Gå til innhold

1 pc, 2 brukere samtidig ! Hvordan ?

Anbefalte innlegg

Hei

Er det mulig og bruke en bærbar pc til to ting på en gang ?

F.eks:

Koble til en ekstern skjerm/mus/(tastatur). Er det da mulig og bruke word på den ene skjermen, mens en annen person kan surfe samtidig på den eksterne skjermen ?

Er dette en teoretisk mulighet, og i tilfelle hvordan ?

(ATI MOBILITY RADEON 9000)

Dagens dummeste spørsmål ?

mrmattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må den bærbare PCen ha et skjemkort med støtte for to skjermer, slik at du får forskjellig bilde på de to skjermene. Om det i det hele tatt finnes bærbare støtte for det vet jeg ikke... (?)

Hvis du så har dette, må du ha pekeredskap (tastatur/mus) til begge brukerne. Hvordan du skal klare å holde dette adskilt slik at tastaturene og musene ikke ødelegger for hverandre/fungerer som ett, vet jeg ikke.

Det skal gå an med dagens teknologi, men så vidt jeg vet finnes det ingen løsning for det.

Lenke til kommentar

husker desverre ikke navnet på produktet, men det finnes (et svenskt) produkt som koster 1-3 tusen (husker ikke) som gjør at man kan "splitte" en maskin opp i to biter. Desverre, om jeg ikke tar helt feil, er det et pci kort som tar seg av å holde ting adskilt, om det nå også finns til pcmcia vet jeg ikke.

Resultatet man fikk var at man kunne gjøre to helt adskilte ting på en gang, på 1 pc.

Lenke til kommentar
Et greit svar til hele greia.

Får du 2 muspekere hvis du har 2 mus installert?

nope, dem vil krangle... jeg f.eks. bruker en mx500 til spill osv. og surfing, ja egentlig det meste... men jeg har også en gammal microsoft mus etter min mening er helt genial mus, som jeg bruker innimellom når jeg får abstinenser :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
husker desverre ikke navnet på produktet, men det finnes (et svenskt) produkt som koster 1-3 tusen (husker ikke) som gjør at man kan "splitte" en maskin opp i to biter. Desverre, om jeg ikke tar helt feil, er det et pci kort som tar seg av å holde ting adskilt, om det nå også finns til pcmcia vet jeg ikke.  

Resultatet man fikk var at man kunne gjøre to helt adskilte ting på en gang, på 1 pc.

Tror den heter noe "Buddy".

Da fikk man en ekstra skjerm-tast-mus-utgang.

Men det er ca. det samme som http://www.fimex.co.za/app2000officeddframeset.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...