preje Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Da var mitt første bilde her på forumet et faktum (Om det er noen grunn til å juble kan selvfølgelig diskuteres ) Uansett, skal man bli en bedre fotograf, må man jo få noen tilbakemeldinger, og da må bildene ut til folket. Dette er tatt på Merdø i Arendal. Regntunge skyer er på vei over Hisøy. Det blåste voldsomt der ute og hadde ikke stativ, så det gikk litt fort i svinga når bildet ble tatt. Derfor har nok ikke regler om komposisjon vært det viktigste der og da, men det ble da et bilde Har vært i Lightroom og endret det til sort-hvitt, pluss litt justering av lys og kontrast. Er helt fersk på dette, så ikke skrem vannet av meg med kritikken deres Nikon D80, 18-70mm: Brennvidde 18mm, blender f10, lukkertid 1/500 s Endret 27. august 2007 av preje Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg føler at stormen der oppe blir litt lite sentral i bildet. Jeg ville plassert den litt lenger ned i bildet, kanskje også noe mot høyre. Flott Forgrunn, kanskje du kunne gått enda nærmere / lavere mot vannet? Ser for meg at et portrettformat der kameraet er lavt mot vannet og du også får med steinene ute i vannet der hadde gjort seg. Bildet mangler noe spesielt, noe å hvile øyet på; vannet er for langt unna. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 syns forgrunnen er bra her.. "regnskyene" kunne du ha fått mørkere og dermed mere dominerende. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Veldig bra start - fint hav og flott lys! Om du kutter det nederst og litt til høyre, så får du et panoramisk bilde som også får litt komposisjon slik at det blir litt mere spennende å se på Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg tror ikke jeg ville kuttet til høyre, men jeg er enig i at det hadde gjort seg med litt mindre i forgrunnen. Lenke til kommentar
preje Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg føler at stormen der oppe blir litt lite sentral i bildet. Jeg ville plassert den litt lenger ned i bildet, kanskje også noe mot høyre. Flott Forgrunn, kanskje du kunne gått enda nærmere / lavere mot vannet? Ser for meg at et portrettformat der kameraet er lavt mot vannet og du også får med steinene ute i vannet der hadde gjort seg. Bildet mangler noe spesielt, noe å hvile øyet på; vannet er for langt unna. 9368222[/snapback] Jeg ser poenget ditt, men det var omtrent umulig å komme nærmere vannet, spesielt uten å falle uti. Jeg hadde liksom tenkt at øyet skulle følge det hvite i vannet for så komme opp til stormen, men kan være enig at det kanskje ikke fungerte helt, og at det også blir litt vanskelig å finne et punkt å hvile øynene på. Men jeg er veldig takknemlig for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
preje Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 syns forgrunnen er bra her.. "regnskyene" kunne du ha fått mørkere og dermed mere dominerende. 9369006[/snapback] Jeg var litt skeptisk til forgrunnen selv. Tenkte at det kunne bli en smule mye med fjellet og alle sprekkene. Litt "bråkete" kanskje. Men hyggelig at du likte det. Jeg skulle gjerne gjort regnskyene mørkere, men jeg vet ikke hvordan uten å gjøre hele bildet mørkere. Har veldig lite erfaring på etterbehandling på data Noen tips taes imot med takk Lenke til kommentar
preje Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Veldig bra start - fint hav og flott lys! Om du kutter det nederst og litt til høyre, så får du et panoramisk bilde som også får litt komposisjon slik at det blir litt mere spennende å se på 9369205[/snapback] Takk takk Skal se om jeg kan forsøke meg på litt kutting av bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå