Rabbid Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg bruker linux til å sjekke damer 9372724[/snapback] Aldri bruk PC til å sjekke damer, uansett... ok, kanskje et unntak hvis hun er en hot nerd. Endret 27. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
drool Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bruker linux til: -appserver (for tiden JBoss 4.x) -ftpserver (ProFTPD Server) -cvs -jira -confluence -bamboo -maven -++++ Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 -Webutvikling -Filserver -Office-relatert stoff -Musikk -Surfing -Kabal og minesveiper ^^ -Stirre på alt eyecandy jeg kan proppe inn i installasjonen -Lære alt som går an om hvordan datasystemer fungerer Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) - fotoredigering - surfing - harddisk-recording, lyd - MP3-encoding - utvikling/vedlikehold av web-sider (mange) - Skype IP-telefoni - aMSN - direkte upload av webcam-bilder til nettsted - GAIM chat-klient - videoredigering (enkel) - overføre filer mellom mobil og PC (Bluetooth) - overføre filer til min MP3-spiller - laste ned (masse) «podcasts» eller «netcasts» - oversette DVD-filmer til XVID-format - CD/DVD-ripping til personlig bruk (backup) - overføre MP3-filer til min bilstereo - laste ned diverse .torrents - lære meg Python - lære meg Java-script - lære meg HTML/DOM - lære meg Java - lære meg BASH - BASH-scripts på bilder, automatisering til web-upload av bilder (kraftige saker) - lage timelister/info i forbindelse med jobb. OpenOffice - grafisk design, plakater, visitt-kort, animasjoner - komponere musikk, MIDI-keyboard - enkle online-spill. Hater egentlig spill :-\ - OpenOffice blir nesten daglig brukt i «kontor-landskapet» Alt dette og sikkert mye mer. Hovedsaken er at jeg ble lei kappløpet med spyware, virus og Microsofts stadige politikk om at programvaren hele tiden skulle bli utdatert. Har 15 års erfaring med Microsoft, men har alltid hatt den oppfatningen av at programvaren er for omfattende og tungrodd på kode. Brukte mest ikke-MS-software da jeg brukte Windows, så omleggingen til Linux ble ikke så altfor stor. Og ble også litt lei av Windows-kulturen som sier at «du må ha ett program til hver eneste oppgave». Endret 28. august 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Alt, enkelt og greit Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Nå har jeg bare brukt linux siden mandag da Instalerte Ubuntu på en gammel laptop, så driver å forsker litt fortsatt. Men tenker å scripte en irc bot som kommer med litt info, mulig jeg skal teste å sette opp en HLTV server også, men det kommer ann på hvor mye linje man må ha for det. Ellers bruker jeg den til surfing, irc og for å lære meg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå