisk er type pr_fil_basis vet jeg ikke, men den kryptere hele partisjoner og harddisker. Men som sagt, litt tungvindt til dette formålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå